חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט הרשיע את שופט הכדורעף ברק נגר בניסיון רצח עמיתו

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את ברק נגר, שופט באיגוד הכדורעף, בניסיון רצח, שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה, שיבוש מהלכי משפט והיזק לבעל חיים. בנוסף, ביהמ"ש זיכה את נגר, לבקשת הפרקליטות, מפציעה בנסיבות מחמירות.

כזכור, הנאשם והמתלונן הינם שופטים באיגוד הכדורעף ושררה ביניהם ידידות, על רקע יחסי עבודה, מזה כ- 7 שנים. ב- 10.6.16 בערב, הזמין הנאשם את המתלונן לדירה בה שהה. כשהגיע המתלונן לדירה, עודד אותו הנאשם לשתות כמות גדולה של אלכוהול, בתוכו המיס, מבעוד מועד, כ- 29 כדורי הרגעה וכדור שינה. המתלונן, שחש עייף ומעורפל, נשכב על המיטה בדירה. בשלב זה, פרס הנאשם על רצפת הדירה שקיות אשפה, שהכין מבעוד מועד, והפשיט את המתלונן. המתלונן הקיץ לסירוגין משנתו והבחין במעשי הנאשם, אולם לא היה בכוחו להגיד למעשים או להתנגד להם. בעוד המתלונן שוכב על גבו, קשר הנאשם את רגליו בחבל, אחז בסכין יפנית, והתיישב על בטנו של המתלונן. אז התעורר המתלונן משנתו ושאל את הנאשם לפשר מעשיו. בתגובה , השליך הנאשם את הסכין אל מעבר למיטה ואמר למתלונן כי הוא רוצה לנשקו, אך המתלונן סירב. סמוך לאחר מכן, נרדם המתלונן שוב, ואז דקר אותו הנאשם באמצעות הסכין היפנית וחנק אותו. בשלב זה, התעורר המתלונן משנתו, נאבק בנאשם, ביקש ממנו לחדול ממעשיו ואמר לו כי הוא אינו מצליח לנשום. הנאשם, שהמשיך לחנוק את המתלונן ולהיאבק בו, חבט את ראשו של המתלונן ברצפה והלם בפניו באגרופו. בהמשך המאבק, הצליח המתלונן לפתוח את דלת הכניסה לדירה, אולם הנאשם מנע ממנו לצאת, משך אותו פנימה וסגר את הדלת. המתלונן הצליח להלום בראשו של הנאשם ונמלט מהדירה בעודו עירום ומדמם. עוברי אורח שהבחינו במתלונן, הזמינו למקום כוחות הצלה. עוד על פי כתב האישום, לאחר שהמתלונן נמלט מהדירה, ניגב הנאשם באמצעות מגב את כתמי דמו של המתלונן מהרצפה. הנאשם שטף את ידיו, נטל את ארנקו של המתלונן, את מכשיר הטלפון הנייד שלו ואת מפתחות רכבו ויצא מהדירה. את הטלפון הנייד ומפתחות הרכב השליך הנאשם לים ואת הארנק לביוב.

לפני הפגיעה במתלונן ביצע הנאשם מספר פעולות הכנה: במועד בלתי ידוע הצטייד בחבל ובתרופות הרגעה וכדורי שינה. ב- 8.6.16 רכש שקיות אשפה וב- 9.6.16 רכש מסור, שתי סכינים יפניות ומסקינטייפ. במועדים הרלוונטיים שהה הנאשם בדירת חברו בתל אביב. זאת, כדי לשמור על החתול של בעל הבית. ב- 8.6.16 דקר הנאשם את החתול באמצעות סכין מטבח במקלחת הדירה, הרגו, הניחו בשקית אשפה והשליכו לפח ציבורי. ב- 9.6.16 נסע הנאשם לשדרות כדי לאמץ גורת כלבים. הנאשם הביא את הגורה לדירה, קשר אותה באמצעות סרט הדבקה והרג אותה באמצעות סכין יפנית. לאחר מכן, הניח את גופת הגורה בשקית אשפה, אותה השליך בסמוך לנחל הירקון, באזור רידינג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אין מחלוקת בין הצדדים כי הנאשם ביצע את המעשים המתוארים בכתב האישום. המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלת כשירותו המהותית של הנאשם וברקע למעשיו. בסיכומיה, עתרה המאשימה להרשיע את הנאשם בעבירת ניסיון לרצח ולהימנע מהרשעתו בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות, בגין אותם המעשים.

ברק נגר, שופט באיגוד הכדורעף שהורשע בניסיון רצח

ביהמ"ש קבע כי "…לא מצאתי שיש באוסף ההתנהגויות אותן מנתה ההגנה כדי לחזק את הטענה כי בתקופה שקדמה לאירועים, או במהלכם, סבל הנאשם ממחלת נפש פעילה." (פסקה 67, עמוד 34)

"…סופו של דבר, איני מקבל את גירסת הנאשם, לפיה, כביכול, עשה את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום בהיותו נתון תחת השפעות שווא, בגינן סבר שהוא עובר סדרת מבחני קבלה לסוכנות ביון "כלשהי". יתרה מזו. אף אילו אומצה גירסת הנאשם במלואה, ביחס למצבו הנפשי הנטען בזמן האירועים, עדיין אין בה כדי להוביל למסקנה שבזמן האירועים סבל הנאשם מגריעה ממשית ביכולת ההבנה או הרצייה שלו.." (פסקה 138, עמוד 65)

"..הנאשם תכנן בקפידה את המתת המתלונן, ופעל באופן מניפולטיבי כדי לפתות את המתלונן להגיע לדירה, להישאר בה ולצרוך משקאות אלכוהוליים בהם המיס תרופות הרגעה ושינה, עד שהמתלונן נרדם. הנאשם נערך לתליית המתלונן ולביתור גופתו, וכשהתברר לו שלא יצליח לתלות את המתלונן, שינה את התוכנית, דקר את המתלונן בצווארו, חנק אותו ונאבק עמו עד שהצליח המתלונן להימלט על נפשו. התנהגות הנאשם, במהלך האירוע, מצביעה על כך שהנאשם הבין היטב את מעשיו ופעל באופן מכוון להוצאת תכניתו, לרצוח את המתלונן, מהכוח אל הפועל." (פסקה 150, עמוד 71)

"..בראש ובראשונה, ניתן להסיק שהנאשם הבין את הפסול שבמעשיו… ביחס לסעיף 5 לכתב האישום המפרט את מעשי ההכנה שיוחסו לנאשם במסגרת תכניתו להמית את המתלונן: "לא רציתי להשאיר אותו איתי כי זה לא דירה שלי… בגלל זה רציתי להתפטר מהכל. הבנתי שאני עושה משהו אסור מבחינה משפטית, ברור." (פסקה 152, עמוד 71)

"לאור כל האמור, אני מקבל את גירסת הנאשם בהודעתו השנייה במשטרה, לפיה תקף את המתלונן משום שקינא בו על שניבחר על פניו לשפוט באוניברסיאדה… מחומר הראיות עולה, שלצד כעסו של הנאשם על המתלונן- שנבחר על פניו- הנאשם הרבה בהודעותיו לקשור את תקיפת המתלונן עם זהותו המינית…". (פסקה 168, עמוד 79)

Back to top button