חדשות הארץמבזקים

אילת לבשה חג: 69 שנים לשחרורה ולהנפת דגל הדיו

העיר אילת לבשה היום (חמישי) חג לרגל 69 שנים לשחרורה ולהנפת דגל הדיו. לצד החגיגות לשחרור שערה הדרומי של מדינת ישראל, אילת היא העיר הראשונה שפותחת את חגיגות 70 שנים לעצמאות מדינת ישראל, בהצדעה למדינה, לצה"ל ולרמטכ"ל – רב אלוף גדי אייזנקוט, שהינו בן אילת.

שיאו של היום היה בטקס הממלכתי, שהתקיים הערב, באתר אום רשרש, במעמד שר התיירות – חה"כ יריב לוין, סגנית יושב ראש הכנסת – חה"כ נאוה בוקר, נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון – השופט דורון פורת, הרמטכ"ל – גדי אייזנקוט, ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, ובהשתתפות מייסדי העיר, ותיקיה, תושבים, מפקדי כוחות הביטחון, קונסולים, ומאות בני נוער הפעילים בתנועות הנוער באילת. עוד בין אורחי העיר היו גם ראשי שלוש ערים תאומות לאילת, קאמן שבגרמניה, פאלאנגה שבליטא ואקפולקו שבמקסיקו. במהלך הטקס הוענק לשר התיירות מפתח העיר אילת. עוד במהלך הטקס הושמע לראשונה שיר חדש "כולם אוהבים את אילת", אותו שר ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ביחד עם 70 ילדים, כמניין שנות המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמידי שנה, נפתח הטקס בתהלוכה מרשימה של כל תנועות הנוער העירוניות, ביניהן: מועצת נוער עירונית, פרלמנט הילדים העירוני, מרכז נוער קולייר, היחידה לקידום נוער, תכנית נט"ע, אפ סטארס – מרכז נוער למנהיגות דיגיטלית, נוער דילר, מרכז הנוער והמוסיקה ווליום, "כנפיים של קרמבו", תנועת הנוער בני עקיבא, נוער "אל עמי", תנועת הנוער "המחנות העולים", מד"צים 360 יעלים, נוער "אחריי", תנועת הנוער צופים, נוער שומרי המפרץ, "אילטבע", נוער יוניסטרים ונוער מעברים במתנ"סים. השנה חברו בני הנוער לצעדה של חטיבת גולני לרגל 70 שנה לחטיבה ולמדינה ו – 69 שנים לאילת. בצעדה לאורך הטיילת השתתפו גם נציגי חטיבת הנגב ששחררו את אילת לפני 69 שנים. במהלך הטקס נחנך גם שביל גולני באורך 1,200 ק"מ מהחרמון ועד אילת. כמידי שנה גם השנה, ביצעו המש"צים מתיכון "גולדווטר" את שחזור מבצע עובדה עם חיילי ומפקדי חטיבת הנגב וגדוד ברדלס וסיימו אותו בטקס הממלכתי.

במהלך הטקס הופיעו שלומי שבת בליווי תזמורת צה"ל בניצוחו של רועי פרידמן, הזמרת האילתית אסנת הראל וכ – 100 תושבים גדולים וקטנים במגוון מופעים, ביניהם הילד עילאי כהן, להקת רוג'ר סלסה, רקדניות בית הספר למחול במתנ"ס קולייר בניהולה של יפעת מרציאנו פינלט, להקת המתופפים של גל ורבורג ועוד. עוד במהלך הטקס הושמע לראשונה שיר חדש "כולם אוהבים את אילת", אותו שר ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ביחד עם 70 ילדים – תלמידי בית ספר אלמוג, כמניין שנות המדינה. כותב השיר הוא במאי האירוע המרכזי, רוני אבירם. עוד בטקס נהנו תושבי העיר ממופע זיקוקים מרהיב. את הטקס הנחה: דידי הררי. הטקס הופק על ידי אגף האירועים בעירייה ומרכז ההסברה הממשלתי באמצעות נוהר הפקות. כחלק מהנגשת האירועים על ידי העירייה, לווה הטקס בשפת הסימנים וחולקו אזניות שמע לאנשים עם מוגבלויות.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, פתח את נאומו בדברי ברכה למייסדים שבנו עיר לתפארת ולבני הנוער, דור העתיד, המביאים גאווה לעירנו בתחומים רבים. כמידי שנה, נוהג ראש העירייה להכריז על נושא מוביל. השנה הכריז ראש העירייה על צה"ל כנושא המרכזי זאת כחלק מפעולות לעידוד בני ובנות אילת לגיוס משמעותי ושירות איכותי. בעניין זה ראוי לציין כי אילת ממוקמת במקום הראשון בארץ מבין ערי הדרום בגיוס לצה"ל. עוד כחלק מהפעולות, התקיים היום (ה') מפגש ייחודי של הרמטכ"ל ביחד עם כ – 60 קצינים בני ובנות אילת שאותרו על ידי מרכז צעירים והגיעו במיוחד למפגש. מחר, יום שישי יצבאו חלקם על בתי הספר התיכוניים וייפגשו עם תלמידי י"ב המיועדים לשירות (מלש"בים). "אין לי ספק, שהמפגשים שלך ושל קציני צה"ל יסייעו לנו להמשיך ולהוביל את בוגרינו לשירות איכותי ומשובח לצה"ל ולהשתלבות חיילנו במסלולי קצונה" אמר ראש העירייה לרמטכ"ל.

במעמד הטקס העניק כאמור ראש העירייה את מפתח העיר לשר התיירות – חה"כ יריב לוין על תרומתו המיוחדת לקידום אילת בארץ ובעולם. בזכות תמיכתו ופועלו של השר, הפכה העיר אילת ליעד בינלאומי מועדף לחופשה במהלך כל השנה. "תקופתך כשר התיירות תיזכר כתקופת הרנסנס התיירותי של העיר אילת" אמר ראש העירייה לשר לוין והוסיף: "רק לפני פחות משלוש שנים נחתו בעובדה כארבע עד שש טיסות בינלאומיות בשבוע. בתקופה זו וכתוצאה מפעילותך הנחושה והמקצועית נוחתות היום באילת בין 50 ל- 60 טיסות שבועיות, המביאות לאילת מאות אלפי תיירים מעשרות יעדים ממדינות אירופה. בתקופתך, הצלחת לשחרר חסמים רבים שעיכבו בניית בתי מלון במדינת ישראל ובעיר אילת. בתקופתך, תקציב השיווק והפרסום של משרד התיירות גדל באופן משמעותי וכולנו יוצאים נשכרים מכך. תושבי אילת ואנוכי, לא שוכחים את תמיכתך "חסרת הפשרות" במאבק הצודק שלנו לעצור את סגירת "שדה דב". אומנם המאבק לא תם, אך תמיכתך מעודדת אותנו ומפיחה בנו תקווה שהצדק ינצח את הרוע בסיומו של המאבק. אדוני השר, על כל העשייה הזו אישרה מועצת העיר אילת את המלצתי להעניק לך את "מפתח העיר אילת", אתה ראוי לכך! תודה לך" דברי ראש העירייה לשר.

בנאומו אמר שר התיירות: "אין לי ספק שמשחררי העיר אילת היו מתרגשים לראות כיצד נראית העיר היום ואת קצב הפיתוח האדיר המתחולל בה. אנו נמשיך ונקיים את מחויבותנו לדרכם ולמורשתם. ביחד עם תושביה הנפלאים של העיר, נחזק אותה, כמקור גאווה לאזרחי ישראל כולם".

לרמטכ"ל – גדי אייזנקוט, שגדל והתחנך בעיר אילת ואימו עדיין מתגוררת באילת הוענקה תמונה של דגל הדיו עליה נכתב: בשם תושבי העיר אילת, העיר בה גדלת לנופי מפרץ ים סוף והרי אדום נתונה לך, הלוחם והמפקד, ההוקרה וההערכה על הובלת ביטחון המדינה ואזרחיה, בנחישות ובאומץ לב, מהגולן ועד אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל. גאים בך ומצדיעים לך.

צילום: דובר צה"ל

בנאומו אמר הרמטכ"ל "הודות לשנות ביטחון ארוכות ולשיתוף פעולה פורה עם שכנינו, שלוות המדבר אינה מופרת עוד ברעשי הקרבות אלא בקול חיי המושבים והעיר. בקולם של הטרקטורים החורשים את שטחי החקלאות בערבה ובקולן של משפחות המגיעות לטייל בין שביליו. כוחות צבא ההגנה לישראל עשו ויוסיפו לעשות כל שנדרש כדי להבטיח שהדרום יוכל להוסיף לשגשג, להתפתח ולהיות קרקע איתנה לתיירות ולחיים שלווים ובטוחים."

צילום: דובר צה"ל

רק מתוך עוצמה ואחדות נוכל להבטיח, כי המציאות שחווה אילת, בשכנות טובה ובגבולות של שלום עם מצרים וירדן, תהיה נחלת הארץ כולה״. את דבריו חתם הרמטכ״ל בהצדעה למשחררי העיר אילת והוסיף: ״מעל 40 שנים חלפו מאז שהייתי אני לנער אילתי המכיר באחריות לעמוד על משמר הארץ… כבן העיר אילת, זוהי גאווה גדולה בעבורי להשתתף בטקס זה כראש המטרה הכללי של צה"ל״.

את הדגל הניפו: ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שר התיירות – חה"כ יריב לוין, הרמטכ"ל – רב אלוף גדי אייזנקוט, מפקד חטיבת גולני – אל"מ שלומי בינדר, מפקד חטיבת הנגב – אל"מ איתמר בן חיים ובנו של אברהם אדן, שהניף את דגל הדיו במבצע עובדה.

Back to top button