העולם הערבימבזקיםמצרים

דובר צבא מצרים דוחה את הטענות שישראל תקפה בסיני בשנתיים האחרונות

אמש (שבת) דיווח הניו יורק טיימס שכלי טיס של ישראל תקפו במהלך השנתיים האחרונות יותר מ-100 פעמים בשטח מצרים בעיקר בצפון חצי האי סיני, כוחות של המדינה האיסלאמית (דאע"ש), ובהסכמתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

על פי הדיווח, ישראל החלה בסיוע לצבא מצרים לאחר שהופל המטוס הרוסי בדרום סיני באוקטובר 2016 כאשר המצב הביטחוני בחצי האי סיני היה בשיא, כשמאות חיילים ושוטרים מצרים נהרגו ולוחמי דאעש השתלטו על אזורים בסיני. בדיווח נטען כי מצרים פנתה לישראל בחשאי בבקשה לעזרה לאחר שזו לא הצליחה להשתלט על האירועים מצד דאע"ש. הפעילות של ישראל כאמור, נמשכה כשנתיים ותדירות התקיפות הייתה לפעמים יותר מפעם אחת בשבוע. התקיפות בוצעו בעיקר במטוסים ללא טיס ושאינם נושאים סימני זיהוי. כמו כן נתיב הטיסה שביצעו מטוסים אלה לפני התקיפה היו נעשות באופן מתוחכם וחשאי.

א-סיסי ונתניהו בפגישתם באו"ם בניו יורק ב -19 בספטמבר 2017
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מלחמה נגד אויב משותף

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מדווח העיתון כי בעבור קהיר, הסיוע הישראלי היה משמעותי מאוד, השיב לצבא מצרים את השליטה וחיזק את מעמדו במאבק מול לוחמי ארגון המדינה האסלאמית. מבחינת ישראל התערבותה בלחימה נגד דאעש חיזקה את הביטחון בגבולותיה וחיזקה את היציבות עם שכנותיה.

שיתוף הפעולה בין שתי המדינות נמשך ולשתי המדינות אויבים משותפים כמו דאעש ואיראן. על פי הניו יורק טיימס, שבעה גורמים בכירים באמריקה שהיו מעורבים במצב הביטחוני במזרח התיכון סיפרו שידעו על הקשר בין המדינות וההתקפות הישראליות במצרים, אך כולם העדיפו להישאר אנונימיים ולא להרחיב בנושא, בטענה שמדובר במידע מסווג.

דובר צה"ל סירב להגיב וכך גם משרד החוץ המצרי. רק היום בשעות הערב המוקדמות הגיב דובר צבא מצרים ודחה בתוקף את הטענות כי ישראל תקפה יותר ממאה פעמים בשנתיים האחרונות בחצי האי סיני כדי לסייע למשטר א-סיסי נגד דאעש.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח