חדשות הארץכלכלהמבזקים

אפקט הדומינו: אחרי טבע, ונגב קרמיקה, מפעל מלט הר טוב בסכנת סגירה

אחרי הודעה על פיטורים של אלפי עובדים במפעלי טבע, ולאחר הודעה על סגירת מפעל נגב קרמיקה, עכשיו תורו של מפעל מלט הר טוב שבאזור התעשייה בית שמש להודיע על סכנה מיידית לסגירתו של המפעל על מאה ועשרים עובדיו – בעקבות ההחלטה על אי הטלת היצף והטלת גזירה חדשה של מס בלו במסגרת חוק ההסדרים.

מפעל המלט הר טוב הממוקם באזור התעשייה הר טוב הסמוך לבית שמש, ומעסיק למעלה ממאה ועשרים משפחות רובם תושבי בית שמש עשוי לסגור את שעריו, עקב הטלת מס בלו שחל רק על המפעלים המייצרים מלט בישראל , והחלטת הממונה לאי מתן היטל היצף – גורמים במפעל מזהירים כי במידה והמצב הנוכחי יישאר על כנו לא תהיה ברירה אלא לסגור את שערי המפעל.

המלט הינו מוצר אסטרטגי וגורם מפתח לפיתוחה של הבניה במדינת ישראל, כיום ישנן מספר חברות המייצרות מלט בישראל במחיר שפוי, אולם בתקופה האחרונה החלו מספר חברות יבואניות לייבא מלט מטורקיה ויוון במחירי היצף וזאת במטרה ברורה להשתלט על ענף המלט בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות תלונת המפעל על ייבוא טורפני החליט משרד הכלכלה לפתוח בחקירה נגד מספר יבואניות בחשד להיצף שוק המלט בישראל. כותב הממונה כי, "בהיעדר הגנה מפני יבוא במחירי היצף, ייתכן שהתעשייה המקומית תיאלץ בטווח הבינוני לסגור את מפעליה. צמצום כושר הייצור של התעשייה המקומית, עשוי להוביל להגדלת התלות באספקת המלט ממדינות זרות".

ממפעל מלט הר טוב נמסר כי "אנו מברכים על קביעת הממונה שאכן מתקיים היצף בשיעורים משמעותיים וחריגים כפי שהוכחנו מעל לכל ספק. אנו מקווים ומצפים שהגורמים במשרד האוצר והכלכלה במדינת ישראל יפעלו על מנת להגן על התעשייה המקומית ועל הרפורמה שכוננה כנגד הייבוא הבלתי חוקי שמתקיים בשוק. אי הגנה כאמור, עלולה להביא לסגירת המפעל ולנזק בלתי הפיך למדינה ולשוק הבנייה".

סמנכ"ל הכספים, רונן יונה, אומר כי "היצרן שעומד מאחורי יבוא בהיצף מיוון הוא אחת מחברות מוצרי הבניה הגדולות בעולם (לה-פרג'-הולסים, דר"א). החברה ידועה בהתנהלות אגרסיבית, הואשמה לא פעם בגין התנהלות בעלת אופי קרטליסטי, ואף שילמה קנסות משמעותיים בשל כך. כמו כן, בימים אלה החברה נחקרת בצרפת על תשלום כופר לדאעש בסוריה".

Back to top button