חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"הדרת נשים היא תופעה רעה ומסוכנת – יש להיאבק בה ביד ברזל"

שרת המשפטים, איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר עו״ד אביחי מנדלבליט, והמשנה ליועמ״ש, עו״ד דינה זילבר, נפגשו היום (שני) עם קשת רחבה של ארגונים חילוניים ודתיים, שרואים בהדרת נשים ובהפרדה המגדרית סכנה חברתית משמעותית. בפגישה נכחו נציגות מטעם שדולת הנשים בישראל, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נעמת, קולך ואמונה וכן ד״ר יופי תירוש ונילי פיליפ, תושבת בית שמש.

נציגות הארגונים חשפו בפני שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה דוגמאות רבות למקרי הדרת נשים במרחב הציבורי מהעת האחרונה, לרבות באקדמיה, ברשויות המקומיות, ובמסגרות חינוכיות והתנדבותיות שונות. השרה שקד הבהירה כי היא ״רואה בחומרה את התופעות שחשפתן בפנינו. לא אשלים עם מקרים של הדרת נשים״. עוד הוסיפה השרה כי לא הייתה מודעת להחמרה שחלה בנושא בשנה האחרונה. היועמ״ש הדגיש בפני נציגות הארגונים כי ״אנחנו באותו צד של המתרס. הדרת נשים, שזו תופעה רעה ומסוכנת, והעמדה שלי נגד תופעה זו היא חד-משמעית. צריך להילחם בהדרת נשים – אין שאלה על כך״, קבע. עו״ד זילבר הבהירה כי לשיטתה ״לא נכון לפתור רק כל מקרה לגופו כי הדברים משפיעים אחד על השני”.

עורכות הדין מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, אורלי ארז-לחובסקי וריקי שפירא-רוזנברג, נתנו סקירה בנוגע למצב הקשה השורר בעיר בית שמש. השרה והיועמ״ש ציינו כי לא ייתכן שיהיה מקום במדינה שלא שורר בו שלטון החוק וכי יש לטפל ביד ברזל במפרי חוק והדברים נכונים גם לגבי שכונת מאה שערים. ״ש למדינה כלים כדי להתמודד עם זה, כמו למשל מעצרים עד תום ההליכים, אם רואים שמשהו הוא מכת מדינה״, אמר ד״ר עו״ד מנדלבליט. עוד הובהר כי דו"ח היועמ"ש בנושא הדרת נשים משנת 2013 בעינו עומד, וכי פעולתה של דינה זילבר לאכיפתו מקבלת גיבוי מלא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אל מול סקירת מקרי ההדרה שהגיעו לקו החם של שדולת הנשים נגד הדרה, קראה מנהלת קידום המדיניות והחקיקה בשדולת הנשים, עו״ד מרים זלקינד, לשרת המשפטים והיועמ״ש לפעול בנחישות למניעת הדרה והפרדה ולאכיפת מסקנות הדו״ח: ״המדינה חייבת להתמודד עם תופעת הדרת הנשים המתרחבת על ידי הגדרת כללים ברורים עבור כל המרחבים שהדו"ח לא עסק בהם, דוגמת האקדמיה, התנדבות בשירות לאומי ואזרחי, הכשרות של המדינה וכדומה. אנחנו קוראות לכם, כשומרי הסף, להתמודד עם התופעה, כל עוד זה אפשרי'״.

בתום הפגישה אמרו עורכות הדין אורלי ארז-לחובסקי וריקי שפירא-רוזנברג מהמרכז הרפורמי: "אנו מברכות על קיום הפגישה ממנה עולה כי צמרת משרד המשפטים מחויבת לטפל בתופעת הדרת הנשים וכי דלתה פתוחה בפני הארגונים הפועלים בתחום. אנו נמשיך לעקוב אחרי פרקטיקות של הפרדה וצניעות על מנת לוודא כי נשים זוכות למקום שוויוני ומכבד במרחב הציבורי״.

Back to top button