בריאותחדשות הארץמבזקים

למה חשוב לדעת איפה למות?

ח', גבר בן 47 נמרץ וצעיר למראה מאעבלין מת פעמיים ביום שבת האחרון, אבל היום הוא יושב נינוח ורגוע למדי במחלקת קרדיולוגיה ברמב"ם. הוא ורופאיו מסכימים שהסיפור שלו רומז בהחלט על התערבות אלוהית.

ח' שעובד בבניה ושיפוצים הרגיש לא טוב בימים האחרונים. הוא אפילו נבדק אצל רופאו שבדק לחץ דם וא.ק.ג ולא מצא דבר. בשבת בבוקר הוא כבר חש צריבה חזקה ברום הבטן שלו. פה התמזל מזלו פעם ראשונה – באעבלין יש מרפאה פתוחה בשבת וח' קיבל המלצה לפנות למיון.

הוא ואשתו נכנסנו לרכב ונסעו לכיוון רמב"ם. "אשתי חנתה ליד מנחת המסוקים", משחזר ח', "יצאתי מהרכב, הסתכלתי אחורה ואני זוכר שהכל נעשה שחור מול העיניים". ח' התמוטט על הכביש מחוץ לבית החולים. פה התמזל מזלו פעם שניה – הוא נפל מהצד השני של הגדר, בדיוק מול מחלקת טיפול נמרץ לב ברמב"ם. למזלו הגדול זו הייתה שבת שמשית ובני משפחה של מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ לב ראו אותו צונח ושמעו את אשתו צורחת. אחת הצופות רצה לתוך המחלקה והזעיקה צוות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפעם השלישית במזל של ח' היכה כעת שוב. הרופא התורן, ד"ר רביע שייח מוחמד הוא רץ חובב, הוא פרץ מהמחלקה ועשה את הסיבוב שנדרש להגיע לשער היציאה מהגדר, כמה מאות מטרים, בריצה מהירה. "באירוע כזה כל שניה קובעת", מסביר ד"ר רביע, "רופא בכושר פחות טוב היה עלול לחטוף התקף לב בעצמו"….מייד אחרי הרופא שהחל מייד בעיסוי לב הגיעה אחות שנשאה בידה דפיבלירטור מקצועי – אותו מכשיר מציל חיים שמעניק מכת חשמל באירועים של התקפי לב.

בסרטון שצולם ממצלמות האבטחה של בית החולים ניתן לראות בבירור את מכת החשמל שמקבל ח' שבאותו רגע הוגדר מת. רופאים ואחים המשיכו בהחייאה ואז הגיע הפעימה הרביעית של המזל של ח' – ניידת טיפול נמרץ של מד"א עברה במקום לגמרי במקרה. מאבטחים של רמב"ם שסייעו לצוות הרפואי עצרו את הניידת וביקשו שח' יפונה מיידית תוך המשך החייאה לתוך שטח בית החולים. תוך דקות ספורות ח' כבר היה ביחידת הצינתורים שהוכנה מבעוד מועד. שם אגב – שוב פסק ליבו מלפעום והיה צורך לבצע החייאה נוספת. לרופאים היה ברור שהוא סובל מאוטם חריף ונרחב בעורק. הסתימה בעורק נפתחה באמצעות הצנתור ויומיים אחרי זה ח' מסתובב על רגליו ונראה מאושש לגמרי. "מספיק עוד רמזור אחד אדום בדרך, או עיכוב של דקה פה או שם בנסיעה או ביציאה מהבית והייתי מת עכשיו", הוא מסכם בהשלמה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח