חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

עיזים יסייעו להתמודדות עם שריפות: "נהפוך את קללת העז השחורה לברכה""

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ ג'מאל זחאלקה לבטל את חוק הגנת הצומח העוסק בנזקי עיזים. היו"ר כבל בירך על ההצעה ואמר כי צריך לבחון כיצד ניתן להגדיל את מספר עדרי העיזים ולעודד מגדלים, שכן העיזים השחורות יכולות להתמודד עם שריפות חורש וצמחיה שבעלי חיים אחרים לא נוגעים בה.

יוזם ההצעה, ח"כ זחאלקה, הזכיר כי החוק נחקק בשנת 1950, מתוך הנחה שצריך להגביל את גידול העיזים הפוגעות בחורש הים תיכוני. עם זאת, מאז התברר שהחוק מיותר ואין לו מקום, שכן יש קונצנזוס דווקא סביב תרומת העיזים לאיזון האקולוגי ולמניעת שריפות. "צריך למצוא את הדרך להחזיר את העיזים ליערות ולהביא ברכה במקום קללה", אמר.

פקיד יערות ארצי מטעם קק"ל, סואיל זיידן, אמר כי קק"ל תומכת בהצעת החוק, והוסיף כי העז היא חלק בלתי נפרד ממשק היערנים היום. מנהלת תחום מרעה ושטחים פתוחים במשרד החקלאות, ד"ר אורית גינצבורג, הוסיפה כי בזמנו החוק היה רלוונטי מאחר והיו יותר מדי עיזים, אולם היום יש פחות מדי עדרים וצריך לעודד גידול עיזים ולכן המשרד תומך בביטול החוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר כבל ביקש מנציגי משרד החקלאות וקק"ל לבחון את המצב כיום ואת הדרכים שבהן ניתן לפעול על מנת לעודד את הרחבת הגידול, אם בסובסידיות למגדלים או באמצעות כלים אחרים. גינצבורג השיבה כי המאש מכוניין לקדם גידול עדרים ביערות הסמוכים לשטחים עירוניים, לאור הסיוע בהתמודדות עם שריפות, וזיידן הוסיף כי "זה לא פיקניק, מגדלים לא יכולים להרוויח מכמות קטנה של עיזים ללא תמיכה מהמדינה. גם אנחנו מעוניינים לעודד גידול עדרי עיזים לסיוע במניעת שריפות.

כאמור, הוועדה אישרה את ההצעה לקריאה ראשונה פה אחד כאשר בעדה הצביעו היו"ר כבל, ח"כ זחאלקה וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא.

אילוסטרציה – קרדיט: pixabay.com

Back to top button