חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"המאבק לא רק נגד הגזענות – הוא גם לשינוי פניה של החברה הישראלית"

השבוע (שלישי) התקיים כנס ראשון של הממונים על מניעת גזענות במשרדי הממשלה. מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור אמרה כי אחת ההמלצות המרכזיות בדו"ח פלמור למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה הייתה למנות בכל משרדי הממשלה וביחידות הסמך שלה ממונה שיטפל בתלונות שיתקבלו מהציבור בנושא מדיניות מפלה או גזענות ממסדית.

שלשום, לראשונה מאז החל יישום ההמלצה בשטח, התכנסו עשרות מהממונים שכבר החלו לפעול במשרדי הממשלה, נפגשו עם מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, שעמדה בראש הצוות הבין משרדי למיגור הגזענות ועם ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה, והחלו תהליך הדרכה והנחיה לצורך מילוי תפקידם.

הממונים צפויים לעסוק בבירור תלונות על גילויי גזענות בתוך משרדי הממשלה. הם יונחו מקצועית וילוו על ידי יחידת התיאום הממשלתית שבמשרד המשפטים, בראשותו של עו"ד אווקה (קובי) זנה. הממונים יהוו גורם מקצועי, האחראי על התחום של מניעת אפליה וגזענות במשרד, יעניקו ייעוץ למנכ"לים בנושא ויבצעו מיפוי נתונים וחסמים, נוסף על תכנית עבודה להסרתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: לע"מ

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור אמרה לממונים בכנס: "המאבק שלנו הוא לא רק נגד תופעות הגזענות – הוא מאבק לשינוי פניה של החברה הישראלית" וציינה כי "לדבר על גזענות זה דבר שהוא לא קל והוא לא נעים, ובעיקר היינו רוצים לספר לעצמנו גם שהוא לא קיים. יש לכם תפקיד מאוד מאוד חשוב, התפקיד שלכם הוא תפקיד היסטורי שמאפשר לנו לבנות מערכת יחסי אמון עם אזרחי מדינת ישראל שעד היום חשבו שגזענות זה דבר שלא מדברים עליו, לא מטפלים בו ובטח לא מתלוננים עליו לגורמים ממשלתיים. המשימה שלכם היא קשה, ואני באופן אישי מתחייבת שגם אני וגם היחידה נלווה אתכם לאורך כל הדרך. אני מפצירה בכם לקחת ברצינות את התפקיד הזה, שיכול לשנות את הפנים של החברה שלנו, לטובת כולנו".

ראש היחידה ממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה: "מינוי ממונים למניעת גזענות ממסדית במשרדי ממשלה הוא יישום נוסף של אחת מהמלצות הוועדה הבין משרדית למיגור הגזענות. מהלך זה התאפשר בזכות שיתוף פעולה עם נציבות שירות המדינה, שממשיכה לסייע ביישום החלטת הממשלה למיגור גזענות ממסדית. כינוס הממונים למניעת גזענות במשרדי ממשלה, מהווה אבן דרך בחתירה למיגור הגזענות, ופעילות ליצירת מרחב בטוח ומאפשר של שירות ציבורי, שיהיה נקי מגזענות ממסדית במתן שירות ציבורי. אני קורא לציבור לפנות אלינו ולהציף אירועי גזענות ממסדית והפלייה על רקע גזענות. אנו ערוכים לפעול ולטפל במופעי גזענות אלו ולא נהסס לעשות כן".

Back to top button