חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"לישראל יש חלון הזדמנויות נדיר שתהיה טעות גורלית לפספס"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פתח הבוקר (שני) את הדיון ביצוא הקנאביס הרפואי מישראל, שיזם לבקשת שר החקלאות, בדברים ברורים: "הכוונה שלי היא לגרום לכך שיצוא הקנאביס הרפואי ייהפך לעובדה מוגמרת. זה יכול להיות דרמטי לחקלאות הישראלית ואם אנחנו לא נעשה את זה מישהו אחר יעשה את זה. אם קנאביס רפואי זה הליך חוקי ומסייע לעשרות מיליונים ויותר מזה בעולם, ואם הוא יכול גם להציל את החקלאות הישראלית שממוצע הגיל שם הוא מעל 60, אם זו הדרך להכניס לחקלאות חבר'ה צעירים אז הרווחנו מכל הכיוונים. גם עזרנו לחולים בכל העולם ומצד שני הכנסנו כוחות צעירים לחקלאות – לעיתים נדירות מוצאים יתרונות שכאלה".

ח״כ זנדברג אמרה בוועדת הכלכלה בדיון על ייצוא הקנאביס כי "לישראל יש חלון הזדמנויות נדיר שתהיה טעות גורלית לפספס. הממשלה הלכה לתהליך סדור ומובנה להסדרת ייצוא הקנביס ופתאום הרכבת הדוהרת נעצרה אצל ראש הממשלה. יש גורמים בממשלה שאומרים שזה כבר אבוד ונזרק לפח, אבל אני רוצה להאמין שעוד אפשר להחזיר את הרכבת לפסי הייצוא לפני שמאוחר מדי, לטובת הכלכלה והחקלאות הישראלית"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל אמר "מודה ליו"ר על הנכונות והזריזות בקיום הדיון. תעשה טוב הוועדה אם תביא להחלטה שלה הקוראת לראש הממשלה, כי עכשיו הוא הכתובת. היה דיון אחד אצל ראש הממשלה ועלו בו מספר בעיות. יש לפחות עשרות מיליוני אנשים בעולם שזה המרפא האחרון שלהם וזה בהחלט תפקידנו, כעם היהודי, לתת מזור לכל כך הרבה אנשים. בישראל עשו את המהפכה הזו על ידי משרד הבריאות. לא מדברים פה על שום סוג של סם, מדובר על תרופה לכל דבר. ישראל לא אמורה לייצא שום דבר גולמי, אלא רק תרופות שמיוצרות לפי מחקרים שנעשו פה כמו כל תרופה אחרת. אנחנו רוצים שישראל תוכל לייצא. מה הבעיה? קנאביס מוגדר כסם וצריך אישור ממשלה כדי לייצא אותו. הכנו, יחד עם משרדים אחרים, האוצר נתן את הדחיפה לעניין. יש פה גידול שמבחינת החקלאות הוא אחד הגידולים העתידיים. לפני מספר שנים אושרו בישראל 8 חוות כדי שלא תהייה זליגה של סמים. לא היה לנו שום רמז על זה ופתאום שמענו שיש בעיות חמורות ברמה הפלילית בחוות האלה. לא שמענו על זה, שאלנו אם יש חקירה או כתב אישום או משהו אחר ונאמר שלא – בפורום של ראש הממשלה יחד עם 4 שרים ו-4 מנכ"לים. אין פה אף אחד שחושב שאפשר שזה יזלוג חופשי. אנחנו עדיין מחכים לשמוע את הדברים הקשים, אם צריך עוד ביטחון ועוד שמירה נעשה את זה אבל אסור שזה יעצור את העגלה. מבחינתנו העגלה יצאה לדרך אבל הקצב חשוב, כי אחרת אחרים יעשו את זה. זה לא דיון מבחינתי כמה זה כלכלי, מי שחשוב מהחקלאים או כל השרשרת של הייצוא שזה כלכלי שייעשה. אם מישהו חושב שזה לא כלכלי שלא יעשה. אין סיבה שאבי שמחון יעשה בדיקה, עצם הבדיקה היא לא נכונה. אמרו שהבחינה תהייה תוך שבועיים, אך מאז הדיון עברו 5 שבועות ולא נקבע דיון המשך. הסיכום חייב להיות חיובי וצריך להביא החלטה לממשלה ממש בשבועות הקרובים שמאפשרת ייצוא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון – יצחק הררי, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח