חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

שב"כ: סיכלנו פיגוע גדול בהר הבית

שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל הצליחו לסכל פיגוע ירי גדול שתוכנן בהר הבית. בהמשך לפרסום בחדשות MivzakLive על כך שפרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד תושבי אום אל-פחם, שירות הביטחון הכללי חושף את שיטת ניסיון הפיגוע שהמחבלים התכוונו לבצע.

בראשית הפרשה, המחבלים העצורים הם, מוחמד מסעוד מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל-פחם, עמאד לוטפי מוחמד ג'בארין, בן 20, תושב אום אל-פחם. מחבל קטין (בזמן ביצוע העבירות), תושב אום אל-פחם.

ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי מוחמד ג'אברין, עמאד ג'אברין והקטין, תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום במהלך חודש יולי 17' בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאיפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם.

כמו כן עולה כי בין היתר העלו חלק מחברי החולייה רעיונות לביצוע פיגועים במבני קדושה (בית כנסת/כנסיה), פגיעה בכוחות ביטחון/משטרה, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד.

בחקירת החשודים שתכננו את הפיגוע עלה כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחנית של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו.

היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה.

שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור המדינה האסלאמית איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל .

שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה.

צילום: תקשורת שב"כ

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח