מבזקיםפוליטי / מדינירצועת עזה

ליברמן לתושבי עזה: "הכריחו את השליטים בעזה לשנות כיוון, למען ילדיכם"

בריאיון לאלמונסק, אתר מתפ"ש בערבית, אמר שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, כי ישראל יודעת בדיוק מי עומד מאחורי הירי של הג'יהאד האסלאמי ביום שישי האחרון ודרש מהשלטון ברצועת עזה להתעשת.

השר ליברמן אמר כי על חמא"ס להגיע להסדר בנושא השבויים והנעדרים, והוסיף כי רק פירוז הרצועה יביא לשגשוג ושיקום ולא ההשקעה בטרור והקשר עם איראן.

בהתייחסותו למצב בירושלים וביהודה ושומרון, אמר השר, כי הסטטוס קוו בהר הבית נשמר ומתח ביקורת חריפה על ראש הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן מוליך שולל את כל הפלסטינים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפתח הראיון התייחס שר הביטחון לירי האחרון שביצע ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה וגילה כי ישראל יודעת היטב מי הם פעילי הארגון שעמדו מאחורי הירי.

השר הבהיר כי ישראל תעשה כל שנדרש כדי למנוע ירי לעבר ישראל ודרש מהשלטון בעזה להשתלט על המצב ברצועה. בפנייה ישירה אל תושבי עזה אמר: "הכריחו את השליטים לשנות כיוון למען ילדיכם, לא למען ישראל".

בהתייחסו לחמא"ס, השר הבהיר כי עליו להגיע עם ישראל להסדר בנושא השבויים והנעדרים והבהיר כי פירוז הרצועה הוא האפשרות היחידה שתביא לשיקום ושגשוג כלכלי בעזה.

השר הצהיר כי: "הגיע הזמן להפסיק לחפור מנהרות ולייצר טילים, והגיע הזמן לחשוב על עתידם של ילדי עזה". השר הבהיר כי השקעה בתשתיות עזתיות לא תגיע ממשלם המסים הישראלי, וכי הנזק בהשקעה בטרור במקום בתשתיות יתגלה במהלך סוף השבוע הקרוב, שבו יהיה מזג האוויר סוער וגשום.

השר סיים את הראיון כשהוא מבקש להבהיר מעל לכל ספק כי הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הפולחן והדת נשמרים.

השר הדגיש כי המשתתפים בהפרות הסדר בשבועות האחרונים הם אנשי תנזים או אנשי הרשות הפלסטינית אשר מקבלים תשלום על כך, ולא תושבי יהודה ושומרון הפלסטינים אשר "הרבה יותר חכמים מהנהגתם" ומבינים כי מצבם טוב בהרבה לעומת עזה ומקומות אחרים. בהקשר זה שר הביטחון תקף בחריפות את ראש הרשות הפלסטינית ואמר: "אבו מאזן מוליך שולל את כל הפלסטינים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובחו"ל."

השר סיכם כי: "אין אלטרנטיבה למשא ומתן ישיר. ההחלטה במגרש הפלסטיני. אם הפלסטינים ירצו לשבת, נשב לדבר. לא ירצו, לא צריך. אנחנו נדאג ליציבות כלכלית ביהודה ושומרון ולחופש הפולחן. כל השאר תלוי בהם".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח