חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ריבלין: "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים הערב (ראשון) בכינוס השנתי של מועצת העיתונות שהתקיים השנה בעיר לוד. הנשיא התייחס לאפשרות שהבחירות יוקדמו על רקע משבר חוק הגיוס ואמר: "השיח המתעצם ביממה האחרונה על הקדמת הבחירות על רקע חוק הגיוס נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית, רגישה לציבור המשרתים בצה"ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה. זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה. לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר. לאורך זמן, אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת הזאת בהידברות עמוקה, מתוך ניסיון למצוא הסדרים אחראיים, מכבדים ומציאותיים, הסוגיה הזו תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית בישראל וחמור מכך, תעצים את המתח בין המגזרים השונים. על מנת להרגיע את המתח ולהתקדם עלינו למצוא מנגנוני שיח נוספים בינינו באופן שיהיה ברור שלא מדובר במחלוקת בין שונאי צה״ל מצד אחד לשונאי תורה מהצד השני, אלא בין ישראלים, שכולם גם מעריכים את צה"ל וגם מכבדים את התורה ואת לומדיה".

הנשיא המשיך ואמר: "זו תקופה לא פשוטה להשתייך בה לגילדת העיתונות בעולם. עיתונאים, עיתונאיות ומערכות חדשות נמצאים תחת מתקפה. הם מואשמים ביצירת 'פייק ניוז', בסיקור מוטה, בחוסר גיוון. אף קבוצת וואטסאפ ושום ערוץ טלגרם לא ישנו את החובה והמחויבות של העיתונאי לקוראיו. מחויבות שעומדת בלב לבו של המקצוע ולא השתנתה מאז שז'בוטינסקי היה עיתונאי – המחויבות להביא סיפור מבוסס עובדות. המחויבות לברר את כל העובדות. המחויבות לתת תמונה שלמה ככל הניתן ולהאיר פינות חשוכות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הדגיש: "אפשר וראוי לבקר את התקשורת, חובה לגוון אותה, אבל אסור להשתיק את התקשורת ואת השיח שהיא יוצרת, גם כאשר זה לא נעים לנו בין אם מימין ובין אם משמאל. חשוב לזכור זאת, עיתונות ותקשורת הן מוסד חשוב בדמוקרטיה ודווקא בגלל זה יש עדיין ציפייה מהעיתונאים להיות סופרמנים – ישרים, מקצועיים, נאמנים, מחוייבים. היום יותר מתמיד עבודתה של מועצת העיתונות חשובה. שאלות גדולות וחשובות עולות בעת הזו סביב שני הנושאים שהם לב הפעולה של המועצה – אתיקה מקצועית וחופש הביטוי. חשוב שאנחנו האזרחים נמשיך ונאמין כי המציאות שסביבנו ניתנת לפענוח, להבנה, להתמודדות. וזו אמונה שאנחנו זקוקים לה, זקוקים לה כל כך".

צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
Back to top button