חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: כך פועלת חמאס על אדמת תורכיה

היום (שני) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך החודש האחרון, 2 חשודים בגיוס לפעילות חמאס שמקורה על אדמת תורכיה.

בתאריך 15.1.18 נעצר לחקירה כמיל טקלי, אזרח תורכי ומרצה למשפטים, בחשד שסייע לפעילי טרור צבאיים של החמאס בתורכיה. כעבור מספר ימים, בתאריך 21.1.18, נעצר לחקירה דרע'אם ג'בארין, אזרח ישראלי ותושב אום אל פחם.

בחקירה התברר כי השניים גוייסו בתורכיה ע"י בכיר החמאס זאהר ג'בארין, משוחרר "עסקת שליט". זאהר ג'בארין אחראי על תקציב תנועת החמאס, תוך שהוא מקדם פעילות טרור צבאית עניפה באיו"ש בהנחייתו של צאלח ערורי, המשמש כסגן יו"ר התנועה וכראש משרד הגדמ"ע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
זאהר ג׳ברין, קרדיט: תקשורת שב״כ

חקירת כמיל טקלי

חקירתו של טקלי העלתה כי תורכיה תורמת להתעצמות הצבאית של חמאס בין היתר באמצעות חברת SADAT שהוקמה בהנחיית עדנאן בשא, יועץ המקורב לגורמי ממשל תורכי. החברה הוקמה כדי לסייע בכספים ובאמל"ח להקמת "צבא פלסטין", שייעודו הוא להילחם נגד ישראל. אחד מעובדי החברה אף סייע לבכירי חמאס לבקר בתערוכת נשק בתורכיה (2015), במהלכה הביעו עניין ביכולות מזל"טים.

בחקירה התברר כי החמאס מקיים קשר ישיר עם הרשויות הטורקיות באמצעות ג'האד יע'מור, פעיל טרור, שהיה מעורב בחטיפת החייל נחשון וקסמן ז"ל ושוחרר במסגרת "עיסקת שליט".

בחקירה עלה כי בשנת 2012 התבקש טקלי לסייע לפעילי חמאס שהגיעו לתורכיה להתבסס בה אישית וכלכלית. פעילי הטרור להם סייע טקלי, רובם משוחררי "עסקת שליט", היו מעורבים בפיגועי טרור שגבו קורבנות ישראלים. טקלי סייע להם בהשגת אשרות שהיה, בשכירות ורכישה של נכסי נדל"ן למגורים ולעסקים, ברכישת רכבים מפוארים וכן בהתבססות עסקית בתורכיה, באמצעות רישום חברות על שמו.

ממצאי החקירה חשפו פעילות ענפה של חמאס להלבנת הון בתורכיה בהנחייתו של זאהר ג'בארין, תוך העלמת עין של הרשויות לגבי מקור הכספים. בחקירה התברר כי פעילי חמאס מחזיקים בבעלותם חברה בשם IMES, ששימשה את החמאס להסוואת פעילות הלבנת הון בהיקף של מליוני דולרים, שהועברו לרצועת עזה ולמדינות שונות.

כמיל טקלי, קרדיט: תקשורת שב״כ

חקירת דרע'אם ג'בארין

חשיבותה של חברת IMES עבור החמאס נחשפה גם בחקירת החשוד השני שנעצר, דרע'אם ג'בארין. דרע'אם גוייס לחמאס על ידי זאהר ג'בארין במהלך ביקוריו בתורכיה. הפנייה אליו בוצעה בחסות פעילותה העסקית של חברת IMES. במשך כשנה וחצי הגיע דרע'אם לביקורים תכופים בתורכיה, והתבקש על ידי מפעיליו להעביר כספי חמאס מתורכיה לשטחי איו"ש. דרע'אם קיבל ממפעיליו בתורכיה מאות אלפי יורו עבור תשתיות טרור צבאיות של חמאס, והוא דאג להטמינם בנקודת מסתור באיו"ש. בחיפוש בביתו של דרע'אם נתפס סכום של 91,000 אירו, אותם התכוון להעביר לאיו"ש.

החקירה חשפה כי פעילותו של דרע'אם בוצעה בהנחיית בכירי החמאס זאהר ג'בארין ויד ימינו, סלאמה מרעי, שהשתקעו בתורכיה בסיוע טקלי. סלאמה מרעי הוא משוחרר "עסקת שליט", שהיה מעורב בפיגוע ירי באיזור בורקין במרץ 93', בו נרצח חייל צה"ל.

דרע׳אם ג׳בארין, קרדיט: תקשורת שב״כ

במסגרת החקירה נעצרו חשודים נוספים, תושבי אום אל פחם, שסייעו לדרע'אם בהיבטי כספים.

כמיל טקלי גורש מישראל בתום חקירתו, והעמדתו לדין של דרע'אם ג'בארין צפויה בימים הקרובים.

ממצאי החקירה ממחישים את הפעילות הצבאית והכלכלית הענפה של החמאס בתורכיה המתקיימת ללא הפרעה, תוך העלמת עין ולעיתים אף בעידוד גורמי הממשל תורכיים ובסיוע אזרחים תורכים שחלקם מקורבים לממשל. פעילות זו נסמכת, בין היתר, על פלטפורמות עסקיות המשמשות את החמאס להלבנת כספים המועברים לאיו"ש ולגיוס ישראלים עבור פעילותו.

Back to top button