חדשות הארץמבזקים

השרה שקד:"מדינת ישראל תובעת את עצמה לדעת"

שרת המשפטים, איילת שקד אמרה לפני זמן קצר (שני) בוועדת הכספים של הכנסת, "מדינת ישראל תובעת את עצמה לדעת. יש שלושה מיליון בקשות ביניים לבתי המשפט. הדרך למנוע זאת היא בהטלת הוצאות. שופטים צריכים לפסוק הרבה יותר הוצאות, בטח על תביעות סרק. יש יותר מדי תביעות סרק, בין היתר כיוון שישראל היא שיאנית העולם בכמות עורכי הדין לנפש.למשל, באוסטריה, עם אותו גודל אוכלוסיה, יש עשירית עורכי הדין ממה שיש בישראל".

שקד התייחסה גם לתקנות שהיא מפרסמת היום, אשר יביאו לכך שעברייני צמרת וראשי ארגוני פשע לא ייהנו מסנגוריה ציבורית בחינם: "המדינה לא צריכה לממן ראשי ארגוני פשע ולא עברייני צמרת. אני גאה בכך שהסנגוריה הציבורית בישראל מעולה ואנשים מבקשים את השירות שלה, אבל לא יהיה עבריינים דה לוקס. נכון להיום בסיוע המשפטי יש מבחן כלכלי. כעת, רק בתיקים הגדולים יעשו מבחן כלכלי, גם עבור הסנגוריה הציבורית".

יו"ר ועדת הכספים חג משה גפני התייחס לפוסט שהשרה כתבה לפרופ' אהרון ברק: "המציאות היא שאנחנו חיים בעידן אחר ולא מה שהיה פעם שרק קול אחד נשמע. את לא מפחדת לומר אותם ואני משבח אותך על הדברים. משבח את אומץ ליבך. זה לא סיפור פשוט ואני מקווה שתתמידי בדבר הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

Back to top button