חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

"ניצל לרעה את מעמדו, סמכויותיו, השפעתו הרבה והכוח כראש העיר"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא, בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הטרדת עד, עבירות מס ועבירות נוספות. כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שנדחו טענותיו של בן חמו בהליך שימוע שנערך לו.

לפי כתב האישום, במהלך שנות כהונתו כראש העיר כפר סבא יצר בן חמו מנגנון הונאה במסגרתו קיבל תרומות המיועדות לכאורה לנזקקי העיר, וזאת ללא שיתוף מחלקת הרווחה או גזבר העירייה. בן חמו הניע את אנשי לשכתו לפנות בסמוך לחגים לאנשי עסקים וקבלנים הפועלים בעיר כפר סבא, וביקש מהם לתרום באמצעות העירייה תווי קנייה לנזקקים בעיר. בתמורה לפניות קיבל בן חמו תווי קניה בסך כולל של כ- 607,500 ש"ח. בחלק מתווי הקניה עשה בן חמו שימוש לצרכיו האישיים, ואת חלקם חילק לאנשים שונים בהתאם לראות עיניו. בין היתר חילק בן חמו את התווים למקורביו, עובדי לשכתו, עובדת משק ביתו ולפעילי שכונות, לשימושם האישי או לחלוקה לתושבי העיר. בן חמו לא דיווח על התקבולים לרשות המסים ולא שילם את המסים הנובעים מפעילות זו.

בנוסף, במהלך כהונתו כראש עיריית כפר סבא קידם בן חמו את עניינו של חברו הקרוב, בעל עסקים בכפר סבא, באופן פעיל למול גורמי טיפול עירוניים, תוך שנמנע מלדווח לחברי הועדות או רשות הרישוי המקומית בהן שימש כחבר ויו"ר, על קשריו עמו ועל ניגוד העניינים בו הוא מצוי. בן חמו לא הדיר עצמו מעיסוק בעניינו של החבר ואף השתתף באופן פעיל בדיוני ועדות שונות שדנו בענייניו, חתם על היתרים בעניינו כיו"ר ועדה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחלק מתנאי שחרורו של בן חמו במסגרת תיק זה קבע בית משפט השלום בראשל"צ כי נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בחקירה, בנוגע לנושאי החקירה. בתחילת חודש ספטמבר 2017 פגש בן חמו את נהגו, שהינו עד תביעה ונחקר בתיק, שוחח עמו אודות התיק וחומר החקירה, וכל זאת בניגוד להחלטת בית המשפט. בסיום השיחה הטיח בן חמו בנהג: "ציפיתי מהאנשים שלי שישמרו עלי".

הפרקליטות מבקשת להאריך את תנאי השחרור בערובה שהוטלו על בן חמו וכן מבקשת להוסיף ולהטיל עליו תנאי נוסף לפיו יורחק לא רק מבניין העירייה, אלא מתפקידו ועיסוקו כראש העיר.

בבקשה נכתב כי: "המשיב, במעשים המיוחסים לו בכתב האישום, ניצל לרעה את מעמדו, סמכויותיו, השפעתו הרבה והכוח הנובע מתפקידו כראש העיר והסמכות המוניציפלית העליונה בעירו, ועשה בכל אלו שימוש לרעה, לצורך עשיית רווחים אישיים על חשבון ציבור בוחריו וציבור נזקקי עירו. בנוסף עשה שימוש לרעה בכל אלו, לטובת קידום ענייניו של חברו הקרוב, העמיד עצמו וגורמי עירייה הכפופים למרותו במצב של ניגוד עניינים, ובכך פגע פגיעה מהותית באמון הציבור ובביטחונו במערכת השלטונית ובמוסדותיה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח