חדשות הארץמבזקים

חיוך על הדרך: "במקום יבש תאכלו פרש"

היום (שלישי) ט"ו בשבט 30/1/2018, שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ומנכ"ל מועצת הצמחים צבי אלון, חילקו בתחנת הרכבת ת"א מרכז (סבידור) פירות טריים ועמדו על יתרונות הפירות הטריים הישראלים לעומת פירות יבשים. השר אורי אריאל, עודד את הציבור לצרוך פירות טריים בחג וכמובן לאורך כל השנה. הפעילות החגיגית שמותגה תחת השם "חיוך על הדרך", נעשתה במסגרת שיתוף פעולה מיוחד שמקיימים משרד החקלאות מועצת הצמחים ורכבת ישראל לקראת חג האילנות. במהלך הפעילות הופתעו היום הנוסעים ב-8 תחנות רכבת מרכזיות מפירות טריים תוצרת חקלאי ישראל, שהוגשו עם חיוך רחב לקראת החג. לנוסעים חולקו כ-5 טון של פירות טריים, במטרה לעודד צריכת פירות טריים תוצרת מקומית בטו בשבט בפרט – ולאורך השנה בכלל. הפעילות התקיימה בתחנות הרכבת ת"א מרכז (סבידור), ת"א השלום, ת"א האוניברסיטה, הרצליה, חדרה מערב, אשדוד, ב"ש מרכז וחיפה חוף הכרמל בשעות העומס בבוקר ואחר-הצהריים וזכה להצלחה רבה בקרב הנוסעים.

על פי ההערכות, בט"ו בשבט הקרוב עלות הפירות המיובשים תעלה לצרכן פי 4 מפירות טריים. הפירות המיובשים מכילים פחות ויטמינים מפירות טריים ואף מכילים על פי רוב תוספות של רכיבים מלאכותיים (כגון סוכרים או צבעי מאכל). בנוסף, מרבית כמות הפירות המיובשים מיובאים בעיקר מטורקיה. אז למה אנחנו אוכלים פירות יבשים? מדובר על מסורת עתיקת יומין של היהודים שחיו בגולה אשר נבעה ממחסור בפירות טריים בתקופת החורף, הפתרון שנמצא היה צריכת פירות מיובשים, על מנת שהפירות לא ירקבו, הם עברו תהליך ייבוש על מנת שיוכלו לשרוד בתנאי הדרך.

משרד החקלאות ומועצת הצמחים מדגישים כי "חקלאי ישראל הם מהטובים והיעילים בעולם, מגיעים להישגים מעוררי הערכה ומעל הכל – מגדלים עבור כולנו פירות טעימים, איכותיים ומגוונים. השנה אנו קוראים לסדר ט"ו בשבט "טרי ובריא" – וגם לסייע לחקלאים הישראלים". בין הפירות והירקות הטריים הישראלים שנמצאים כרגע על המדפים (רשימה חלקית): תפוח, בננה, תות שדה, אגס, קיווי, תפוז, קלמנטינה, מלון, אפרסמון, אננס, אשכולית, רימון, פומלה, אשכולית, תמר, שקד, ענבים, פפאיה, פסיפלורה, פיטאיה, גויאבה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלי דסה
צילום: אלי דסה
צילום: אלי דסה
Back to top button