חדשות חוץמבזקים

זוהו 9 יהודים שנספו בהתרסקות המטוס בקוסטה ריקה

כעשרה ימים לאחר אסון התעופה בקוסטה ריקה במסגרתו נהרגו 12 בני אדם, זוהו בוודאות 9 יהודים שנספו בהתרסקות ואלה יובאו לקבורה על פי ההלכה.

תשעת היהודים, חמישה מבני משפחת שטיינברג מניו יורק וארבעה ממשפחת וייס מפלורידה, זוהו אמש (רביעי) באופן וודאי ועל פי כללי ההלכה תוך השתדלות בינלאומית חובקת עולם של נציגי היחידה הבינ"ל של זק"א, וארונות ההרוגים יוטסו היום לשדה תעופה באיזור מיאמי, משם יובאו לקבורה ולמנוחה נכונה.

בתחילה שבוע שעבר, מטוס ובו תשעה נוסעים יהודים, תייר נוסף ושני אנשי צוות מקומיים, התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מנמל התעופה מאולתר בעיירה פונטה איסליטה לעבר עיר הבירה סן חוזה בקוסטה ריקה – כל הנוסעים שהיו על סיפון המטוס נהרגו ולא היו ניצולים. המטוס התרסק באזור מיוער בקוסטה ריקה שבדרום מרכז אמריקה, כך שמלאכת איסוף הממצאים מזירת האסון הייתה מורכבת וממושכת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הגעת הידיעה למטה הבינלאומי של זק"א, מפקד היחידה מתי גולדשטיין פתח קבוצת whatsapp ייעודית אליה חיבר את כלל הגורמים הרלונטיים, בהם ראשי חברה קדישא מקוסטה ריקה ושליח חב"ד המקומי הרב לוי וילהלם, מתנדב זק"א ממקיסקו שנמצא בקשרים הדוקים עם ראשי הממשל בקוסטה ריקה. כמו כן חוברו לקבוצה גם מתנדבי זק"א מניו יורק ומיאמי – איזור מגורים משפחות ההרוגים היהודים.

"לאחר חקירה הגענו למסקנה כי שני מטוסי נוסעים המריאו מפונטה איסליטה לעבר סן חוזה, אך זמן קצר לפני ההמראה חלק מהנוסעים החליפו בינהם מקומות כך שעברו ממטוס למטוס" סיפר גולדשטיין מפקד זק"א בינ"ל. "לאחר אינספור פעולות, קיבלנו את רשימת הנוסעים שם עלה בבירור כי במטוס היו תשעה יהודים, חמישה ממשפחת שטיינברג תושבי ניו יורק וארבעה ממשפחת וייס מפלורידה".

על סיפון המטוס היו חמשת בני משפחת שטיינברג מניו יורק, האב ברוס והאם אירין, ושלושת ילדיהם מתיו, ויליאם וזכרי שטיינברג ז"ל. כך גם משפחת וייס מפרברי מיאמי פלורידה, האב לסלי והאם מיצ'ל ובתם חנה. עוד היו על הטיסה שני טייסים מקומיים ותייר. היות ואמצעי הזיהוי הינם מועטים בעקבות השריפה שגרמה למותם, לא בוצעה נתיחה שלאחר המוות בהרוגי ההסתרסקות ואלה זוהו על פי דגימת DNA – ללא חילול המת.

"מתנדבי זק"א מהיחידה הבינלאומית הוכיחו שוב כי אין דבר העומד בפני הרצון" אמר יהודה משי זהב יו"ר זק"א שעקב מקרוב אחר המאמצים למנוע חילול המת. "מתנדבים שלנו ממספר מדינות פעלו כל אחד בדרכו על מנת לפעול שזיהוי ההרוגים יבוצע גם על פי ההלכה, תוך שמירה על כבוד המת – ויעילות מתנדבי זק"א נשאה פרי גם בפרשה זו" מסכם משי בסיפוק.

אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח