חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

החוק שיביא קץ להפקרות בתחנות האוטובוס

הצעת חוק של ח"כ דב חנין ליצירת תקינה אחידה של תחנות האוטובוס תובא בפני וועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

ביום ראשון הקרוב (25 בפברואר) תעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק של ח"כ דב חנין, יו"ר וועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ליצירת תקן אחיד לכל תחנות האוטובוס בארץ. משרד התחבורה תומך בהצעת החוק.

ההמתנה לאוטובוס היא חלק מרכזי בחוויה של המשתמשים בתחבורה הציבורית. באלפי תחנות אוטובוס בישראל ממתינים מדי יום מאות אלפי אנשים, בממוצע המתנה של כ-16 דקות, כשרבים מהם נאלצים להמתין ללא מקומות ישיבה או מחסה מתנאי מזג האוויר בעת ההמתנה. במקומות רבים בארץ תחנות אוטובוס המשרתות אנשים רבים מדי יום הן עמוד בלבד. בשל מגמה לפיה הרשויות המקומיות מפריטות את האחריות לתחזוקת התחנות, רבות מהתחנות מעוצבות כך שישרתו את צורכי המפרסמים, על חשבון נוחות המשתמשים. כיום אין תקן אחיד להקמה ולתחזוקה של סככות המתנה בתחנות האוטובוס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי הצעת החוק, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ייקבע הוראות מחייבות לגבי הקמה, תפעול ותחזוקה של תחנות האוטובוס, שייכללו גם סטנדרטים מותאמים של מספר מקומות הישיבה בתחנות, ההגנה על נוסעים מפני תנאי מזג האוויר והקצאת מקום לשילוט ולמידע.

ח"כ דב חנין, יוזם התיקון לחוק אומר, "כמחצית מהתחנות בארץ כיום הן עמוד בלבד – בלי מקומות ישיבה, בלי הגנה משמש או מגשם, בלי שילוט מעודכן. בערים מסוימות הפכו את התחנות לשלטי פרסומת שאיבדו כל קשר עם צרכי הנוסעים. תיקון החוק הוא צעד בסיסי והכרחי כדי להתייחס בכבוד לנוסעים בתחבורה הציבורית, ולהפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי."


מרב דויד, מארגון לובי 99 הדגישה fh "מדיניות הממשלה בכלל ומשרד התחבורה בפרט היא הגברת השימוש בתחבורה הציבורית, וודאי על רקע העומסים ההולכים ומחמירים בכבישי ישראל. תחנות אוטובוס נוחות הן חלק מהפיכת השירות של התחבורה הציבורית למזמין ואטרקטיבי. רבות מהתחנות הלא ראויות נמצאות בפריפריה, בשכונות ויישובים חלשים, הזקוקים אף יותר מאחרים לשירותי התחבורה הציבורית."

גיל יעקב מנכ״ל ארגון 15 דקות: "אנו מקבלים תלונות רבות מנוסעים על תחנות שאינן מגינות מפני פגעי מזג האוויר: גשם ורוחות בחורף והיעדר צל בקיץ. פנינו לוועדת השרים לענייני חקיקה בבקשה לתמוך בהצעת החוק שתסדיר אחת ולתמיד את סוגיית התחנות בישראל כך שיתאימו לתנאי מזג האויר בישראל ולצרכי הנוסעים. אם הממשלה רוצה לקדם שימוש בתחבורה הציבורית היא חייבת לאפשר לציבור סביבה ראויה להמתנה בתחנות האוטובוס."

Back to top button