חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"אם ניאלץ, לא נהסס להגן על עצמנו או אפילו לצאת למלחמה"

הבוקר (שלישי) נפתח הכנס הגדול ביותר שהתקיים אי פעם במשכן הכנסת, בהשתתפות 49 בכירי מינהל פרלמנטרי מ- 25 מדינות בעולם. האורחים התקבלו בטקס בטרקלין שאגאל.

בדברי הפתיחה לכנס אמר יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין: "אני משוכנע כי הכנס המתקיים בימים אלה בכנסת יסייע רבות בבניית שיתוף הפעולה בין הצוותים המקצועיים בפרלמנטים שלנו. אנו שמחים להציג את הישגי הכנסת הרבים וגם ללמוד מאחרים".

אדלשטיין התייחס בדבריו גם למצב המדיני-בטחוני, ואמר: "לאחרונה, ביצעה איראן כמה ניסיונות חסרי אחריות לעורר את מדינת ישראל ולערער את האזור כולו, בהם לשלוח מזל"ט למרחב האווירי הישראלי תוך הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. בנוסף, בסוף השבוע האחרון נפצעו 4 חיילים ישראלים מפיצוץ, בעת שפעלו בשטח הנמצא תחת ריבונות ישראלית לפי כל הגדרה. איננו מעוניינים במתחים נוספים או בהסלמה, אבל אנחנו לא נסבול התקפות על החיילים שלנו ולא נסבול הפרת ריבונותנו. אם ניאלץ, לא נהסס להגן על עצמנו או אפילו לצאת למלחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

בשעה זו מתנהל סבב בין מנכ"לי/מזכ"לי הפרלמנטים. בלטה בדבריה אילנה טרומבקה מברזיל, מזכ"לית הפרלמנט שהיא יהודיה המדברת עברית. בקול נרגש וחנוק מדמעות אמרה: "מעולם לא חלמתי שיבוא יום שאדבר כאן בכנסת, בעברית, כנציגה רשמית מברזיל".

בהמשך היום ישתתפו אורחי הכנס בהרצאות בנושא נגישות במשכן ויוזמת הכנסת לקיים פורום נגישות בין-פרלמנטרי ובנושא שקיפות פרלמנטרית, בהובלת מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ. בימים רביעי וחמישי ייערכו פאנלים בהובלת עובדים בכירים בכנסת בנושאים פיקוח פרלמנטרי, "כנסת ירוקה", משמר הכנסת, תקשורת ודוברות, מרכז המבקרים ועוד. בנוסף יסיירו האורחים בכותל המערבי, במוזיאון "יד ושם" בירושלים ובמוזיאון בית התפוצות בתל אביב וייפגשו עם השר זאב אלקין.

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ: "הכנסת כולה, על כלל מחלקותיה, נערכת לאירוח החגיגי ולהיענות הרבה של מדינות העולם להזמנה. זוהי כמות שיא של משתתפים בכנס שנערך במשכן הכנסת". במהלך הכנס צפוי סחרוביץ להכריז על יוזמת הכנסת להקים פורום נגישות בין-פרלמנטרי: "הכנס הוא הזדמנות מצויינת להציג בפני בכירי הפרלמנטים את מהפכת הנגישות במשכן, שהיא מהמתקדמות בעולם. שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים בנושא זה ישפר את חווית הביקור בבתי הנבחרים ברחבי העולם, לרווחת כלל האוכלוסיות".

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תרצה במהלך הכנס על שקיפות פרלמנטרית במשכן: "זהו נושא חם, המעסיק פרלמנטים רבים. הציבור מבקש לדעת מה עושים נבחריו וכיצד הם מייצגים אותו. נחשוף בפני המשתתפים את שלל הפעולות שזיכו את הכנסת בפרס השקיפות השלטונית, בהם שידורים ישירים של דיוני מליאת הכנסת והוועדות, פורטלים בהם פירוט מלא של פעילויות ועדות הכנסת, דף אישי לכל ח"כ באתר הכנסת ובו פירוט הפעילות הפרלמנטרית שלו, פירוט און-ליין של נוכחות חברי הכנסת ואופן הצבעתם, צפייה בקובץ אודיו-וידאו של הכנסת במקביל לפרוטוקול כתוב ועוד".

רשימת המדינות והארגונים המשתתפים בסדר אלפבתי-לועזי: ארמניה, בלרוס, ברזיל, קנדה, קפריסין, צ'כיה, הפרלמנט האירופי, גרמניה, גאנה, הונגריה, לטביה, ליטא, מלטה, מקסיקו, מולדובה, פולין, פורטוגל, רוסיה, רואנדה, שבדיה, שוויץ, הולנד, אוגנדה, אוקראינה, האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה.

צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
Back to top button