חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן: "אף נציג של מפלגה חרדית לא גינה את המעשה – חמור ביותר"

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, המשותפת לוועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון המסכם על תקציב הביטחון, לקראת אישור תקציב המדינה בשבוע הבא בכנסת. בישיבה השתתפו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם וראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור.

שר הביטחון ליברמן אמר בפתח דבריו בפני חברי הוועדה: "צריך לשים דברים על דיוקם. עם סיכום תר"ש גדעון בשנת 2015, סוכם עם משרד האוצר, שזה הסכום הסופי ושמערכת הביטחון לא תבוא יותר בשום בקשה נוספת, למעט אם יחול שינוי מהותי במצב הביטחוני. העיקרון הזה היה כמובן הדדי- שגם משרד האוצר לא יבוא למשרד הביטחון ולא יוריד, בכל פעם, עוד מיליארד ועוד מיליארד. נכון להיום, היקף הקיצוץ הרוחבי, שביצע האוצר בתר"ש גדעון, עומד על 6.2 מיליארד ₪, במסגרת קיצוץ רוחבי. בנוסף לכך הורידו לנו עוד 2.1 מיליארד ₪, מטלות שעליהן החליט הקבינט, בלי קשר ומחוץ למשימות שהופיעו בתר"ש גדעון, כמו הקמת המכשול בעוטף עזה.

אנחנו לא מבקשים שום תוספת. אנחנו מבקשים להחזיר את התקציב לסכום המקורי, כפי שהופיע בתר"ש גדעון. פה אין עניין של פרשנות, זו פשוט אריתמטיקה. לא נוכל להמשיך ולהשלים את תר"ש גדעון ללא פתרון מניח את הדעת לנושא הזה. אני מקווה שנצליח להגיע לסיכום עם האוצר בימים הקרובים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחסו לבובת החייל שנתלתה ביום שישי בשכונת מאה שערים, אמר שר הביטחון: "הזעזוע שלי הוא כפול, גם מעצם העובדה שראינו בסוף השבוע בובה של חייל, תלויה מעל הגגות במאה שערים, וגם מכך שאף חבר כנסת ואף נציג של מפלגה חרדית לא גינה את המעשה. זה לא יכול להיות. אפשר להתווכח על חוק הגיוס, אנחנו יכולים להתווכח על התקציב. זה שבמדינת ישראל, בירושלים בירת ישראל, מעל הגג, אנחנו רואים, פעם אחר פעם בובה תלויה של חייל ואין שום גינוי מצד אף דמות פוליטית, אף מנהיג ברחוב החרדי, זה דבר חמור ביותר. אי אפשר פה לעבור לסדר היום."

ארכיון (צילום: אריאל חרמוני – משרד הביטחון)
Back to top button