חדשות הארץמבזקים

בעשור הקרוב יוקמו כ- 4,000 מקומות כליאה חדשים

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת משרד האוצר ומשרד המשפטים לקדם את שדרוג מערך הכליאה והרחבת מרחב המחיה בבתי הסוהר וכן ייעול מדיניות הענישה ושיקום אסירים בישראל, במטרה לתת מענה לצפיפות הקיימת בבתי הסוהר.

בהחלטה זו הוחלט בין היתר, להרחיב את מקומות הכליאה באמצעות בנייה וריווח וכן לצמצם את אוכלוסיית העצורים והאסירים. מהלך משולב זה כולל בנייה משמעותית של מתקני הכליאה חדשים וקידום מהלכים מגוונים בתחום מדיניות הענישה בישראל והשלמתם צפויה להביא לצמצום הצפיפות בבתי הסוהר.

המענה מורכב משני מהלכים, האחד, בנייה שיפוץ וריווח של מתקני כליאה. מהלך זה עתיד להביא בתוך תשע שנים להוספתם של כ-4000 מקומות כליאה חדשים בשטח מינימלי של 4.5 מטר לאסיר. המהלך השני, כולל שינוי במדיניות הענישה בדרך של צמצום השימוש בעונשי מאסר, במצבים שנמצא שאין הכרח בכך על מנת להשיג את תכליות הדין הפלילי, מהלך זה צפוי להפחית את כמות האסירים הפליליים בכ- 2000 נוספים. מענים אלה יאפשר להביא לצמצום היקפי הכליאה ובכך יסייע להרחיב את שטח המחיה לאסיר. ההערכה היא כי יישומם המלא והטמעתם של כלל מהלכים אלו עתיד להביא להפחתת הצפיפות בבתי הכלא בשיעור של כ-6000 אסירים. ההחלטה נותנת מענה לפס"ד של בג"צ בנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החלטת הממשלה כוללת הרחבת השימוש באמצעי ענישה חלופיים בדרך של הארכת תקופת המאסר אותה רשאי בית המשפט להמיר למאסר שירוצה בעבודות שירות, הרחבת סמכות נציבות בתי הסוהר לשחרור מוקדם של אסירים, הרחבת השימושים בשחרור מנהלי. כמו כן, הרחבת מערך בתי המשפט הקהילתיים.

ארכיון – צילום: שב"ס
Back to top button