חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

תוכנית האימונים החדשה של צה"ל – "17-17"

בשבועות האחרונים החלה חטיבת גבעתי ביישום תוכנית "17-17". שמענו ממפקד אוגדה 162 ומגורמים נוספים בזרוע היבשה, על היתרונות בהשוואת תקופת הקו לאימון, ועל סדר היום החדש של הלוחמים. במסגרת התוכנית הרב-שנתית "אביב", הנחה הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על תגבור גרף האימונים ומעבר חטיבות החי"ר למחזוריות אימון של 17 שבועות אימון לכל 17 שבועות של תעסוקה מבצעית, לצורך הגברת אפקטיביות האימונים וחיזוק המוכנות לחירום.

עד כה, תקופת האימונים נמשכה 13 שבועות, בעוד שהתעסוקה המבצעית בגזרות ארכה 20 שבועות. "המטרה של השינוי היא להגביר את כשירות הכוחות הסדירים למערכה", מסביר ראש ענף אימונים בזרוע היבשה, סא"ל יוסי פנסו. על פי התכנון הרב-שנתי, צה"ל החל בתהליכים לבניית מתקני אימונים, הקמת סימולטורים ייחודים, וכן ייצור אמל"ח ייעודי לכוחות".

"השינויים בתוואי הלחימה ובמאפייניה מחייבים מענה מותאם מבחינת הכשרת הלוחמים", אומר גורם בכיר בפיקוד הדרום. "המשמעות היא שיפור האימונים בתחום הלש"ב (לוחמה בשטח בנוי), הלת"ק (הלוחמה התת-קרקעית) ובבניינים רבי קומות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, לעומת זאת, יהיה אחראי על אחזקת האימונים, וכן על תכנון לוח זמנים לשדרוג מחנות האימונים ברמת הגולן, בבקעה ובדרום הארץ.

מעבר לפק"ל שמקבל לוחם חי"ר (חובש, קלע ונהג "אכזרית"), הוא נדרש גם לדעת לנהל לחימה משותפת עם מערכות השליטה והבקרה, עם מערכות מתקדמות, כמו "רוכב שמיים" ויחד עם שאר הזרועות – דבר שמצריך ממנו ידע ושליטה ברמה גבוהה. "הלוחם צריך לרכוש מיומנויות רבות יותר, וכדי שזה יקרה, הוא זקוק לזמן אימונים ממושך יותר", מדגיש סא"ל פנסו.

"אנחנו מסתכלים על מחזוריות האימונים השנתית, ולפיה בונים את ה'לבנות' שמכשירות את הלוחם למיומנויות השונות", הוא מתאר. "תוספת זמן של חודשיים לאימון, כלומר שמונה שבועות בשנה, תאפשר לנו להעמיק בכשירויות שהגדרנו במיקוד ולבנות אותן לאורך זמן".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button