חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש המועצה הביטחונית של רוסיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם ראש המועצה הביטחונית של רוסיה ניקולאי פטרושב בלשכתו בירושלים. ראש הממשלה מסר את הערכתו לנשיא פוטין על פגישתם ועל השתתפות הנשיא בטקס לכבוד יום השואה הבינלאומי. נתניהו הציג בפני ראש המועצה הביטחונית של רוסיה את האיומים באזור.

כמו כן, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת אירח אתמול (רביעי) את ראש המועצה הביטחונית של רוסיה ניקולאי פטרושב לשיחות בהשתתפות צוותים מדיניים וביטחוניים בכירים משני הצדדים.

ביקור המשלחת הרוסית מתקיים במסגרת דיאלוג בין המטה לביטחון לאומי הישראלי והרוסי ולאחר סבב שיחות ראשון שהתקיים במוסקבה לפני כשלושה חודשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדיונים התמקדו בסוגיות ובתרחישים אפשריים לנוכח התהליכים והמגמות באזור, וכן בהתבססות האיראנית בסוריה והניסיון להפוך את לבנון לבסיס טילים נגד ישראל.

בין השאר נדונו מנגנוני התיאום הביטחוני ושיתוף הפעולה במאבק בטרור העולמי, ובאתגרים שהוא מעמיד למדינות העולם בתקופה הנוכחית.

כמו כן, השיחות עסקו ביחסים המתהדקים בין רוסיה וישראל, במגוון רחב של נושאים.

המשלחת הרוסית כללה גם את סגן שר החוץ והשליח המיוחד של הנשיא למזה"ת, סגן שר המשפטים, סגן השר לביטחון הפנים, מפקד כוחות היבשה של הצבא הרוסי, בכירים מגופי המודיעין ומהמועצה הביטחונית של רוסיה.

מהצד הישראלי השתתפו בשיחות ר' המל"ל ובכירי המטה לביטחון לאומי, בכירים ממשרד הביטחון, מצה"ל וממערכת המודיעין, מנכ"ל משרד המודיעין, נציגי המשרד לביטחון פנים והמשטרה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שייצג את משרד המשפטים, שגריר ישראל במוסקבה ובכירי משרד החוץ.

חברי המשלחת הרוסית ביקרו הבוקר במוזיאון "יד ושם" ובהמשך יסיירו בעיר דוד ובמנהרות הכותל בירושלים.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
Back to top button