חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"תפסיקו לקרוא להם פליטים, ישראל מגרשת רק מהגרי עבודה"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי קראה היום (שני) לחבריה בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא המסתננים וטיפול המדינה בסוגיה,"תפסיקו לקרוא להם פליטים. יש להבחין בין פליטים למהגרי עבודה. מדינת ישראל מרחיקה רק מהגרי עבודה. הנסיון להציג מהגרי עבודה כפליטים הוא פוליטי ואינו משקף את המציאות. ממשלת ישראל קיבלה החלטה להרחיק מהגרי עבודה כפי שנוהגות מדינות דמוקרטיות רבות בהן ארה"ב ואוסטרליה".

סגנית השר חוטובלי שייצגה את עמדת הממשלה בדיון שנערך הבוקר בכנסת במסגרת הוועדה לביקורת המדינה, הדגישה: "הקמפיין שמשווה את מהגרי העבודה לניצולי שואה הינו פסול מהיסוד. המדינה עומדת בקריטריונים של בג"ץ וההרחקה למדינות השלישיות מתבצעת במסגרת הסכמים שאושרו על ידי בג"ץ."

לאור תגובות ביניים שעלו במהלך דבריה של סגנית השר חוטובלי מהשמאל, אמרה: "תפסיקו לעשות פוליטיזציה ודמוניזציה לישראל. תבדקו את העובדות. משנת 2008, הוגשו רק 15 אלף בקשות למקלט מתוך כ60 אלף. זה אומר שמרביתם אינם פליטים אלא מהגרי עבודה וזכותה של כל מדינה ריבונית כמו מדינת ישראל לקבוע מי נכנס לשטחה. מה שקורה בדרום תל אביב זה טרור מהגרים שממנו סובלים תושבי דרום העיר. עלינו להגן על תושבי ישראל תוך שאנו מכבדים את החוק הבינלאומי ומרחיקים את מסתנני העבודה מישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button