חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"היזהרו מפרסומים שאינם מוסמכים – חלק מפרסומים בתקשורת כוזבים"

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט נשא הערב (רביעי) דברים בפורום היועצים המשפטיים בלשכת עורכי הדין, המתקיים בתל אביב והתייחס לנושא שעומד על סדר היום הציבורי בימים האחרונים הקשור לתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה כראש התביעה הכללית ואמר כי "חשוב מאד לשמור מכל משמר על עצמאותו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי לממשלה נהנה מעצמאות מלאה בתפקידו כראש התביעה הכללית. עבודתנו בהקשר של אכיפת הדין מנותקת לחלוטין מהשפעות חיצוניות – פוליטיות או אחרות. מערכת אכיפת החוק, הכוללת את גופי החקירה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, היא מערכת עצמאית ובלתי תלויה, ואשר אין לה מורא זולת מוראו של הדין. אנו פועלים על פי הראיות, והחוק, המשפט הוא לחם חוקנו, והוא בלבד."

מנדלבליט הוסיף "בכל הנוגע לחקירות של נבחרי ציבור, קיימת זירה ציבורית שבמסגרתה נעשים מאמצים ניכרים מצד גורמים שונים, חלקם אינטרסנטים ובעלי עניין, לקעקע את אמון הציבור בעצמאות ובטוהר השיקולים של גורמי מערכת האכיפה השונים. מבחינה מקצועית, כפי שהבהרתי בעבר, הרעשים הללו אינם מחלחלים לעבודתנו. מערכת האכיפה יודעת ותדע לעמוד כצוק איתן אל מול הקולות הללו. מקום בו החקירות מאפשרות חשיפת פרטים – נעשה זאת. מקום בו השתיקה יפה – נשמור עליה בקפדנות."

בהקשר לפרסומים האחרונים בתקשורת אמר היועמ"ש, "צריך לזכור שחקירה פלילית איננה תכנית ריאליטי – אי אפשר לשתף את הציבור בכל רגע נתון, בכל מה שקורה, שאם לא כן תיפגע יכולתנו להגיע חקר האמת. חובה עלינו כמערכת ששלטון החוק והאינטרס הציבורי עומדים בראש מעיניה, וחובה על כלל הציבור שוחר החוק והצדק, לאפשר למשטרת ישראל לחקור באופן טוב, מקצועי ויסודי ככל יכולתה, ולהביא לגילוי האמת. אני ער לפרסומים מהימים האחרונים, שמתיימרים לשקף מידע מתוך החקירות, ומתוך כך להסיק מסקנות כביכול על טיב עבודת רשויות החקירה, על איכות קבלת ההחלטות ועל השיקולים העומדים ביסודן. אומר זאת בצורה ברורה: חלק מהפרסומים מהימים האחרונים, המוצגים כציטוט של עד כזה או אחר – הם כוזבים. הם פשוט לא נכונים. כך גם הניסיון לייחס לי דברים שהושמעו כביכול מטעם "מקורבים אליי" או ל"גורמים בסביבתי". דברים אלו אינם משקפים את עמדותיי שלי. הם אינם משקפים את תפיסת עולמי. אין להסיק מהם מסקנות כלשהן, או לנסות לגזור מההתבטאויות הללו את התוצאות העתידיות של החקירות המתנהלות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כשאני רוצה להעביר מסר לציבור – אני יודע לעשות זאת ועושה זאת בקולי שלי או בהודעות רשמיות." אמר מנדלבליט וסיכם "בדומה לדברים אותם אמר אתמול המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, גם אני כמוהו מציע לציבור להסתמך אך ורק על הודעות רשמיות של רשויות אכיפת החוק. אל תסיקו מסקנות שגויות שאינן מבוססות על פרסומים מוסמכים, והיזהרו מפרסומים שאינם מוסמכים."

בפורום המכובד נכחו בין היתר, כבוד שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נווה, יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, ד"ר עו"ד ינון היימן, ממונה מחוז מרכז (בהקמה) בלשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, מייסדי פורום היועצים המשפטיים הראשיים במשרדי הממשלה – היועץ המשפטי למשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, והיועצת המשפטית למשרד החקלאות, עו"ד אפרת אביאני ויו"ר ועדת המשפטנים בשירות הציבורי בלשכת עורכי הדין, עו"ד יצחק (יצי) גורדון.

צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button