בריאותחדשות הארץמבזקים

תרופות ותכשירים מזויפים נמצאו בפיצוציות ומרכולים בתל אביב

אתמול (שני) ערכו שוטרי משטרת תל אביב, נציגי האגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות ופקחי סל"ע ביקורות במספר פיצוציות ומרכולים באיזור אלנבי ודרך יפו בתל אביב. הפעילות עסקה באיתור של תרופות ותכשירים מזויפים שנמכרים לציבור במכולות ופיצוציות, בניגוד לחוק, ותוך סיכון חיי הלקוחות.

במהלך הפעילות אותרו אריזות של תרופות מזויפות בעסק "בחור טוב" שברחוב דרך יפו 58. התרופות שנתפסו היו מסוג "קמגרה" ו-"ספניש פליי" אשר אינן מאושרות לשיווק בישראל. תכשירים אלו נמצאו בעבר כמכילים את החומר הפעיל סילדנפיל אשר משמש לטיפול בבעיות אין אונות. במשרד הבריאות מזהירים כי השימוש בחומרים אלו, בייחוד כאשר מדובר בתכשירים מוברחים ובאיכות נמוכה, עשוי לגרום לבעיות בריאות קשות: לרבות הפרעות לבביות, ירידה מסכנת חיים בלחץ הדם, הפרעות ראייה ופגיעה כבדית.

תכשירים נוספים נמצאו כמכילים את המאלחש לידוקאין, אשר שימוש לא מפוקח בו עשוי לגרום לתופעות של רגישות יתר באיזור העור, גרד ודלקת. לבסוף, גם אותרו תכשירים רשומים בארץ, שנמכרו בניגוד להוראות משרד הבריאות, לא על ידי רוקח, ושלא אוחסנו בתנאי אחסון נאותים. התכשירים המסוכנים נתפסו והמשך הטיפול בתיק יועבר למשטרת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לתכשירים רפואיים, נתפסו עשרות רבות של בקבוקי אלכוהול החשודים כמכילים חומרים רעילים ובניגוד לתקן, מסוג Vodka EXTRA ו-Vodka Extra XO. בקבוקי האלכוהול הועברו לבדיקת מכון התקנים על ידי פקחי אגף האכיפה של משרד הכלכלה.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מרכישת תרופות ותכשירים רפואיים מזויפים בפיצוציות ומכולות. נזכיר, שמכירת תרופות אסורה מחוץ לבתי המרקחת, ומותרת במרכולים רק בעמדות ייעודיות מסוג GSL. תכשירים מזוייפים שנמכרים בפיצוציות הינם באיכות נמוכה, ועשויים להכיל כמויות רעילות של חומר פעיל הגורם להשפעות לוואי קשות.

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay.com)
Back to top button