בריאותחדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן:"נושא התפטרותו של שר הבריאות מאחורינו"

שר הביטחון, אבגידור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו',"הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שהמשבר סביב התפטרותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסתיים וגם הצלחנו לשמור על הסטטוס קוו. אני חושב שברור לכולם שזה לא הזמן לבחירות. המצב הביטחוני הוא מורכב, שברירי, מתוח ולגרור את כל המדינה לבחירות מוקדמות זה הדבר האחרון שרצוי מבחינתה של מדינת ישראל.

כמו רוב האוכלוסייה המסורתית חילונית, אני מכבד מאוד את המסורת הישראלית והערכים היהודיים. יחד עם זאת, אין שום קשר בין המשבר האחרון לערכים יהודיים ולשבת. לי זה נראה כמין תוצאה של תחרות פרועה בתוך המחנה החרדי, וזו כבר הפעם השנייה שזה בא משום מקום. הפעם הראשונה היתה סביב הגיור ומתווה הכותל, וגם עכשיו זה בא ביום בהיר אחד משום מקום. באותה מידה, אפשר היה לייצר משבר בנושא סגירת נמל התעופה בן- גוריון בשבת או לדרוש את הפסקת משחקי הכדורגל בשבת.

לכן אני חושב שמיצנו. הגענו למיצוי מוחלט של הנושא ואני מקווה שעד תום הקדנציה לא נחזור שוב למשבר מן הסוג הזה, כי הפעם השלישית תהיה פעם אחת יותר מידי. אני מקווה שנוכל להמשיך לפעול ולתפקד עד תום הקדנציה ב- 7.11.19.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנושא סגירת המרכולים בשבת אמר השר ליברמן: "נעשה הכל שהחוק הזה לא יעבור בנוסח המקורי כפי שהוצע על ידי משרד הפנים. לנו יש את כל האמצעים להתמודד עם זה. אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה. כל מי שרוצה יותר אחדות וחוסן לאומי, שלפי אמונתו יחיה. צריך להבין שיש גם אחריות לשלטון מקומי ולא רק לשלטון מרכזי. את כל נושא חוקי העזר ופתיחת או סגירת מרכולים בהתאם להרכב האוכלוסייה בכל מקום ומקום, צריך להשאיר לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה ולהכתיב את המהלכים האלה".

תמונת ארכיון
Back to top button