חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"ישראל לא יכולה להמשיך ולנקוט ביד רכה כלפי הטרור"

הבוקר (שבת) השתתף ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) בשיחת השבת בכנס לשכת עורכי הדין באילת בהנחיית אטילה שומפלבי, והתייחס להסלמה הביטחונית בדרום: "ביבי יצא נגד הביקורת משמאל על ריפיון ידיו ורפיון ידי שר הביטחון, ואף הרמטכ"ל התריע מפני הגררות למלחמה, אולם ישנו פער משמעותי בין להיכנס לעימות חזיתי עם חמאס שאינו נכון לישראל, לבין תגובה רפה לירי הרקטות כפי שנעשתה בשבועות האחרונים. על מנת לחדש את ההרתעה הישראלית, היה עלינו להגיב באופן מושכל אך עוצמתי יותר באותו טווח ביניים, כבר לפני למעלה משבוע, בדיוק כפי שדווח שפעלנו לפני מספר ימים – על ידי תקיפה ממוקדת במוקדי טרור, במנהרות או במנהיגי הטרור בעזה.

על אף החשש הכבד מהסלמה ברצועה, ישראל לא יכולה להמשיך ולנקוט ביד רכה כלפי הטרור, ויש לקחת סיכונים מושכלים כדי לשמור על ההרתעה הישראלית".

בנוגע למצב הפוליטי והערכות מפלגת העבודה לבחירות, אמר ח"כ בר-לב, חבר ועדת החוץ והביטחון: "אני מכיר באופן אישי את כל הרמטכ"לים המדוברים ואני יודע דבר אחד: במידה והמחנה הציוני יהיה חלש בסקרים – אף אחד מהם לא יצטרף אלינו, ובמידה ונהיה גבוהים – ספק אם אז יהיה צורך בהם. לכן אני קורא לכל אחד מהם: או שתכנסו עכשיו מתחת לאלונקה ותעזרו לנו לשאת את מדינת ישראל הפצועה מעלה, או שתמשיכו לשבת מול מסך הטלוויזיה בנעלי בית ותשחררו אותנו מכם. עלינו, נבחרי המחנה הציוני, להוביל תכנית מדינית וביטחונית סדורה, ואפשר לעשות זאת בלי לחכות לרמטכ"ל בדימוס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: לשכת עורכי הדין
Back to top button