חדשות הארץמבזקים

צפו: נהגת האמבולנס הבדואית הראשונה – "מגשימה חלום"

וורוד אבו עאבד, חובשת רפואת חירום ונהגת האמבולנס הראשונה של מד"א במגזר הבדואי, בת 27, אם לארבעה ילדים, גרה מילדותה בעיר רהט שבנגב ועובדת בבנק מרכנתיל דיסקונט בעיר "סיימתי לימודים בתיכון עם 35 נקודות זכות בבגרות ואני לומדת כרגע באונ' הפתוחה ספרות עברית ופסיכולוגיה, ונמצאת לקראת סיום התואר. תמיד רציתי ללכת לתחום הרפואה, אבל החיים הובילו אותי לעבודה בבנק, כבר 6 שנים. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, אבל רציתי לתת מעצמי עוד ותחום הרפואה זה מעבר, להתנדב, זה לתת לאחר – אז הלכתי למגן דוד אדום והצטרפתי לקורס חובשים של מד"א ברהט לפני כשנה"


"כמתנדבת אני עושה משמרת קבועה בכל יום שישי, ובנוסף מדריכה ילדים בבתי ספר על בטיחות בבית ועזרה ראשונה. במהלך ההתנדבות באמבולנס כחובשת החלטתי שאני רוצה להיות גם נהגת אמבולנס – היה לי רישיון רק לרכב אוטומטי, אז בתוך חודש הוצאתי רישיון על רכב ידני ומשאית, ולפני כשבוע עברתי טסט על אמבולנס. עכשיו אני מגשימה את החלום שלי, אני מוצאת את עצמי אחרי 8 שעות של משמרת בהרגשה שהמשמרת מסתיימת מהר ואני רוצה עוד. לאחרונה גם ניגשתי למיונים לקורס פאראמדיקים."

צילום: דוברות מד"א

איך זה להרגיש נהגת האמבולנס הבדואית הראשונה? "נפלא, אין מילים לתאר. אני מאמינה שיש בחברה הבדואית הרבה נשים שרוצות להתנדב, אבל המשפחה לא נותנת להן להיות לבד באמבולנס עם נהג גבר, אז עכשיו אני נוהגת ואין בעיה לקחת איתי מתנדבות, ללמד אותן ולשאוף קדימה, ולקדם את כל העניין. אני רוצה לקדם את השירות הלאומי, יותר מתנדבות, שהציבור שלנו יהיה יותר פתוח לנושא של הצלת חיים. כולם גאים בי: בבנק הביאו לי ממתקים, סוכריות ועוגות, ואפילו הלקוחות באו לברך, וכמובן שגם המשפחה שלי גאה בי מאוד, אם זה בעלי שתמך וסייע או האחים שלי דוחפים אותי קדימה, אמא ואבא שלי מאוד גאים, אפילו השכנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תחנת מד"א ברהט, היא חלק ממרחב נגב של מגן דוד אדום, המרחב מפעיל 15 תחנות נוספות ובישובים המרוחקים מוצבים עשרות אמבולנסים המופעלים ע"י מתנדבי מד"א המתגוררים בישובים אלו. כחלק מעבודת התחנה ברהט, הצוותים מעניקים טיפול רפואת חירום לאזור גאוגרפי רחב הכולל את רהט, ישובים סמוכים וצירי תנועה ראשיים. 60 המתנדבים בתחנה, בהם בני ובנות נוער ו- 8 העובדים מוזנקים במהלך השנה לכ-2,640 אירועים רפואיים. מלבד הטיפול הרפואי שהם מעניקים לתושבי האזור, העובדים והמתנדבים פעילים מאוד בקהילה ומקיימים פעילויות הדרכה בקהילה ובבתי הספר ומסייעים באיסוף תרומות מזון במהלך החגים.

צילום: דוברות מד"א

ראש עיריית רהט, מר טלאל אל קרינאוי ברך: "ברכות לוורוד אבו עאבד, נהגת האמבולנס הבדואית הראשונה, זה הישג עצום לחברה הבדואית."
ומ"מ ראש עיריית רהט והממונה על תיק הבריאות בעיר, מר עטא אבו מדיג'ם הוסיף: "אני אומר לכם, הילדה הזו היא גאווה לכל הבנות הבדואיות, היא גאווה למגן דוד אדום. אתם עשיתם היום יחד איתה מקפצה בתחום ההתנדבות. זה יום חג, זה יום היסטורי. תודה רבה לכם וירבו רק השמחות ולא התאונות ולא המפונים."

מנהל מרחב נגב במד"א, איציק אלפסי ואחראי תחנת רהט, פאראמדיק מד"א גיא שדה העניקו לוורוד את מפתחות האמבולנס, איחלו לה הצלחה ואמרו "וורוד היא החלוצה הראשונה כנהגת אמבולנס מהמגזר, אנו בטוחים שבעקבותיה יגיעו עוד נשים להתנדב במד"א"

צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שירותי רפואת חירום ואמבולנס הם דברים אלמנטריים, דבר שכל אזרח זכאי לו והעיר רהט התברכה לפני הרבה שנים בחנוכת תחנת מגן דוד אדום, בניידת טיפול נמרץ, אמבולנסים, מתנדבים ועובדים. אני גאה בוורוד על היותה נהגת האמבולנס הראשונה מהמגזר הבדואי ומאחל לה שתזכה להציל חיים רבים. אנחנו מזמינים נשים בדואיות נספות להתנדב בארגון כנהגות על האמבולנסים במקומות נוספים בארץ."

Back to top button