גלריותמבזקיםצבא וביטחון

"מסע בעקבות לוחמים" – לעידוד הגיוס לצה"ל

לראשונה: תוכנית הדגל של האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון לעידוד הגיוס לצה"ל – "מסע בעקבות לוחמים" – מתקיימת בדרום

אלפי תלמידי תיכון מאילת ואזור הנגב והערבה משתתפים לראשונה במסע "בעקבות לוחמים" – שנערך היום בדרום הארץ, זאת בנוסף לפרויקט המיתולוגי שמתקיים מזה שנים רבות ברמת הגולן.

התלמידים מבקרים באתרי מורשת קרב באזור הדרום והנגב, מקיימים מעגל שיח עם לוחמים ולוחמות ויזכו לחזות בתצוגת אש מרהיבה בבסיס שבטה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

במשרד הביטחון החליטו השנה לראשונה להרחיב את תוכנית הדגל של האגף הביטחוני-חברתי ולקיים גם בנגב את המסע "בעקבות לוחמים", לעידוד שירות משמעותי בצה"ל בקרב תלמידות ותלמידי תיכון. זאת כדי לאפשר לבתי ספר נוספים, מאילת, דימונה ויישובים נוספים במועצה האזורית ערבה תיכונה להשתתף בתוכנית המיוחדת שפועלת זה שנים רבות ברמת הגולן.

כ-4,000 תלמידים מאזור הנגב והערבה משתתים כעת באירוע הייחודי, כשאירוע זהה לסבב נוסף של תלמידים יערך גם מחר. במסגרת המסע מסיירים התלמידים באתרי מורשת קרב נבחרים באזור הנגב ובסיום הסיור יגיעו לבסיס שיבטה, שם ייקיימו מעגלי שיח עם לוחמות ולוחמים ויצפו במפגן אש רב-חילי מיוחד המתקיים בסוף כל יום בבסיס.

במסגרת המסע ביקרו היום התלמידים במצודת יואב (מרכז מורשת לחטיבת גבעתי), שם נפגשו עם קציני החטיבה הסגולה שלחמו במבצע 'צוק איתן'. בנוסף, התלמידים נפגשו עם קצינים בהנדסה קרבית באנדרטת הנגב ושמעו מפיהם על איום המנהרות מהקצינים שפועלים בנושא. כמו כן, לוחמות ולוחמי גדוד קרקל המעורב שוחחו עם בני הנוער בכביש 12, בסמוך לגבול מצרים.

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

מסע "בעקבות לוחמים" מתקיים מידי שנה על ידי היחידה להכנה לצה"ל במשרד הביטחון, במטרה לעודד בני-נוער לשירות משמעותי וקרבי בצה"ל, לימוד מורשת הקרב, וחשיפת התלמידים לפעילות חילות צה"ל השונים. המסע מתקיים בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל (מז"י) ויתקיימו בו מיצגי חילות הזרוע בהם יוכלו התלמידים לבקר, להתרשם בשטח מהייחודיות של כל חיל וכל יחידה, לשאול שאלות ולקבל מידע על הגיוס לחילות אלה.

מתוצאות מחקר שערכה הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) עבור משרד החינוך בשנה שעברה, עולה כי השפעתו של המסע על רצון בני-הנוער לשרת שירות קרבי ומשמעותי בצה"ל גבוהה מאוד: כ-74% מהתלמידים שהשתתפו במסע העידו כי השתתפותם הגבירה את הרצון לשרת שירות קרבי או תומך לחימה. כ-70% העידו כי השתתפותם במסע חיזקה משמעותית את ההזדהות עם הערכים והמורשת של צה"ל.

עוד עולה מן המחקר כי כ-72% מהבנים ו-76% מהבנות מאמינים כי חשוב שכל נער או נערה בני גילם ישתתפו ביום "בעקבות לוחמים". בנוסף, כ-70% מהמחנכים בבתי הספר דיווחו כי התלמידים מוכנים יותר לשירות הצבאי בעקבות השתתפותם ביום זה.

צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
Back to top button