חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדינירצועת עזה

השר כץ: "נציגי משרד הביטחון מתרוצצים בעולם כדי לגייס כספים לחמאס"

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ושר המודיעין ח"כ ישראל כץ אמר הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל כי המצב ההומניטרי כיום בעזה נמצא על סף קריסה. השר כץ ציין כי אם ישראל לא תתעשת מהר ותעשה פעולות בטווח הקרוב להעברת האחריות של שני מיליון הפלסטינים לידי אחריות בינלאומית הנטל יפול על אזרחי המדינה.

השר כץ אמר כי ישראל צריכה לשקול הקמת אי מלאכותי שיחובר לרצועת עזה, בשליטה בינלאומית ובפיקוח ביטחוני של ישראל. "אני מעריך שרוב חבריי תומכים בהקמת אי כזה וגם גורמים בכירים בדרג הצבאי מבינים שתהליך האי-פרדות הוא הכרחי והם תומכים בזה חוץ משר הביטחון שמתנגד. הקמת האי הוא לא פרס לחמאס אלא פרס לישראל שתוריד מעצמה את הנטל הזה".

עוד אמר השר כץ כי אנשיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מתרוצצים, כלשונו בעולם כדי להשיג כספים לחמאס על מנת למנוע קריסה ברצועת עזה , "אנשי ליברמן מגייסים כספים כדי להזרים לחמאס ולמנוע קריסה. הפתרון שלי הוא אחר – היפרדות. צריך להפוך את הסיכון לסיכוי שישחרר אותנו מאחריות ויוביל למעורבות של מדינות האזור. אני מזהיר כבר הרבה זמן, עזה על סף מצב שישראל תצטרך להתחיל להזרים סיוע של מזון ותרופות ודברים אחרים על חשבונם של אזרחי המדינה, נציגי מערכת הביטחון כבר מתדפקים על פתחו של שר האוצר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button