חדשות הארץמבזקים

חולצו בשלום כל האנשים שנסחפו לנחל חילזון במספר ג'יפים

כוחות הכיבוי והחילוץ חילצו את כל האנשים שנסחפו באמצעות מספר ג'יפים לנחל חילזון. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום העניקו להם סיוע רפואי כשלאחריו פונו הנפגעים לבתי החולים באמצעות מסוק להמשך קבלת טיפול רפואי כשהם מוגדרים במצב קל. מספר בני אדם נוספים שחולצו לא נזקקו לטיפול רפואי.

למקום הוזנקו באופן מיידי, לוחמי האש, מהיחידה לחילוצים מיוחדים של תחנה אזורית גליל מרכזי אשר הגיעו והבחינו באזרחים העומדים על רכביהם בתוך הנחל הזורם בחוזקה, ויש סכנה לחייהם במידה והם יפלו לתוך המים.

בנוסף, על גדת הנחל, עמדו כשמונה אזרחים שהצליחו להגיע לגדה, אך היו לכודים עליה ע"י זרם המים החזק בנחל. לוחמי היל"מ של כבאות והצלה תחנת גליל מרכזי וטבריה המתמחים בחילוצים ממים זורמים ולהם ניסיון רב, והכשרות רבות בארץ ובחו"ל. החלו בפריסת הציוד המיוחד לחילוץ ממים של היחידה, ציוד הכולל סירות מיוחדות לחילוץ ממים זורמים ומערכות מתקדמות לחילוץ אנשים טובעים.
מיד עם התקנת המערכות, זינקו לוחמי היחידה אל תוך המים הקרים שזרמו במהירות, והחלו בחילוץ הלכודים ארבעה במספר שהיו על סף היפותרמיה מגגות הרכבים ושמונה אזרחים גדת הנחל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, עקב מורכבות האירוע, ומכיוון שהיה קושי רב, להגיע אל מספר לכודים עם סירות, הוחלט להסתייע ביחידת חילוץ כרמל ומסוק של חיל האוויר שהוזנק לחלץ 2 לכודים שכאמור לא הייתה גישה מהנחל אליהם והוחלט לחלצם מהאוויר.

מפקד האירוע טפסר שחר צאירי מפקד תחנת גליל מרכזי חילק את הגזרה לשלוש גזרות משנה בה פעלו לוחמי האש מיחידת היל"מ של כבאות והצלה, יחל"צ כרמל וחיל האוויר.

לאחר פעילות ממושכת ותוך כדי סיכון חיים גדול ללוחמי האש חולצו הלכודים מהנחל ומהגדה ע"י היל"מ ויחידת החילוץ, וכאמור 2 לכודים נוספים חולצו ע"י מסוק חיל האוויר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח