חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אל"ם איאד סרחאן מונה לראש מנהלת התיאום והקישור לעזה

היום (שלישי) התקיים טקס חילופי מפקדים במנהלת התיאום והקישור לעזה ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. בטקס מונה אל"ם איאד סרחאן לראש מנהלת התיאום והקישור לעזה, ויחליף את אל"ם פארס עטילה, אשר כיהן בתפקיד בשלוש שנים וחצי האחרונות, מאז מבצע "צוק איתן".

הטקס התקיים במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, ומפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, נציגי מערכת הביטחון, שדרת הפיקוד של מתפ"ש, נציגי ארגונים בינלאומיים ובני משפחותיהם.

בתפקידו הקודם שימש אל"ם איאד סרחאן כמפקד המנהל האזרחי באזור רמאללה. אל"ם פארס עטילה ישמש ראש מטה במנהל האזרחי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מתפ"ש

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר בטקס כי "האחריות המוטלת על כתפיו של רמת"ק עזה היא כבדה ורבת-משמעות. קל וחומר, בתקופה שבה האתגרים הביטחוניים והמצוקות האזרחיות ברצועה הולכות ומחריפות. עזה מעסיקה אותנו רבות. עזה היא זירה מאוד מורכבת ורגישה, ואין עבורה פתרון פלאים. בראש ובראשונה מתפקידנו לדאוג לביטחון המדינה ואזרחיה ובטח לתושבי עוטף עזה הסמוכים לרצועה. ברצועת עזה קיימות מצוקות אזרחיות קשות שעלולות להוביל למשבר, אך כיום אין הגדרה למושג ואין משבר הומניטארי, זאת למרות הניסיונות של חמאס לייצר מצב דמוי משבר הומניטארי משיקוליו הוא. אנו זוכרים כל העת את סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול זכרם לברכה, אשר מוחזקים בידי חמאס ואת האזרחים הישראלים, ויודעים כי עד אשר ישובו בנים לגבולם, מצבה של עזה לא באמת ישוקם… עזה תישא במחיר".

צילום: דוברות מתפ"ש

רמת"ק עזה היוצא, אל"ם פארס עטילה ציין כי "החודשים האחרונים היו מאתגרים ביותר, במהלכם נערכו הפיקוד, האוגדה, מתפ"ש והמת"ק להתממשות פיגועים ואירועים קשים שתוכננו על ידי האויב. ראינו כאן את כוונת האויב, ועקבנו בדריכות אחר כל התפתחות. לאחרונה חשפנו מנהרה מתחת למעבר כרם שלום, מעבר המשמש את התושבים הפלסטינים. מדובר בצעד אבסורדי וציני.

חמאס משקיע את מירב המשאבים הקיימים ברצועה בפיתוח יכולותיו הצבאיות על חשבון תושבי הרצועה. בזמן שתושבי עזה ניצבים בפני אתגרים אזרחיים קשים ומורכבים, ארגון חמאס ממשיך להשקיע בהברחות ומעמיד בסכנה כלים אזרחיים בסיסיים עבור תושבי עזה".

צילום: דוברות מתפ"ש

רמת"ק עזה הנכנס, אל"ם איאד סרחאן אמר: "זכות גדולה נפלה בחלקי היום, לקבל את הפיקוד על מת"ק עזה בתקופה מורכבת, מאתגרת ורבת שינויים אזוריים. תקופה בה המציאות האזרחית ברצועת עזה קשה וישנה הידרדרות ברמת השירותים והתשתיות הבסיסיים. עם זאת, בטוח אני כי בשילוב ידיים ובשיתוף פעולה בין כל גורמי הביטחון הפועלים במרחב נוכל למצוא את האיזון הנכון ולקיים בשוטף את מה שהוטל עלינו ולהיות תמיד במוכנות גבוהה לכל תרחיש".

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח