בריאותחדשות הארץמבזקים

ד"ר גלושטיין מסביר על השמנת יתר חולנית בילדים

השמנת יתר חולנית היא הפרעה כרונית המאופיינת בקושי לשלוט באכילה וקיים חוסר בתחושה פנימית של רעב ושובע.

לעודף משקל בילדות יש קשר ישיר להשמנה בבגרות, לסיבוכים רפואיים ולעלייה בתחלואה ובתמותה. מחקרים רבים מצביעים שהשמנת יתר חולנית בילדים היא פסיכולוגית וחברתית. עוד מראים המחקרים שלילדים הסובלים מהשמנת יתר יש היסטוריה משפחתית של השמנת יתר אבל לא נמצא גורם גנטי המסביר את התופעה.

"ההשמנה מעמידה את הילד שסובל מהשמנת יתר בסיטואציה חברתית קשה בתקופה שבה הדימוי העצמי נבנה. הקשיים החברתיים עשויים ליצור מצוקה נפשית ובידוד חברתי. כיום, חשוב לטפל בגורמי השמנת יתר בגיל צעיר, לטפל ולתת את הכלים לחיות אורח חיים בריא" מסביר ד"ר יוסף גלושטיין, מנהל מרכז בריאות הילד בקריית שמונה ורכז רפואת ילדים בכללית מחוז צפון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השמנת יתר שמתחילה בגיל צעיר יותר, מצביעה על בעיה רפואית או הפרעה. לאחר גיל 10, הילדים שסבלו מהשמנת יתר, יהפכו למבוגרים הסובלים מהבעיה.

חוקרים רבים מפנים אצבע מאשימה לצריכת המזון לתרבות החברה המודרנית בכל הקשור לצריכת כמויות גדולות של מזון עתיר שומן, מיעוט פעילות גופנית ושימוש מרובה בטלוויזיה ובמחשב שתורמים לעלייה בשכיחות ההשמנה.

"כמו בהרבה מחלות, גם בהשמנת יתר חולנית שינוי בצורה מושכלת באורח החיים של הילד והמשפחה תוך התאמה חברתית ותרבותית, יביא לתוצאות במיידי. הקפדה על פעילות גופנית, תזונה נכונה עם תפריט מותאם ושמירה ומעקב אחר המשקל והדרכה נכונה יביא לאורח חיים בריא" מסכם ד"ר גלושטיין.

ד"ר יוסף גלושטיין – כללית
Back to top button