חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הנשיא העניק תעודות הוקרה ל-28 מצטיינים במשרד לביטחון הפנים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ארח היום (שלישי) בבית הנשיא את טקס הענקת תעודות הוקרה והצטיינות, ל-28 מאנשי המשרד לביטחון פנים ממשטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה והרשות להגנת העדים. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובשם הארגונים נשא דברים מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך. את תעודות ההוקרה העניקו למצטיינים השר לביטחון פנים והעומד בראש הארגון.

בין מקבלי התעודה, 17 מצטייני משטרת ישראל בהם חוקרת ימ"ר, לוחם ימ"מ, קצין קישור לקהילה האתיופית, קצין כלבנים ראשי, מפקד יחידת שיטור רגלי, רכז מודיעין ועוד; שישה מצטייני שירות בתי הסוהר בהם קצין פיקוח על עברייני מין, קצינת טיפול ושיקום, לוחם נחשון ועוד; ארבעה מצטייני הרשות הארצית לכבאות והצלה לוחם אש, קצין חומרים מסוכנים, לוחם ימ"ר וכן, מצטיין אחד מהרשות להגנה על עדים.

בראשית דבריו פנה הנשיא למשפחות המצטיינים והודה להן על התמיכה: "אתם נושאים על כתפיכם את עול השליחות של התפקיד שבחרתם והם נושאים אותו איתכם, לצידכם. לפעמים, לא פחות מכם. תעודת ההצטיינות שלכם היא גם תעודת ההצטיינות שלהם", אמר הנשיא למצטיינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"גאווה ממלאה את ליבי כשאני עומד כאן היום מול המצטיינים שבמצוינים, אתם שמגנים בדבקות, באומץ לב ולעיתים קרובות בחירוף נפש ותוך סיכון חייכם, על כולנו", המשיך הנשיא ואמר: "כוונתי לא רק למי שנמצאים כאן היום, אלא לכל העמיתים והעמיתות שלכם, בזרועות השונות של המשרד לביטחון פנים. בזכות העבודה שלכם שאינה מבדילה בין יום ללילה, אנחנו חיים חיי שגרה ברוכה. אני מבקש להצדיע לכם היום לא רק בשמי, אלא בשם אזרחי ישראל כולם. תודה לכם."

"בימים האחרונים קראתי את הסיפורים שלכם ונפעמתי", הוסיף הנשיא וציין במיוחד שלושה סיפורים בהם סיפורו של ד.מ. לוחם הימ"מ שהציל את חיי חברו שנפצע במהלך פעילות מבצעית בג'נין ללכידת רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז"ל. הנשיא אמר: "ד.מ. היה שותף למאות מבצעים לסיכול טרור ולחימה בפשיעה חמורה. בקיץ 2015 נפצע באופן קשה במהלך פעילות מבצעית. הוא עבר שורה של ניתוחים ותהליך שיקום מורכב והתעקש לחזור לכשירות מבצעית מלאה. ב-17 בינואר השנה, במהלך פעילות מבצעית בג'נין ללכידת רוצחיו השפלים של הרב רזיאל שבח ז"ל, הוביל בתפקידו כפרמדיק את הטיפול בהצלת חיי חברו, לוחם ימ"מ שנפצע קשות. ביקרתי את הפצוע בבית החולים, ואני רוצה לומר לך ד.מ., שלא יהיה לך ספק, הטיפול שהענקת לו בשטח הציל אותו. בזכותך הוא עודנו איתנו. תודה לך".

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא ציין אף את לוחם האש רב כבאי עידן צבר, שחדר לדירה בוערת והציל את חייהן של אם וילדתה, תוך סיכון חייו ורס"ר אושרי ממן מפקד יחידת הסיור בתחנת שפט, שנכנס לבית בוער, והציל מתוכו שני ילדים ממוות. "עידן ואושרי, כל אחד מכם, לא הציל רק נפש אחת, אלא שתי נפשות", אמר הנשיא והדגיש: "לא עולם מלא. עולמות מלאים. שלושת המעשים הללו הם דוגמה ומופת עבור כולנו, והם מייצגים אתכם, כלל המצטיינים."

"יש ביניכם אנשי שטח ואנשי מטה, כאלה שעבודתם גלויה ומי שעבודתם חייבת להיעשות בהיחבא ובהסתר, לוחמי אש, שוטרים, אנשי ונשות שירות בתי הסוהר והשירות להגנה על עדים, שעבודתם מתבצעת הרחק מעין הציבור", פנה הנשיא אל המצטיינים והמצטיינות והוסיף: "אתם בני מגזרים שונים. דתות ועדות, ותיקים ועולים, עובדי קבע ומתנדב אחד, מכל רחבי הארץ. אתם ואתן, ואני מברך על נוכחות של שלוש המצטיינות בטקס, אבל אדוני השר, אין לי ספק שתדאג שהייצוג הנשי יגדל משנה לשנה, מייצגים יחד את ישראל היפה והטובה, ולכולכם משימה אחת – לדאוג לביטחוננו, לביטחון של אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא התייחס לביקורת אליה חשופים הארגונים השונים ואמר: "ראינו השנה את כוחות המשטרה במאבק בטרור, בהתמודדות עם פשיעה ואלימות, וגם עם משימות מורכבות ורגישות שבהן אתם חשופים לא אחת גם לביקורת. מי שקורא את פרטי ההצטיינות שלכם, מבין עד כמה מורכבת ומסוכנת עבודתכם ועד כמה היא חשובה לביטחון אזרחי ישראל ולהמשך קיומה של החברה הישראלית. השנה אנו מציינים שבעים שנה לתקומת מדינת ישראל. יש דברים רבים שאנחנו יכולים להתגאות בהם. רבים מאוד. אבל עלינו לזכור כי לא די בהקמה. מלאכת הבנייה של המדינה, של החברה, נמשכת כל הזמן, ובתוך האתגרים התמידיים, נמצאת השמירה על ביטחון הפנים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי לומר לכם באופן חד וברור: הגיבוי שלנו נתון לכם בכל משימה, אני מודה לכם על מה שעשיתם למען מדינת ישראל, ועל כל מה שעוד תעשו."

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר בטקס: "השוטרות והשוטרים, הסוהרות והסוהרים, לוחמות ולוחמי האש וכן נציג הרשות להגנה על עדים, אתן ואתם חגורות ביטחון חיוניות המגנות על החברה שלנו ובלעדיהן לא נוכל להתקיים. אני מודה לכם שתרמתם לא רק ללחימה ולביטחון אלא לחיבור הקהילה כולה. המאחד ביניכם גדול מהשוני והוא טמון באותה נכונות שלכם להטות את כף המאזניים לטובת הכלל, החברה והמדינה גם בסיכון עצמי רב. אני מודה לכם בשם כל אזרחי מדינת ישראל וכל הכבוד."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר כי "השוטר, בכל פעולותיו מצוי בעין הסערה, בתפר שבין השסעים החברתיים, המתחים העדתיים, הפשיעה והשחיתות, נוגע בעצבים החשופים של החברה הישראלית. מדובר באתגר עצום המוטל על כתפי כל שוטר ושוטרת, לוחם ולוחמת, שלפתחם רובצת אחריות כבדה ביותר. נמצאים עמנו בטקס מרגש זה, 17 מצטייני משטרת ישראל, המייצגים את הרקמה האנושית של החברה הישראלית. כולם יחד מגלמים את ערך המצוינות במשטרה. כל אחד מן המצטיינים, בתחומו, תרם תרומה אישית משמעותית לאפקטיביות של משטרת ישראל בתחומי הלחימה בפשיעה, המלחמה בטרור והמאמץ למתן שירותי משטרה איכותיים עבור האזרח הנורמטיבי. מבחנה של המשטרה, נשען פעם אחר פעם על שוטר אחד או שניים בקצה התהליך, אשר מביאים לידי ביטוי במקום ובזמן נתון, את יכולות המשטרה וערכיה. אין ולא תהיה מצוינות בלי שוטרים, קצינים, לוחמים ומתנדבים שרואים בעבודה שלהם שליחות של ממש וללא המנוע של הערכים. רק עם תחושת השליחות הזו, מסירות הנפש, הקרבה אינסופית ואופטימיות אינסופית, שניתן גם ניתן לשנות את הרחוב, ניתן לשרת לאורך כל כך הרבה שנים, גם כאשר הרחוב נוטה להיות כפוי טובה."

Back to top button