בריאותחדשות הארץמבזקים

מאות ק"ג בשר ואלפי ביצים הושמדו, "רכשו בשר במקומות תחת פיקוח"

תוך שבוע: מפקחי משרד החקלאות תפסו 600 ק"ג בשר בקר וכבש משחיטה שחורה, חשפו מכלאה של 55 עיזים ללא תוויות וללא חיסונים וסיכלו ניסיון להברחת 3000 ביצים מהרשות

​מפקחי היחידה המרכזית לחקירות ואכיפה (פיצו"ח) של משרד החקלאות, פעלו במהלך השבוע האחרון, בארבעה אירועים שונים בצפון הארץ למניעת הברחה ושיווק של בשר כבש ובקר, בנוסף לביצים שמקורם אינו ידוע ולא עברו פיקוח ווטרינרי ועלולים להוות סכנה על בריאות הציבור.

במקרה אחד, זיהו המפקחים בשיתוף עם משטרת טמרה והמשטרה הירוקה, 500 ק"ג בשר בקר וכבש, שהוחזק בתנאים אסורים ונשחט בשחיטה שחורה באטליז בישוב טמרה שבאזור הצפון. בנוסף זיהו המפקחים שתי קופסאות של בשר קפוא שמקורם אינו ידוע. מן החקירה עלה, כי בעל האטליז, בשנות ה – 40 לחייו, ניסה לשווק את הבשר בטמרה. האירוע סוכל והבשר הועבר להשמדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה השני, חשפו המפקחים באותו ישוב, מכלאה של 55 עיזים שהוחזקו ללא תוויות וללא חיסונים. בעל המכלאה בשנות ה50 לחיו בצע עבירה על כך שלא חיסן וסימן את העזים כפי שנדרש על פי הנהלים הווטרינרים במדינה.

במקרה השלישי, סיכלו מפקחי משרד החקלאות ניסיון להברחת ביצים שמקורם מהרשות הפלסטינית, במהלך הביקורת, מצאו המפקחים במכונית 3000 ביצים עם חותמות מזויפות, שהוחזקו ללא קירור בתנאים אסורים. מן החקירה עלה, כי הנהג, בשנות ה – 20 לחייו, ניסה להעביר ברכבו את הביצים לשיווק בחנויות בישראל. האירוע סוכל והביצים הועברו להשמדה.

ובמקרה הרביעי, במהלך פעילות מפקחי משרד החקלאות, תוך שיתוף פעולה עם משטרת כרמיאל, זיהו המפקחים באתר למכירת בשר – 100 ק"ג בשר אשר ממקור הרשות הפלסטינאית בישוב דיר אלאסד. הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

נגד החשודים, נפתחו הליכים משפטיים.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה ומקרה של הברחת מוצרים מן החי, שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח. על כן, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד בכדי לאכוף ניסיונות אלו. כל אלו עלולים להשליך על בריאות הציבור, לכן יש להקפיד על צריכת בשר מפוקח עם האישורים הרלוונטיים".

יצוין כי במהלך השנה 2017 נתפסו 54 טון בשר ו- 4.6 מיליון ביצים ללא פיקוח ווטרינרי, והושמדו על ידי יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של המשרד. 

במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה, הנושאת תווית ובה שם המשווק והיצרן ותאריך ייצור ופג תוקף.

צילום: משרד החקלאות
צילום: משרד החקלאות
צילום: משרד החקלאות
Back to top button