בריאותמבזקים

מנקים לפסח? ומה עם ניקוי עור הפנים? כל המידע לניקוי אולטימטיבי

אביב הגיע פסח בא… מנקים ומנקים…הכול על ניקוי אולטימטיבי של עור הפנים 

באדיבות ננסי ירחי – מנהלת קשרים רפואיים – במותג הדרמו קוסמטיקה VICHY וישי .

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשים וגברים כאחד חולמים על עור פנים בריא וחף מכל פגם. עור פנים זוהר אחיד וללא פגמים הוא סממן לבריאות וליופי.

בעולם מערבי, מתקדם ומתועש, עור הגוף בכלל ועור הפנים בפרט סובלים מזיהום האוויר, מלכלוך טבעי ומשאריות האיפור. אלה מתערבבים ובהשפעת קרני השמש מייצרים רעלים ורדיקלים חופשיים. הרעלים חודרים לעומק העור ומתפשטים בו. הם משתקים את מערכות ההגנה וטיהור הרעלים של העור.

מסקר שערך מותג הדרמו קוסמטיקה וישי עלה כי: 90% מהאוכלוסייה משתמשים במוצרי ניקוי לפנים. 27% משתמשים בג'ל שטיפה/קרם או קצף, 29% בתחליב ניקוי, 32% בחלב פנים, ו- 13.5% במוצר ניקוי המשלב 3 ב-1. עוד עלה מהסקר כי 29% משתמשים לניקוי הפנים במוצר אחד, 22.5% בשני מוצרים, 15.5% בשלושה מוצרים, 9.6% בארבעה מוצרים, 5.5% בחמישה מוצרים, 3.5% בשישה מוצרים.

צילום: יח"צ

אחת הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר לרענון, שמירה וטיפוח העור הוא ניקוי עור הפנים על בסיס יומיומי לפני ואחרי השינה.

מכיוון שבמהלך היום עור הפנים חשוף לזיהום האוויר, רדיקלים חופשיים, קרינת השמש, רעלים, יש חשיבות גבוהה לניקיון עמוק של עור הפנים בשעות הערב. ניקוי הפנים בערב חשוב ביותר גם בכדי לשמור על ייצור שכבת סבום (שומן) חדשה על עור נקי, שתפקידה הוא הגנה על עור הפנים המתחדש בשעות השינה. בשעות הבוקר לעומת זאת אפשר לנקות את בצורה עדינה יותר, לרענון העור לאחר שעות השינה בלילה.

צילום: יח"צ

אצל נשים צעירות, חשיבות ניקוי הפנים מלבד הגורמים הסביבתיים נובעת בגלל הפרשת הסבום המוגברת. הפרשת סבום על עור לא נקי גורמת לפצעונים/פצעים ונקודות שחורות, לכן חשוב לשמור על ניקיון הפנים מדי יום לשמירה על עור בריא ואחיד. כמו כן, אצל עור צעיר ניתן להשתמש במוצרי ניקוי אינטנסיביים יותר, בגלל הפרשה מוגברת של הסבום.

לעומת הצעירות, הנשים המבוגרות מתאפרות יותר גם כדי להחזיר את הזוהר לפנים וגם כדי לטשטש את פגעי הזמן. ככל שהעור מתבגר, הגוף מייצר פחות סבום, העור הופך ליבש, עדין ודק יותר, לכן בגילאים אלו מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון ללא סבון או בסבון במרקם מוס מקציף, שהם עדינים יותר ואינם מייבשים את עור הפנים.

להשלמת ניקוי הפנים יש להשתמש עם חלב ומי פנים. כדי לתת "בוסט" והמרצה נוספת לעור, ניתן להשתמש אחרי ניקוי הפנים במי מעיינות עשירים במינרלים המופיעים בצורת תרסיס.

בנוסף לניקוי יומיומי, מומלץ להשתמש בפילינג על בסיס שבועי בכדי לחדש את ייצור התאים בעור. אומנם התאים מתחדשים בצורה טבעית, אך הפילינג מגרה את העור לייצר יותר תאים, מה שמקנה לעור מראה נקי, זוהר ובריא יותר. הפילינג משמש כסטימולטור לייצור תאים חדשים.

לאנשים הסובלים בדרך כלל מפגמים רבים בעור הפנים כגון נקבוביות מורחבות או סתומות במצח ובאף, אדמומיות, פצעונים קטנים ועוד, ניקוי עור הפנים עם מוצרים ייעודיים לסוג העור הוא חשוב ביותר, זאת כדי לא לגרות את העור יתר על המידה או לעשות פעולה הפוכה מזאת הרצויה. כמובן שחשוב להקפיד על ניקוי עור הפנים פעמיים ביום.

בנושא ניקוי העור לסוג העור יש חשיבות גבוהה יותר מאשר לגיל. לכן חשוב לאבחן תחילה איזה סוג עור יש לך: רגיל, שמן, יבש או מעורב ובהתאם לכך להתאים את המוצרים.

צילום: יח"צ

עור שמן – חשוב שיכיל חומרים המווסתים את הפעילות בבלוטת החלב, מרכיבים הסופחים עודף סבום – שומניות, מעניקים מראה מט. חומרים אנטי בקטריאליים למניעת זיהומים ודלקות, חומרים לחיטוי העור ולכיווץ נקבוביות.

עור יבש – מרכיבים מלחחים ומזינים, חומרים לריכוך החלקה וגמישות העור, כגון: דבש, תמצית שקדים ושמני דגנים.

רגיל/מעורב – מרכיבים עדינים יותר, מרכיבי לחות זוהר וחיוניות.

איזה עור יש לך? (צילום: יח"צ)

מומלץ להשתמש ב – 2 תכשירי ניקוי:

1. תכשיר העושה פעולה של הסרת איפור, לכלוך וזיהום מהעור. יכול להיות במרקמים שונים: חלב פנים/ג'ל/מוס /שמן /באלם שהופך לשמן.

2. מי פנים – משלים את פעולת הניקוי, מנטרל את האבן-סידן שיש במים, אחרת האבן שוקע ומצטבר בעור.
מומלץ לסיים את פעולת הניקוי במי פנים גם אם המוצר הראשון נשטף במים, כי מי הפנים מסייע בכיווץ נקבוביות, חיטוי והענקת לחות.

צילום: יח"צ

מילון הניקויים הגדול:

מי פנים – מי פנים הם מים מינרלים המכילים אלכוהול, או נטולי אלכוהול. תפקיד האלכוהול הוא לחטא, אך יחד עם זאת הוא חומר מייבש. מי פנים מכילים גם מינרלים, ויטמינים וחומצות שונות, הגורמות לפילינג עדין של תאי העור המתים בשכבת העור העליונה. השימוש במי הפנים נעשה על ידי הספגת צמר גפן או פדייה קוסמטית ומעבר על עור הפנים בתנועות סיבוביות, עד אשר צמר הגפן או הפדייה נקיים. מי הפנים מסירים שומן, שאריות איפור וקרמי לחות בצורה מעולה, מכיוון שהאלכוהול ממיס את הלחות. בנוסף, הם גם גורמים ל"כיווץ" הנקבוביות שעל פני העור, ועל כן השימוש בהם חשוב לסיום תהליך הניקוי.

חלב פנים – חלב פנים, המוכר גם כתחליב ניקוי, הוא בסיס תחליבי המכיל שומן, אם כי יש היום גרסאות נטולות שומן. תחליב הניקוי מעניק לחות לעור יבש ומעורב, ובו זמנית ממיס לכלוך, שאריות איפור ומעניק מגע קטיפתי לעור. הוא מכיל מינרלים שונים, ויטמינים, תמציות צמחים ושמנים אתריים.

סבון פנים – סבון פנים ממיס שאריות שומן ומנקה לכלוך. ישנם סבוני פנים למטרות שונות, לדוגמה – סבונים רפואיים לייבוש ולחיטוי פצעים. הרכב הסבון תלוי בייעודו. בין היתר מכילים הסבונים חומרי לחות, ויטמינים ומינרלים, חומצות שונות ואנטי אוקסידנטים.

קצף או מוס ניקוי – לאחרונה צברה תאוצה צורה נוספת של ניקוי – סבון בצורת מוס קצפי ואוורירי. השימוש בסבון תלוי בסוג העור, בחומרת מצבו ובהעדפה אישית של המשתמש. סבון במקרם מוס הוא בד"כ עדין יותר מתרחיץ פנים רגיל.

מנטרל ברק – מנטרל ברק הוא תכשיר נטול שומן במרקם קרם או ג'ל אשר תפקידו להעניק לעור מראה מאט.

פילינג – תפקידו של הפילינג הוא לקלף את התאים המתים משכבת העור העליונה ובכך לגרום לרענון העור. ישנם סוגים שונים של פילינג, כשהנפוץ ביותר הוא פילינג גרגרים. תנועות סיבוביות עם החומר הגרגרי גורמות לתהליך הקילוף של התאים המתים. בסוגים שונים של פילינג משתמשים במרקמים שונים של הגרגירים: גס, בינוני או עדין. פילינג מסוג נוסף הוא פילינג אנזימטי, אשר בו אנזימים פעילים מסוימים וחומצות עושים את פעולת הקילוף. לא מומלץ לעשות פילינג מסוג זה בכוחות עצמיים, אלא אצל קוסמטיקאית או מומחה מקצועי.

מסכה – תפקידה של המסכה הוא להזין את העור בויטמינים ומינרלים, בין היתר. המסכה מכווצת את הנקבוביות הפתוחות לאחר הפילינג ומהווה השלמה חשובה לפילינג עצמו. מסיכה לעור שמן תספח שומן, בעוד שמסיכה לעור יבש ורגיש תוסיף לחות ותרענן את העור. המסכות מועשרות בתמציות צמחים, אצות, תרכיזי פירות וירקות וחומרים נוספים. יש להשתמש בהן אחרי הפילינג.

וישי מסכות מינרליות (צילום: יח"צ)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח