זיהינו שאתם משתמשים בחוסם מודעות, ההודעה הזו בשבילכם

גילינו שאתם משתמשים ב- AdBlock Plus או בתוכנת חסימת מודעות אחרת שמונעת טעינה מלאה של העמוד.

השירות שלנו הוא בחינם לגמרי. על מנת להמשיך ולהפעיל את אתר החדשות כפי שעשינו בעשור האחרון אנו משתמשים בהצגת פרסומות.

אם אתם אוהבים את החדשות שלנו זה המעט שתוכלו לעשות בכדי להביע את הערכתם. נודה לשיתוף פעולה.

אנא הוסיפו את mivzaklive.co.il לרשימת ההיתרים בתוכנה החוסמת את המודעות שלנו או השביתו את תוכנת חסימת המודעות.

×

החוק שיביא קץ להפקרות בתחנות האוטובוס

הצעת חוק של ח”כ דב חנין ליצירת תקינה אחידה של תחנות האוטובוס תובא בפני וועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

ביום ראשון הקרוב (25 בפברואר) תעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק של ח”כ דב חנין, יו”ר וועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ליצירת תקן אחיד לכל תחנות האוטובוס בארץ. משרד התחבורה תומך בהצעת החוק.

ההמתנה לאוטובוס היא חלק מרכזי בחוויה של המשתמשים בתחבורה הציבורית. באלפי תחנות אוטובוס בישראל ממתינים מדי יום מאות אלפי אנשים, בממוצע המתנה של כ-16 דקות, כשרבים מהם נאלצים להמתין ללא מקומות ישיבה או מחסה מתנאי מזג האוויר בעת ההמתנה. במקומות רבים בארץ תחנות אוטובוס המשרתות אנשים רבים מדי יום הן עמוד בלבד. בשל מגמה לפיה הרשויות המקומיות מפריטות את האחריות לתחזוקת התחנות, רבות מהתחנות מעוצבות כך שישרתו את צורכי המפרסמים, על חשבון נוחות המשתמשים. כיום אין תקן אחיד להקמה ולתחזוקה של סככות המתנה בתחנות האוטובוס.

לפי הצעת החוק, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ייקבע הוראות מחייבות לגבי הקמה, תפעול ותחזוקה של תחנות האוטובוס, שייכללו גם סטנדרטים מותאמים של מספר מקומות הישיבה בתחנות, ההגנה על נוסעים מפני תנאי מזג האוויר והקצאת מקום לשילוט ולמידע.

ח”כ דב חנין, יוזם התיקון לחוק אומר, “כמחצית מהתחנות בארץ כיום הן עמוד בלבד – בלי מקומות ישיבה, בלי הגנה משמש או מגשם, בלי שילוט מעודכן. בערים מסוימות הפכו את התחנות לשלטי פרסומת שאיבדו כל קשר עם צרכי הנוסעים. תיקון החוק הוא צעד בסיסי והכרחי כדי להתייחס בכבוד לנוסעים בתחבורה הציבורית, ולהפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.”


מרב דויד, מארגון לובי 99 הדגישה fh “מדיניות הממשלה בכלל ומשרד התחבורה בפרט היא הגברת השימוש בתחבורה הציבורית, וודאי על רקע העומסים ההולכים ומחמירים בכבישי ישראל. תחנות אוטובוס נוחות הן חלק מהפיכת השירות של התחבורה הציבורית למזמין ואטרקטיבי. רבות מהתחנות הלא ראויות נמצאות בפריפריה, בשכונות ויישובים חלשים, הזקוקים אף יותר מאחרים לשירותי התחבורה הציבורית.”

גיל יעקב מנכ״ל ארגון 15 דקות: “אנו מקבלים תלונות רבות מנוסעים על תחנות שאינן מגינות מפני פגעי מזג האוויר: גשם ורוחות בחורף והיעדר צל בקיץ. פנינו לוועדת השרים לענייני חקיקה בבקשה לתמוך בהצעת החוק שתסדיר אחת ולתמיד את סוגיית התחנות בישראל כך שיתאימו לתנאי מזג האויר בישראל ולצרכי הנוסעים. אם הממשלה רוצה לקדם שימוש בתחבורה הציבורית היא חייבת לאפשר לציבור סביבה ראויה להמתנה בתחנות האוטובוס.”


מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה





לחצו כאן להוספת תגובה לכתבה

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה










להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן

פתיחת הנגן בחלון נפרד

אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפ

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive