חדשות הארץמבזקים

החברה להגנת הטבע מתנגדת להקמת חוות הטורבינות בתל פארס

לפני כחודש, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, בשיתוף 4 גני החיות הישראלים, הלוקחים חלק בגרעין הרבייה של נשרים בישראל, יצאו בקמפיין ציבורי, למען שמירת הנשרים בגולן ובישראל, המאוימים על ידי התכנית לחוות טורבינות ענק בתל פארס. מטרת הקמפיין – העלאת מודעות הציבור לנושא והשגת התנגדויות רבות ככל האפשר, לתכנית שהופקדה.

ברשות הטבע והגנים ובחברה להגנת הטבע, ציינו, עם היציאה לקמפיין הציבורי, כי למאמץ להציל את נשרי רמת הגולן, חברו 4 גני החיות הישראלים, השותפים לגרעין הרבייה שממנו יוצאים מדי שנה גוזלים להשבה לטבע – גן החיות התנכ"י בירושלים, הספארי ברמת גן, גן החיות הלימודי בחיפה והגן הזואולוגי בבאר שבע. בנוסף לגרעין הרבייה, בספארי שוכן בית החולים לחיות בר ובגן החיות התנכ"י בירושלים, נמצא מרכז ההדגרה הארצי לעופות דורסים בכלל, ולנשרים בפרט. מלבד במקומות אלה, עמדות ההסברה הוצבו בשבועות האחרונים גם באגמון החולה ובשמורות הטבע חי בר כרמל והבניאס.

בסיכום ההתנגדות הרשמית של החברה להגנת הטבע, שהוגשה לוועדה, נכתב: "הנזק של חוות טורבינות הרוח – הכחדת הנשרים בגולן ואולי אף בישראל כולה ופגיעה קשה ברחמים, הוא יוצא דופן. אל מול זאת, עומדת תרומה מועטה בלבד, לזיהום האוויר בישראל ולהפחתת פליטות גזעי החממה. זאת ועוד, ישנן חלופות נוספות לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, בין אם באמצעות חוות טורבינות רוח אחרות ובין אם באמצעות אנרגיה סולארית. כמו כן, ישנם ליקויים קשים בסקר בעלי הכנף, שהגיש היזם, באופן שלא אפשר לוועדה לבחון באופן אמיתי, את משמעות אישור החווה וכן ליקויים בהחלטת הוועדה להפקיד את התכנית. לאור כל אלה, החברה להגנת הטבע טוענת כי יש לדחות את התכנית על הסף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הדמיה של טורבינות הענק בתל פארס. קרדיט צילום: דב גרינבלט. קרדיט הדמיה: תומר הררי.
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח