חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

תא"ל יניב אלאלוף מחליף את תא"ל סער צור ומונה למפקד עוצבת "סיני"

היום (ראשון) מונה תת-אלוף יניב אלאלוף למפקד עוצבת "סיני". טקס החילופים נערך בבסיס צאלים, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף יניב אלאלוף מחליף בתפקידו את תת-אלוף סער צור אשר כיהן כמפקד עוצבת "סיני" ומפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה במהלך השנתיים האחרונות עליו ימשיך לפקד.

צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר: "בהתייחסות לאירועי השבת בגבול הרצועה – הפגיעה בלוחמי צה"ל בסמוך לגדר הינה אירוע טרור חמור, הוכחה נוספת לשימוש שעושים חמאס וארגוני הטרור האחרים בהפרות הסדר במרחב גדר המערכת ככסות לטרור. אנחנו לא נסכים לבסס מציאות זו. חמאס הוא שאחראי לכל המתרחש בעזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע, והוא שאחראי לחיי אזרחי עזה. מי שמבקש לערער את ביטחון מדינת ישראל ולפגוע באזרחיה, ייתקל בתגובה נחושה, המבוססת על מודיעין ויכולות באוויר ביבשה ובים. בידינו עוצמה רבה, ולצד הרצון לשמר יציבות בגזרה ולהימנע מהסלמה, לא נהסס להפעילה ככל שיידרש ובהתאם להערכת המצב. הבוקר, ביקרתי את פצועי צה"ל מהאירוע, ופגשתי את המשפחות. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ללוחמים ולאחל לשיבתם המהירה למשפחותיהם, כולנו איתם. סער, אתה מסיים היום תפקידך כמפקד אוגדה 252. אני בטוח שהמקצועיות שלך, היסודיות ורמת הדרישות הגבוהה, לצד היחס האישי לאנשים, ימשיכו לסייע לך לקדם את יעדי המרכז הלאומי לאימוני יבשה בתפקידים מרכזיים נוספים בדרכך הצבאית. תודה לך סער, בשמי ובשם כלל מפקדי הפיקוד. יניב, תפקיד מפקד האוגדה בצה"ל מזמן אתגרים רבי משקל ורחבי יריעה, קל וחומר כאשר מדובר באוגדה הנשענת רובה ככולה על אנשי המילואים. ניסיונך העשיר בתפקידי שטח ומטה, בשילוב עם נחישותך ותבונתך – מביאים אותך אל האתגר כשאתה בשל וראוי לו מכל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "סיני" היוצא, תת-אלוף סער צור: "לא יכולתי לבקש תקופת פיקוד על אוגדת מילואים מאתגרת יותר מהתקופה אותה חוויתי. תקופה של עשייה מטורפת, לילות כימים של דיונים אופרטיביים, סיורי שטח, תרגילים רבים ומגוונים שבתוכם ניצולי הזדמנויות כמו מודל אוגדתי ותרגילי חטיבה מלאים באש עם כלל החיילים. תודה לכלל חיילי ומפקדי האוגדה, לאנשי הקבע שעושים שירות מדהים בתנאים קשים, אך מצליחים לגעת בפסגה. כל אחד ואחד במערכת הוא חלק ממרכיביה, חלק מהשלם, ועליו לראות את תרומתו כתרומה משמעותית לבניית כשירות האוגדה ולהצלחתה. אני רוצה לאחל הצלחה רבה לתת-אלוף יניב אלאלוף, ידידי למשך שנים ארוכות בהן אנו הולכים בשבילי הלחימה. קצין מעולה שבמעולים אשר קיבל על עצמו את האתגר הגדול הזה יחד עם משימות נוספות ואני בטוח שיצליח לנסוק עם האוגדה לגבהים נוספים ולהוביל אותה להצלחות רבות. בהצלחה יניב".

צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת "סיני" הנכנס, תת-אלוף יניב אלאלוף: ״אני מקבל את הפיקוד על אוגדת 'סיני' ההיסטורית בשנת ה-70 לעצמאות ישראל, היא גם השנה בה נציין 50 שנים של מורשת ושל מסורת לחימה בהיותה האוגדה הראשונה בצה״ל. אתגר התמרון בעת הנוכחית הוא להשיג יתרון למול אויב מבוזר ולהכריעו במהירות האפשרית על מנת להגן על העורף מסכנת פגיעה מאש האויב. חובת ההוכחה היא עלינו. אעשה כל שביכולתי על מנת להציב אוגדה לוחמת, מוכנה למלחמה ולכל משימה אליה נידרש. אבקש להודות למפקדי, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, על האמון שנתת בי בהפקידך בידיי את אוגדה 252, לב ליבו ועוצמתו של מערך המילואים בפיקוד הדרום ובחברה הישראלית כולה. סער, תודה רבה על תקופה מרובת אימונים ובניין כוח. אני מודה לך על חפיפה כנה ואיכותית, על העברת הפיקוד בפתיחות וביושרה מרשימים ומעוררי השראה״.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח