חדשות הארץמבזקים

נחנכו 15 אופנועי עזרה ראשונה חדשים של מד"א במרחב ירקון

השבוע בטקס מיוחד שנערך בתחנת מד"א בפתח תקווה נחנכו 15 אופנועי עזרה ראשונה חדשים של מד"א מדגם MP3 500 שהוצמדו לחובשים ופאראמדיקים המתנדבים במרחב לאחר שעברו הכשרה מיוחדת לרכיבה. האופנועים המצוידים בציוד רפואי מקצועי ומתקדם הוצבו מיד לאחר הטקס בישובים אריאל, אבני חפץ, בית אריה ואלפי מנשה שבשומרון, ובערים אלעד, פתח תקווה, כפר סבא, כוכב יאיר, ראש העין והרצליה. כיום פועלים במרחב ירקון של מד"א 67 אופנועי עזרה ראשונה של מד"א.

יחידת האופנועים של מד"א שהוקמה בשנת 2005 מונה 500 אופנועים, בהם אופנועי טיפול נמרץ הכוללים ציוד רפואי מתקדם ומופעלים ע"י חובשים ופאראמדיקים המתנדבים במד"א. כונני מד"א הרכובים על אופנועים מוזנקים לאירועים במקביל לצוותי האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ ומעניקים טיפול רפואי מציל חיים. עד סוף שנת 2018 תמנה יחידת האופנועים של מד"א כ- 700 אופנועים.

גבריאל בן משה, חובש רפואת חירום מתנדב במד"א, תושב הרצליה שקיבל בטקס אופנוע עזרה ראשונה חדש מדגם MP3 500 סמ"ק: "אני רוכב על אופנועים כבר למעלה מ- 20 שנה, בין השאר היו לי אופנועים מהכבדים ביותר, היה לי ברור וטבעי שכמתנדב במד"א אנצל את ניסוני כרוכב אופנוע להציל חיים ולהגיע במהירות לאנשים הזקוקים לכך. אני שמח ומודה לארגון שאפשר לי זאת. מרגע שקיבלתי את האופנוע יצאתי לטפל כבר ב- 9 חולים ופצועים בהם חבר טוב שלי שלקה באירוע מוחי ובזכות האופנוע הגעתי אליו בתוך כ- 2 דקות והתחלתי את שרשרת הטיפול שבזכותה המוקד הכין במהירות את בית החולים, דבר ששיפר בצורה משמעותית את מצבו היום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל מרחב ירקון במד"א, דורי חיים: "אנו פועלים ככל יכולתנו לצמצם את זמני התגובה להגעה לחולים ולפצועים, בין השאר באמצעות אופנועי עזרה ראשונה המצוידים בכל הציוד הרפואי החיוני המצוי באמבולנס. אני מודה לכלל המתנדבים במרחב שעוסקים בעבודת קודש במסירות ובמקצועיות".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "החובשים והפאראמדיקים הרוכבים על אופנועי מד"א מצילים חיים בכל שעות היממה במקצועיות, בהתנדבות ובמסירות רבה. הצבנו את האופנועים תחילה בערים הגדולות, על מנת להתגבר על פקקים ובהמשך כמענה ראשוני ליישובים מרוחקים בפריפריה. הפעם נתנו את הדגש על הישובים המרוחקים בשומרון ובשרון. אין ספק כי אופנועים אלו יסייעו בקיצור זמני התגובה של מד"א ויצילו חיים".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח