צרכנות

כיצד פועל דוד שמש?

דוד שמש הוא כינוי למערכת שעושה שימוש בקרני השמש לצורך חימום של מים המיועדים לשימוש ביתי או תעשייתי. הדוד כולל רכיב המכונה קולט, שהוא זה שלוכד את חום השמש והופך אותו לאנרגיה סולארית המחממת את המים שבתוך המיכל. המערכת מורכבת מכמה חלקים, כששני העיקריים הם מיכל המים והקולטים. שני אלה מחוברים ביניהם על מנת שאכן תתבצע המרה של אנרגיה וחום – מה שיביא לחימום יעיל של המים שבתוך המיכל. חשוב מאד להיות תמיד עם האצבע על הדופק ולוודא שהמערכת כולה פועלת כמו שצריך, אחרת עלולים חשמל ומים להתבזבז שלא לצורך ומבלי שיתבצע חימום של המים.

עקרונות הפעולה של המערכת

קולט השמש – כשמו כן הוא – מלבן בצבע שחור אשר לוכד את קרני השמש ומושך את החום מהן. הקולטים ממוקמים על גגות הבתים או הבניינים בצורה אלכסונית כשהם פונים לצד דרום על מנת ששטף האור והחום של שעות הצהריים יכוון אליהם בקלות רבה יותר. בתוך הקולט ממוקם צינור נחושת מפותל בעל שטח פנים גדול שבתוכו זורמים המים והוא מתחמם מהמלבנים השחורים הקולטים את קרני השמש. הקולט כולו  אטום על ידי לוח זכוכית שקוף שאוגר את החום בתוכו ולא מאפשר לו לצאת החוצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המים שבתוך צינור הנחושת מתחממים גם מהחום השורר בתוך הקולט וגם מהחום שעובר מהקולטים. כאשר המים חמים – הם עולים במעלה הקולט (שכן המהירות שלהם גבוהה בזכות החום שצברו) והם עולים ויוצאים בצינור אל מיכל המים הממוקם בסמוך לקולט. המים החמים דוחפים למטה מים קרים הנמצאים בתחתית המיכל ואלה זורמים במורד הצינור אל החלק התחתון בקולט ואלה יתחממו באותה הדרך. כך מתקבל חימום רציף של מים שזורמים כל הזמן.

חימום מים על ידי דוד שמש – השיטה המושלמת!

במדינה שטופת שמש כמו ישראל חשוב מאד לנצל ככל האפשר את החום והאור של השמש וזו הסיבה שטכניקת חימום המים אכן מושתת על חום השמש. גם בחורף ובימים שנחשבים לקרים יותר מספיק מעט קרני שמש על מנת לחמם את המים ובמידת הצורך ניתן לשלב עם טכניקה זו את החימום באמצעות החשמל. כך מתקבלת מעטפת של חימום מים לכל יום של השנה ואפשר ליהנות בכל יום ובכל שעה ממים חמים בברזים ובמקלחת. חשוב מאד לדאוג תמיד שהמערכת כולה פועלת באופן תקין ושאין בה תקלות, על מנת שהמים יתחממו ולא יהיה בזבוז של מים או חשמל שיזרמו ללא חימום יעיל ונעים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח