בריאותחדשות הארץמבזקים

ניתוחים פלסטיים? היזהרו משרלטנים והתרחקו מהגרלות ומבצעים

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מסכם את שנת 2017 בתחום הפלסטיקה וממליץ לציבור להיזהר משרלטנים ולהתרחק מהגרלות ומבצעים. מסקר שערך האיגוד במהלך השנה עלה כי שלושת הניתוחים המועדפים על ידי הישראלים בשנת 2017 היו ניתוח שאיבת שומן, ניתוח פלסטי באף וניתוח של החזה.

באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הסביר כי: "עידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי הפכו ככל הנראה השנה את ניתוחי האף ושאיבות השומן לפופולריים יותר מבעבר וחלה צמיחה בכל הענף. לאור הביקוש לניתוחים בארץ, אנו רואים גם לצערי יותר שרלטנים בשטח. אני קורא לציבור הנשים והגברים העומדים לפני ניתוח או טיפול אסתטי, להתעמק בתהליך, לא לסמוך על הבטחות שווא או מבצעים ולוודא שבחרתם ברופא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית, רשום במשרד הבריאות וחבר באיגוד שלנו. כמו כן חשוב לדעת כי כל טיפול אסתטי או ניתוח פלסטי, כרוך בהחלמה של שעות, ימים או שבועות בהתאם למורכבותו ויש לקחת זאת בחשבון"

מהסקר שערך האיגוד במהלך השנה עלה כי הניתוח הכי הניתוחים הכי מועדפים בישראל הם ניתוח שאיבת שומן, הפופולארי בקרב 27% מהישראלים, ניתוח פלסטי באף אשר נבחר על ידי 23% מהישראלים וניתוח של החזה שמועדף על ידי 16% מהציבור. אחריהם מובילים בהפרש ניכר, ניתוח הרמת עפעפיים שמועדף על ידי 12% מהישראלים, ניתוח למתיחת הפנים או הצוואר שנבחר על ידי כ – 12% מהישראלים, והאחרון הוא ניתוח למתיחת הבטן והזרועות שמועדף על ידי כ – 10% מהציבור. הסקר נערך במהלך 2017 בקרב כ – 500 נשים וגברים תושבי ישראל בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

זהירות מהגרלות

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ממליץ לציבור להימנע מרכישה של טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים באמצעות קבוצות רכישה, קופונים המועברים בוואטסאפ, מבצעים, הגרלות בפייסבוק ופרסים. וועד האיגוד מדגיש כי מדובר בשיטות הפוגעות בכבוד המקצוע של הרופא ועלולות להטעות את ציבור המטופלים. האיגוד מזמין את הציבור להעביר מידע על פירסום מטעה בתחום האסתטיקה, למייל האדום של האיגוד בכתובת הבאה: [email protected]

באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

אזרחים המזריקים לעצמם

לאחרונה הודיע האיגוד כי בעקבות העלייה המדאיגה בדיווחים על סיבוכים חמורים וקבועים הקשורים להזרקות חומצה היאלרונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים, האיגוד יזום שינוי בסיווג חומרי המילוי מסיווג של אביזר רפואי לסיווג תכשיר רפואי (כמו תרופת מירשם). באיגוד מדגישים כי מכיוון שחומרי המילוי מסווגים כיום כאביזר בלבד, הפיקוח עליהם פחות טוב ומתרחשת הקלת ראש מדאיגה בשימוש. חומרי המילוי נמכרים ישירות לגורמים מסחריים לעיתים ללא צורך במרשם דבר הגורם לזמינות יתר של השימוש בחומרים על ידי מי שאין לו היתר לעסוק ברפואה כמו קוסמטיקאיות, ספרים, אזרחים המזריקים לעצמם או כאלו שלא הותר להם לעסוק בהזרקות מחוץ לחלל הפה כמו רופאי שיניים. באיגוד התקבלו דיווחים על סיבוכים הקשורים לחומצה היאלרונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים. חשוב להזכיר כי מדובר בחומרי מילוי המכילים תרופות כמו לידוקאין אשר יוצרים גם שינויים פרמקולוגיים בעור ומסכנים את המטופלים (הלידוקאין בתוך חומר המילוי הנחשב נכון להיום אביזר הוא תרופה). יצוין כי נכון להיום בישראל בוטוקס כבר הוגדר כתכשיר רפואי אך יחד עם זאת ועד האיגוד סבור כי גם לתכשיר זה עדיין נדרש פיקוח ואכיפה הולמים.

על האיגוד

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח www.plasticsurgery.org.il

Back to top button