צרכנות

הפלסטיקאי ד"ר לוי אברהם מסביר על שיטות לעיצוב והגדלת ישבן

ישבן גדול, עומד, בולט ומחוטב מהווה מאז ומעולם סמל לפוריות, בריאות, ספורטיביות ועוד. בשנים האחרונות הישבן קיבל עוד יח"צנות מרובה עם החדירה הלטינית לאופנה האמריקאית שהמפורסמת שבהן היא קים קרדישיאן עם ישבנה הבולט, המורם הגדול והמפוסל להחריד. גם בקהילה הגאה עיצוב הישבן קיבל אור זרקורים.

במרפאתי שביישוב סביון קיים ריבוי הולך וגדל של פציינטים המגיעים לניתוחים ופרוצדורות לשיפור מראה הישבן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיימות מספר שיטות להגדלת הישבן, לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה. נעבור מהקל אל הכבד:

שיטה 1: הגדלת ישבן בחומצה היאלורונית – חומצה היאלורונית נמצאת בגופנו באופן טבעי. החומצה המוזרקת מגיעה במזרקים של 10 סמ״ק למזרק ומוזרקת באופן סטרילי לפלג העליון של הישבן, כך מתקבל מראה מורם ובולט. לעיתים יש צורך להזריק את החומצה לצידי הישבן בשקעים באיזור זה וזאת על מנת לקבל מראה עגול קצת יותר, עד כמה שיותר טבעי.

הפעולה מתבצעת בהרדמה מקומית ובתנאים סטריליים. בכדי להגיע לתוצאה יעילה רצוי להזריק כ-5-10 מזרקים במספר פגישות בהתאם לכל צד. החומצה מחזיקה מעמד כשנתיים. יתרונה של שיטה זאת בפשטותה, ביכולת לבצע אותה במרפאה ולא בחדר ניתוח, כמו כן במצב בו הפציינט אינו מרוצה ניתן להזריק חומר סותר. חסרונה העיקרי מחירה ביחס לתוצאה והתוצאה הזמנית, אם כי באזור מתפתחות רקמות חיבור שגם לאחר שנתיים מגדילות את נפח הישבן לשנים רבות.

שיטה 2: הזרקת שומן עצמוני – את השיטה הזו למדתי וייבאתי מברזיל, המקום הנפוץ ביותר בעולם לשיטה זו. שומן נשאב מאזורים בהם הוא אינו רצוי, לדוגמא: המותניים, הירכיים, הזרועות, הבטן ומוזרק מיידית לישבן בדומה לחומצה ההיאלורונית. כמחצית מהשומן שהוזרק ייספג, אך המחצית השנייה שנקלטה תישאר לצמיתות. יתרון שיטה זאת בעיצוב כללי של הגוף, בסיכון נמוך מאוד לזיהומים ובחוסר דחייה של החומר. חסרונותיה העיקריים בספיגה, בצורך באזור תורם (שכואב בדרך כלל יותר מישבן) ובכך שלעיתים קיים צורך בפרוצדורה משלימה להשגת המראה הנדרש.

שיטה 3: החדרת שתלי סיליקון – את סוג הניתוח הזה למדתי אצל מנתח הישבן המפורסם בעולם במרפאתו בברזיל, פרופסור ראול גונזלס. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית. שתלי סיליקון מוחדרים לכיסים שנוצרים בתוך שריר הישבן הגדול. דרך חתך מוסתר בחריץ הבין עכוזי. קיימים שתלים עגולים שבעיקר מרימים את הישבן וגורמים לו למראה עגול (מתאימים יותר לגברים), או אגסיים המתאימים יותר לנשים וממלאים את צידי הישבן בנוסף (המקנים מראה גיטרה/שעון חול ומתאימים יותר לנשים), בסיום הניתוח המטופל נחבש בחבישת לחץ ומושארים נקזים. הנקזים מוסרים לאחר מספר ימים. יתרון השיטה ביכולת המשמעותית ביותר להגדיל ולחטב את הישבן. הניתוח מתאים לאנשים רזים שלא ניתן לשאוב להם שומן, חסרונה של השיטה הוא בניתוח המורכב יותר.

ניתוחי עיצוב הישבן

עם השנים הישבן מאבד מנפחו, העור מאבד את האלסטיות שלו והישבן נופל ומתרוקן. פעולה זאת אף מחמירה בזמן תנודות (עליות/ירידות) במשקל.

הרמת ישבן היקפית – דרך חתך בקו התחתון, מתבצעת הסרת רצועת עור לפי קווי המתאר של הישבן העליון, מתלה שומן מהגב מוחדר לכיס הנוצר בישבן, כך שמעבר להרמה שמתווסף גם נפח לישבן החדש. טיפול זה מפחית צלוליט ועודפי העור נכרתים. השיטה אופיינית בשילוב עם מתיחת בטן (מתיחת בטן היקפית) לפציינטים לאחר ירידה מסיבית במשקל. יתרונה של שיטה זאת בשיפור הניכר במראה הגוף ומתיחת הירכיים הצידיות בנוסף לעיצוב הישבן. חסרון שיטה זאת בצלקת ובזמן ההחלמה.

מתיחת ישבן דרך חתכים בקפלי הישבן התחתון – לעיתים בזמן נפילת הישבן וכחלק מתהליך ההזדקנות נוצרים עודפי עור מתדלדל באזור קפל הישבן התחתון. ניתן לבצע כריתת עודפי העור הללו, דרך חתך בקפל הזה ומתיחת העור. יתרון השיטה בחתכים היחסית נסתרים ובהחלמה הקלה ביחס להרמה הנ״ל.

טיפול בחוטים – ניתן לעצב את האזור של קפל הישבן התחתון על ידי החדרת חוטים קבועים בעלי קרסים המותחים אזור זה ומחזקים את מראה חיטוב הישבן. יתרון שיטה זאת בפשטותה, חסרונה ביכולת המוגבלת למשוך דיו את האזור.

טיפולים להפחתת צלוליט ושקעים בישבן – צלוליט נובע מרצועות רקמות חיבור בין השרירים לעור. בדומה לכפתורי ספה. דרך חתכים זעירים מוחדרת צינורית החותכת את הרצועות הללו ולאחר מכן צינורית עם קרן לייזר או לחלופין צינורית המוליכה גלי רדיו המחממים וצורבים את השומן והעור ובכך מביאים למיצוקו. בנוסף ניתן לשלב טיפול בגלי רדיו חיצוניים הממצקים את העור חיצונית פעולה המעצימה את התוצאות הללו. חסרונה בצורך במספר טיפולים לקבלת התוצאה הרצויה.

שאיבות שומן מאזור הישבן – במקרים בהם הישבן גדול מדי באופן בלתי פרופורציונאלי ניתן לשאוב שומן מהישבן והאגן הצידי לקבלת מראה יפה יותר. יתרון השיטה בהחלמה היחסית קלה ובתוצאה הקבועה במידה והפציינט שומר על משקל קבוע.

מידע נוסף בנושא עיצוב והגדלת ישבן ניתן למצוא באתר של הפלסטיקאי ד"ר לוי אברהם.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח