צרכנות

איך לבחור גריל גז שיתאים למרפסת שלכם

מי לא היה רוצה לחיות בבית רחב ידיים שיש בו גם מרפסת יפה? אומנם זה נכון שלא כולנו נוכל להגיע להגשמת החלום הזה, אך אם אתם כן הצלחתם בכך ואם היום אתם עוברים לדירה החדשה שלכם, אין ספק שהמרפסת היא חלק חשוב בכל החגיגה. אנשים שיש להם בית עם מרפסת יודעים לומר שבדרך כלל המרפסת הופכת להיות מרכז חשוב בבית, כי מה יכול להיות נעים יותר מאשר לשבת ולשתות את הקפה של הבוקר בחוץ? או אולי להשתזף בימי הקיץ החמים? בנוסף לכך, הרבה אנשים מעידים על כך שהחלום האמיתי שלהם הוא לעשות ארוחות ערב מפנקות במיוחד על המרפסת  בימי הקיץ החמימים ולכן ברור מדוע זה גם מה שאתם רואים בעיני רוחכם. עם זאת, מאיפה מתחילים? והאם אתם חייבים להתחיל להתקין מטבח חוץ במרפסת או שאפשר לבחור באופציה קצת יותר פשוטה? האמת היא, שהאפשרות של התקנת גריל במרפסת היא האפשרות הכי טובה שיש, כי למה לא בעצם?

לא רק בשר

עד לפני כמה עשרות שנים אנשים היו בטוחים שמי שקונה גריל גז או מתקין גריל מקצועי יותר למעשה יהיה חייב לעשות בו רק שימו לצליית בשרים. עם זאת, היום זה כבר ממש לא מדויק שכן בימינו העניין הוא לא רק לקנות את הבשר הכי טוב שיש ולהשרות אותו במרינדה כל הלילה לפני שצולים אותו. בעידן שבו אנחנו חיים יש הרבה יותר אנשים צמחונים, מה שאומר שהם יעדיפו לקנות גריל כדי לעשות עליו סוגי ירקות צלויים בצורות שונות. בנוסף לכך, יש גם הרבה יותר דגים שאפשר למצוא בישראל של ימינו ולכן ניתן לראות גם הרבה משפחות שבחרו לזנוח את הבשר לטובת דגים צלויים בסגנונות שונים. לכן, אפילו אם החלום שלכם הוא לעשות "על האש" עם ירקות או עם דגים, אין ספק שכדאי יהיה לבחור את הגריל המושלם לכך.

גריל גז או פחמים – השאלה הנצחית

אין ספק שהדילמה הראשונה, ואולי המורכבת ביותר, שאיתה יהיה עליכם להתמודד אם החלטתם לקנות גריל טוב למרפסת, זו השאלה האם אתם רוצים גריל פחמים או גריל שעובד על גז. הדבר הבסיסי והחשוב ביותר לדעת הוא שיש יתרונות לכל סוג כזה של גריל ולכן למעשה קשה לקבוע בצורה חד משמעית מה יכול להיות הפתרון הטוב ביותר עבורכם. אם ננסה לסקור את שתי האופציות האלה נוכל לראות את ההבדלים ביניהם ואת היתרונות של כל אחת מהאפשרויות. הדעה הרווחת שהרבה אנשים מחזיקים בה, היא שהטעם האמיתי של הבשר, של הדגים או של הירקות, הוא כאשר עושים על האש עם גריל פחמים. עם זאת, כדאי לזכור שבמקרים כאלה הרבה פעמים הבשר הנצלה סופג גם את הטעם של חומרי הבערה ובמקרים גרועים יותר הוא גם סופג פיח שאינו בריא לגופנו. לעומת זאת, עם גריל גז אין סיכוי שזה יקרה ולכן במובן הזה גריל גז יכול להיות איכותי וטוב יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך מכבים את הגריל?

עוד נקודה שעולה הרבה פעמים כאשר מנסים להשוות בין גריל גז ובין גריל פחמים, זו השאלה איך מכבים את הגריל אחרי החגיגה. אם ניקח את גריל הפחמים אנחנו נראה שנהיה חייבים להיות אחראים בצורה מושלמת על כיבוי הפחמים, שכן אם נשאיר את הפחמים מעט דולקים זה עלול להוביל לאסון. יהיה עלינו לכבות את הפחמים בצורה מושלמת ואף לפנות אותם למקום כלשהו מהגריל. זה נכון אפילו אם הפחמים כן יכבו לבד שכן אז נצטרך להתעסק עם פינוי האפר. כל אלה לא יצטרכו בכלל להטריד אתכם אם אתם חושבים על קניית גריל על גז, שכן בסיום העבודה עם הגריל כל שיהיה עליכם לעשות הוא פשוט לכבות את הגז ובכך תסתיים המשימה שלכם.

השליטה על האש

הנקודה הבאה שתמיד עולה כאשר מנסים להבין האם עדיף לקנות גריל גז או גריל פחמים, היא איך ניתן לשלוט על עוצמת החום והאש. במקרה של גריל הפחמים אנחנו נידרש להיות כל הזמן בקשר עין עם הגריל, לראות שיש מספיק פחמים ולוודא שהאש מספיק חזקה. הרוח יכולה להגיע בכל רגע וללבות את המנגל, מה שגם יכול להוסיף איכות לטעם הבשר. לעומת זאת, כאשר אנחנו עובדים עם גריל גז אנחנו אומנם יכולים לשלוט על החום אך נוכל לעשות זאת בעזרת המכסה של הגריל – דבר שעלול להוביל לייבוש הבשר. לכן לא קל לבחור האם עדיף לקנות גריל גז או גריל על פחמים, מה שהוביל גם לעובדה שהיום ניתן למצוא גרילים משולבים. בנוסף לכך, בעבר הרבה אנשים היו סבורים שגריל גז הוא גריל שאי אפשר בכלל לקחת איתנו לשטח ושבגלל עובדה זו גריל הפחמים עדיף. עם זאת, היום זה כבר לא מדויק בכלל שכן יש גם גרילים שעובדים על גז והם ניידים לכל דבר, מה שאומר שניתן יהיה לקחת אותם לכל מקום.

באיזה גודל אתם צריכים את הגריל שלכם?

אם נחזור למרפסת החדשה בבית שלכם, אנחנו נראה שיש גם עניין של גודל שצריך לקחת בחשבון. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תעשו בדיקה מעמיקה בתחום הגרילים, בין אם אתם מחפשים גריל גז ובין אם אתם מחפשים גריל פחמים, אתם תראו שיש גם גרילים בגדלים שונים. לא קל לבחור את גודל הגריל שכן זה מאוד תלוי בגורמים שונים. ראשית, האם אתם יודעים עם כמה אנשים תעשו על האש בדרך כלל? כלומר, האם המטרה היא בעיקר לעשות ארוחות מפנקות עם בני המשפחה המצומצמת או שאתם רוצים להזמין גם את החברים הכי טובים? שנית, יש לקחת בחשבון גם את השאלה עד כמה גדולה המרפסת שלכם ואיזה חלק מתוכה תרצו להקצות לגריל. חשוב להבין שהגרילים המשוכללים של ימינו, בין אם הם עובדים על גז ובין אם הם עובדים על פחמים, תופסים מקום. בדרך כלל הנטייה ש אנשים, ובצדק, היא לקנות גריל ולהשאיר אותו עוד כל הזמן במרפסת, שכן לא תתחילו לאחסן אותו בכל פעם מחדש ולהעביר אותו למחסן כי אין בכך שום טעם. לכן חשוב לקנות אותם גריל שיהיה מספיק גדול ונוח לעבודה אך מצד שני, עדיף שהוא לא יתפוס לכם את כל המרפסת.

איזה רשתות אתם רוצים?

הנתון הבא שיוכל לעזור לכם לבחור את גריל החלומות למרפסת שלכם, היא השאלה איזה רשתות יש לו. מצד אחד ניתן לראות היום גרילים שכוללים רשתות יצוקות והיתרון שלהם ברור: הן מאוד יציבות ואפשר לצלות עליהן בצורה נפלאה. רשתות יצוקות מאפשרות לנו גם להיות בטוחים שהן מספקות פיזור חום בצורה מושלמת והרבה פעמים זו הנקודה החשובה ביותר בגריל. כלומר, אתם מדליקים את הגריל ורוצים לדעת שלא משנה באיזו נקודה שלו תניחו את הבשר, כי בכל מקרה המטרה היא לדעת שהחום יגיע אליו בצורה מושלמת. לכן במובן הזה רשתות יצוקות הן בחירה מופלאה אך זו לא האופציה היחידה. עוד אפשרות טובה שכדאי לקחת בחשבון היא לקנות גריל עם רשתות נירוסטה, שכן רשתות כאלה מאוד פשוטות לניקוי ואין ספק שזה יתרון חשוב. הדבר האחרון שתרצו, אחרי מסיבה שבה אתם עושים על האש עם החברים הכי טובים, זה להתחיל להשקיע שעות בניקוי הגריל. לכן רשתות נירוסטה יכולות להתאים בלא מעט מהמקרים ושווה לבדוק את האפשרות הזאת. עוד אופציה שקיימת היא לקנות רשתות אמייל אך האמת היא שמהמומחים בתחום אנחנו למדים שרשתות אלה נועדו לדבר אחד בלבד: להניח עליהן את הבשר. כלומר, הן לא מספיק איכותית ולא מספיק יציבות כך שאם אתם כבר קונים גריל מקצועי, עדיף להשקיע במוצר טוב יותר. אין ספק שרשתות יצוקות שעשויות מברזל יכולות להיות הפתרון המושלם מבחינת פיזור החום, שכן כידוע, ברזל קולט חום, שומר עליו וגם מפזר אותו. לכן, אם אתם רוצים להימנע ממצב שבו בצד ימין של הגריל הכול כבר מוכן ובצד שמאל החום עוד לא עושה את עבודתו, אין ספק שכדאי יהיה לקנות גריל עם רשתות מברזל.

איכות הגריל

אי אפשר לדבר על קניית גרילים שונים למרפסת ולא לדבר על האיכות. כולנו זוכרים את הימים שבהם היינו מתכנסים עם כל המשפחה בליבו של יער, כמו לדוגמה יערות הכרמל בחיפה ועושים על האש עם כל המשפחה. בדרך כלל במקרים כאלה הגריל הנצחי היה אותו גריל פחמים קטן וכיוון שהמחיר שלו היה כל כך זול, היו גם אנשים שהתייחסו אליו כאל גריל חד פעמי. כלומר, אחרי הצלייה הראשונה או השנייה היו פשוט זורקים אותו כי לא היה טעם לשמור עליו לשנים ארוכות. עם זאת, אין ספק שכאשר אתם מנסים לבחור את גריל החלומות שלכם הביתה, בוודאי תרצו לקנות מוצר איכותי שיוכל להחזיק מעמד לשנים ולכן האיכות היא אחד מאותם הדברים שאין שום מקום לקחת בהם סיכונים מיותרים. השאלה היא איך בוחרים את הגריל הכי איכותי שיש מתוך הרבה אפשרויות, שכן בימינו יש לא מעט חברות שמייצרות גרילים רציניים לשימוש במרפסות וגינות פרטיות. לכן, בבואכם לקנות גריל טוב כדאי יהיה לבדוק ממה הוא עשוי, איזה חומרים מרכיבים אותו וגם: האם תקבלו אחריות על הקניה? זה לא באמת הגיוני לקנות גריל יקר ולא לקבל אחריות על המוצר ולכן שווה לבדוק מה מציעים לכם במובן הזה. אם אתם רוצים לקנות היום גריל מאיכות ללא פשרות ואם אתם רוצים להיות בטוחים שהוא יוכל לשמש אתכם לשנים, אין ספק שהבחירה הנכונה אלה הגרילים האיכותיים של חברת וובר. החברה האמריקאית הזאת מייצרת גרילים מסוגים שונים כבר הרבה מאוד שנים, מה שאומר שלא חסר לה ניסיון וכל המוצרים שתקנו שיוצרו על ידה אלה מוצרים איכותיים במיוחד. לכן, אם אתם רוצים לדעת שקניתם היום גריל ושלא תצטרכו בכלל להתעסק בו בשנים הקרובות, הרי שעדיף יהיה לקנות  מוצר מאיכות חסרת פשרות.

איך מנקים את הגריל?

עוד נקודה שמטרידה הרבה אנשים, היא איך נוכל לנקות את הגריל אחרי השימוש בו. אם מדובר על משפחה שעולה "על האש" פעם בשנה, נניח ביום העצמאות, הרי שלא תמיד תהיה לכך חשיבות כי הרי השימוש הוא לא אינטנסיבי. עם זאת, רוב האנשים שיש להם מרפסת בבית ומשקיעים בקניית גריל איכותי באמת רוצים גם לדעת שיהיה להם כמה שיותר נוח להשתמש בו והניקיון זה חלק מהעניין. כפי שהזכרנו לעיל, מי שקונה גריל פחמים יצטרך להתעסק לא רק בקניית הפחמים עצמם אלא גם בניקוי שלהם אחרי כל פעם שמשמשים בגריל. לעומת זאת, מי שיבחר את האופציה של גריל גז יוכל לנקות אותו הרבה יותר בקלות. בדרך כלל גריל גז כולל גם תעלות ניקוז שאליו מגיעים השומנים ושאר החומרים ולכן הניקיון הרבה יותר פשוט. מה שכן, בהחלט כדאי להקפיד על הנושא הזה ומאוד מומלץ לנקות את הגריל שאתם רוכשים מייד אחרי השימוש בו שכן אז הרבה יותר קל לבצע את הניקיון.

התקנת הגריל והשימוש בו

לא אחת קורה שאנשים אומנם רוצים להשקיע בקניית גריל איכותי למרפסת או לגינה, אך הם בטוחים שמדובר על התקנה מקצועית ומסובכת. אם גם אתם חשבתם כך לרגע, כדאי שתדעו שאתם טועים. זה לא משנה אם תבחרו לקנות לעצמכם גריל פחמים או גריל על גז, שכן בכל מקרה כל שעליכם לעשות הוא רק לחבר את הגריל ולהפעיל אותו. אין שום קושי בעניין הזה ואתם תראו שבמידה ואתם בוחרים את גריל הגז, גם השליטה על עוצמת החום תהיה מאוד פשוטה. במילים אחרות: היום הגרילים המשוכללים עשויים במטרה אחת – לגרום למי שמשתמש בהם ליהנות ולצלות כל דבר בקלות. לכן, אם חששתם לרגע שיהיה לכם מסובך לתפעל את המכשיר הזה אתם יכולים להירגע כי אין ספק שמהרגע הראשון תצליחו להפיק ממוצר כזה את המקסימום.

כיסוי הגריל

כפי שהזכרנו, רוב האנשים שקונים גרילים שונים למרפסת ירצו להשאיר את הגריל פתוח ועומד כך שהם לא יצטרכו להתעסק בכל פעם מחדש בחיבור שלו או בהבאתו למרפסת ממקום אחר. משמעות הדברים היא שהגריל צריך להיות מספיק יציב, איכותי ועמיד כדי להתחיל להתמודד עם כל תנאי מזג אוויר אפשריים. אומנם בישראל שלנו ברוב הימים יש שמש, ולפעמים גם חזקה מידי, אך עלולים להיות גם ימים מאוד גשומים ואפילו ימים חורפיים של סופות ממשיות. לכן זה לא משנה איזה גריל תבחרו בסוף, שכן בכל מקרה כדאי יהיה לעשות הכול כדי לשמור עליו בצורה מושלמת. זה אומר שצריך לבדוק שאתם קונים מוצר שמגיע גם עם כיסוי שכן הכיסוי הזה יאריך את חיי הגריל. בנוסף לכך, אם עשיתם "על האש" ואם טרחתם אחר כך לנקות את המנגל, אז מה פתאום שהוא יצבור אבק ולכלכוך עד הפעם הבאה שתעשו בו שימוש? זה יגרום לכך שתצטרכו לעשות עבודת ניקיון כפולה וכמובן שאין בכך שום טעם. לכן עדיף לקנות מראש גריל שמגיע עם כל מה שצריך: רשתות איכותיות לצלייה, כיסוי שמחזיק מעמד בכל מזג אוויר או אופציית סגירה אחרת ואם אפשר אז גם ספר מתכונים.

האם המחיר הוא פונקציה מבחינתכם?

כמו שקורה לגבי הרבה מוצרים אחרים, גם כאשר רוצים לקנות גרילים ניתן לראות שיש מגוון רחב של מחירים ואפשרויות. רוב האנשים אומנם ירצו לקנות גריל מקצועי ואיכותי, אך רבים יעידו על כך שהם מעדיפים שזה לא יעלה להם יותר מידי, ובצדק. לכן ברור מדוע גם אם רוצים להתייחס לשאלת המחיר, כי מה פתאום שתיקנו גריל יקר מאוד? מצד שני, אתם יכולים להיות בטוחים שגם בתחום הזה יש בדרך כלל קשר בין האיכות ובין המחיר. כלומר, זה ברור שעל גריל איכותי יותר תשלמו יותר כסף אך ברוב המקרים זה גם עדיף. אם אתם עדיין מתלבטים איזה גריל יכול להיות מושלם עבור המרפסת שלכם, כדאי שתתחילו לראות עוד היום את האפשרויות השונות שמציעה לכם חברת וובר. מדובר על החברה הטובה בעולם בכל מה שקשור לייצור גרילים ואתם תראו שגם אתם, כמו רבים אחרים, בוודאי תמצאו כאן גריל שיתאים לכם, בין היתר, מבחינת התקציב.

מאמר זה מוגש בשיתוף עם עשהאל דרייר.

Back to top button