חדשות הארץמבזקים

הונחו עשרות ק"מ של כבלים במנהרות החשמל לאורך 'נתיבי איילון'

בימים אלו מסיימת חברת החשמל פרויקט רחב היקף להנחת 30 ק"מ של כבלי חשמל במתח גבוה, בתוואי תת-קרקעי העובר ברחבי תל אביב. חלק מהתוואי עובר במנהרה בעומק של 15 מטר. המינהרה, מנהרת 'ההלכה', מספקת חשמל מתחנת המשנה ת"א- צפון שבשכונת בבלי לאזורים שונים בעיר תל אביב.

עם הוספת הכבלים הנוספים יינתן מענה לביקושי החשמל העתידיים במספר פרויקטים ההולכים ונבנים בימים אלו בתל-אביב: לולאת וולובלסקי -המרכז העסקי החדש של ת"א בסמוך למגדלי עזריאלי, הרכבת הקלה-קו אדום, פרויקט דרום הקריה והשוק סיטונאי הנמצאים בשלבי בניה מתקדמים לקראת איכלוס.

הפרויקט כולל הנחת 32 כבלי מתח גבוה באורך כולל של כ-44 ק"מ . בשלב זה הונחו כבר כ- 30 ק"מ כבלים. התוואי עובר חלקו במנהרת ההלכה לאורך דרך נמיר עד לולאת וולובלסקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביצוע העבודות להנחת הכבלים במנהרה היה מורכב מאוד, רובו ככולו נעשה באמצעים ידניים בלבד, ללא מכשור כלשהו. במנהרה, שאורכה 350 מ', עבדו במשך כחודש ימים עשרות עובדים שמתחו מאות מטרים של כבלים על מנת להניחם בתוך המנהרה ובסופה הונחו בה 5 ק"מ של כבלים. העבודות שהחלו במהלך שנת 2016 מבוצעות בשיתוף ותאום עם עבודות הפיתוח של עיריית תל אביב .

בפברואר 2018 צפויה חברת החשמל להזרים חשמל להפעלת התחנה וכן לסיים הנחת עוד 14 ק"מ כבלים מכיוון תחנת ת"א צפון לדרך רב ניסים (הולכה) . במקביל לפרויקט זה מתבצעת עבודה בתחנת משנה ת"א צפון שנמצאת בלב שכונת בבלי בת"א הכוללת הוספת שני שנאים כמענה נוסף לביקושים עתידיים.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל האלוף (במיל') יפתח רון-טל אמר כי "בפרויקט חיוני זה באה לידי ביטוי העדיפות בקידום פיתוח רשת החשמל. עובדי חברת החשמל מוכיחים פעם אחר פעם יכולות תכנון וביצוע של פרוייקטים הנדסיים מורכבים ברמה הגבוהה ביותר תוך תפיסה ניהולית של שמירה וחיזוק אמינות אספקת החשמל בסטנדרטים גבוהים"

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל האלוף (במיל') יפתח רון-טל, בביקור באתר העבודה
צילום: יוסי וייס
מנהרת ההלכה – צילום: יוסי וייס

2. מנהרת ההלכה

קרדיט לצילום ללא תמורה: יוסי וייס

Back to top button