חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

חובת הנגשת מבני ציבור תידחה לסוף 2019 בלבד

חוק ההסדרים: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החליטה פה אחד כי חובת הנגשת מבני ציבור קיימים לאנשים עם מוגבלות תושלם עד סוף שנת 2019, ולא עד סוף שנת 2021 כפי שדרשה הממשלה. 70% מהבניינים הקיימים יונגשו עד סוף שנת 2018. עוד נקבע כי בקשה להארכת מועד נוספת תדרוש אישור נוסף של ועדת העבודה והרווחה, ותכלול פירוט של מועדי הנגשה מדויקים ותכנית להנגשה חלופית עד לסיום העבודות. בנוסף, נקבע כי תוך חודש יגיש שר האוצר לוועדה רשימה של כל הבניינים הקיימים שחלה לגביהם חובת הנגשה ומצבם, ובכל 3 חודשים יוגש עדכון של הרשימה שיכלול פירוט של המבנים שהונגשו. הרשימה תפורסם לציבור.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון: "אינני מוכן לתת דחייה גורפת לשלוש שנים. מעתה לא נאשר כל דחייה ללא תמונת מצב ורשימות מדויקות". עוד ציין כי עד סוף 2018 יונגשו 473 מבנים ציבוריים; "למרות הכישלון, הממשלה לוקחת אחריות ומספקת לנו תמונה עדכנית. זה נושא כאוב ומחייב שיפור, אבל נתחיל לעבוד ונסתכל לעבר העתיד". אלאלוף הוסיף כי כלל הגופים המעורבים, בהם גם הכנסת והנציבות לשוויון לאנשים עם מוגבלות, לא תפקדו עד כה באופן מיטבי. נציב השוויון לאנשים עם מוגבלות, אברהם טורם, הזדעק: "יש גבול. מעולם לא נעשתה חקיקה כזאת מהירה. כל הגופים מוכנסים אוטומטית לאותה רשימה, במקום לבדוק ולפרק". אלאלוף השיב: "החוק הזה יכניס סוף סוף סדר, פיקוח ותהליכים ברורים. אם לא נאשר, אנשים פשוט לא ינגישו מבנים".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "אני מכירה מבנה שנמצא ברשימה והוא לא אמור להיות בה. אם אלה מבנים שצריך להזיז סנטימטר לכאן או לשם, אפשר לבצע זאת מיד. להכניס מבנה כזה לרשימה, זה לספר לנו סיפור. התקנות האלה בנות שנים רבות. המדינה נתנה הרבה מאוד זמן להנגשה". מנהל המחלקה הקהילתית בבית איזי שפירא, יואב קריים, הצטרף לדבריה: "יש כאן גרירת רגליים במשך שנים רבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מינהלת הבינוי הממשלתי, גבי שוחט, הגיב: "התרענו מראש שלא נעמוד ביישום מלא של ההנגשות במועד. אנחנו מתמודדים עם קשיים רבים, הוצאות אדירות, משרות שלא מצליחים לאייש. יש גופים שלא משתפים איתנו פעולה. הרשויות המקומיות מצפצפות עלינו. אף אחד לא מנסה להתחמק". ראש המועצה המקומית קריית טבעון, דוד אריאלי, מחה על הדברים: "אנחנו לא מצפצפים על אף אחד". מנהל מינהל הדיור הממשלתי, ערן הראל: "אם הרשויות המקומיות לא יתגייסו לסייע, נעמוד בפני שוקת שבורה".

(קרדיט: pixabay.com)
Back to top button