חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן: "שיקום עזה – בתמורה לפירוז, שחמאס יפסיק להשקיע כסף במלחמות"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו לנושא המנהרה שהושמדה ונושא השבויים והנעדרים שברצועת עזה ואמר "קודם כל מערכת הביטחון פועלת לפי אסטרטגיה ברורה, עם משנה סדורה בכל הנוגע לרצועת עזה. כאשר הדבר הראשון שבראש דאגותינו זה הנושא של השבויים והנעדרים. אני מדבר על אסטרטגיה בת שישה סעיפים, כשהסעיף הראשון הוא הסדרת כל הנושא של השבויים והנעדרים. הדבר השני, חיסול כל המנהרות ההתקפיות שעומדות לרשות חמאס, ואני מניח שעד סוף 2018 אנחנו נצליח למגר את כל התופעה של המנהור ההתקפי של חמאס.

הסעיף השלישי, זה השלמת המכשול שזו משימה חשובה בפני עצמה ואנחנו שם מתקדמים בקצב יפה. הסעיף הרביעי זה קיזוז היכולות האסטרטגיות של חמאס, על כל ירי פצמ"ר, על כל ירי רקטי, אנחנו מקזזים להם יכולות אסטרטגיות. הסעיף החמישי זה חיזוק של היישובים בעוטף עזה. חשוב מאוד שאותם יישובים הנמצאים על הגבול מול הרצועה ירגישו גם בטוח מבחינת מיגון העורף וגם מבחינת מקומות התעסוקה, הדיור, הקהילה וחיזוק העורף בעוטף עזה, זה חלק מאותה אסטרטגיה ברורה."

השר ליברמן הבהיר כי "בסוף צריך להיות ברור שחייב להיות פירוז, ושיקום עזה הוא בתמורה לפירוז, זאת הגישה, זאת ההתייחסות שלנו לכל הנושא של רצועת עזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מה שעוד חשוב להוסיף, כי אני שומע הרבה על המצב ההומניטארי בעזה, על מצב קשה, קודם כל שחמאס יפסיק להשקיע כסף במלחמות ובהרג אנשים וישקיע בפיתוח. התקציב של הזרוע הצבאית של חמאס בשנת 2017 הוא 260 מיליון דולר. כל אותם 260 מיליון דולר הושקעו במנהרות ובייצור רקטות. אם היו משקיעים 260 מיליון דולר במערכת המים שלהם או במערכת הבריאות הם היו נמצאים במקום אחר לגמרי. גם הלילה חמאס עשה ניסוי טילים, הלילה ירו 3 רקטות לעבר הים וזה רק מוכיח שלמרות המצב ההומניטארי ולמרות המחסור בדברים בסיסיים, הם ממשיכים בייצור רקטות וניסוי רקטות. אני מניח שהמנהרה שחשפנו זו לא המנהרה האחרונה שהיא פוגעת בריבונות מצרים וחוצה לתוך סיני, סביר להניח ואני מניח שיש עוד מנהרות של חמאס שהן חוצות לתוך סיני. ואולי גם כדאי להדגיש שמכל הכספים שמגיעים למימון הטרור לתוך רצועת עזה, כ-100 מיליון דולר מגיעים מאיראן. אותם 100 מיליון דולר מתחלקים בין הג'יהאד האסלאמי לבין החמאס וזה גם אומר משהו על כוונות השלום של איראן." אמר שר הביטחון.

בנוגע ליהודה ושומרון ולכל חורבן הבית של אבו מאזן אמר ליברמן "ברור שאבו מאזן לא רוצה שום שלום, הוא לא רוצה הסדר והוא מחפש תירוץ איך לברוח מזה. מבחינתו הצהרת טראמפ זה היה התירוץ לברוח מהמו"מ הישיר. אפשר להאשים את הממשלה הזו שהיא לא רוצה שלום, שהיא ממשלת ימין, צריך לזכור שגם כשאבו מאזן ישב מול אהוד אולמרט באנאפוליס, ואי אפשר להציע יותר מאשר שאולמרט הציע באנאפוליס, גם בסוף אבו מאזן אמר לא, דקה לפני הטקס על המדשאות של הבית הלבן. אפשר גם להיזכר במפגש ב"קמפ דיוויד" בין אהוד ברק לערפאת, וכמובן גם אחרי ההתנתקות, אבו מאזן לא היה מוכן להגיע לשום הסדר. הוא בעצמו לפחות בע"פ מדבר כנגד טרור, אבל הוא בעצמו המממן הגדול של הטרור. מיליארד שקל בשנה הוא מעביר, אבו מאזן מתגמל את כל המחבלים, בהתאם לחומרת פעולת הטרור שביצעו. זה לא במקרה שמי שרצח מקבל כפול מזה שרק דקר. כולל אגב אזרחים ישראלים, גם מחבלים עם אזרחות ישראלית שהורשעו בפעולות טרור, מקבלים קצבה חודשית מאבו מאזן והרשות הפלסטינית. לכן שלא יהיו פה שום אשליות- מבחינתו הצהרת טראמפ זה רק תירוץ לברוח מהמו"מ הישיר וזה מה שהוא עושה שנים על גבי שנים, וגם כשכבר הגיעו למו"מ והוא לא הצליח להימלט, בסוף הוא אמר לא."

שר הביטחון, אביגדור ליברמן
Back to top button