חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

כלא 6 וכלא 4 מתאחדים

תכנית "נווה צדק": אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון פרסם את המכרז לאיחוד 'כלא '4 ו'כלא 6' בקריה משפטית חדשה אחת,
שתוקם בבית-ליד

הפרקליטות הצבאית, בתי הדין הצבאיים ומתקני הכליאה יאוחדו במתקן אחד מודרני, ויאפשרו שחרור קרקעות יקרות באזורי ביקוש במרכז הארץ

בתום עבודת מטה ארוכה, משותפת לצה"ל ולמשרד הביטחון, פרסם אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון מכרז בהיקף של מאות מיליוני שקלים להקמת מחנה "נווה צדק": קריה משפטית ובסיס כליאה מרכזי, שיוקמו בבסיס בית- ליד. המדובר בפרויקט בנייה ענקי, בהיקף של למעלה מ-30 אלף מ"ר רבוע, בפריסה של כ-150 דונם, שבמרכזו כלא צבאי חדש ומתקדם עם כ-1,000 מקומות כליאה, שיחליף את בתי הכלא המיתולוגיים: כלא 4 בצריפין וכלא 6 שבין עתלית לבין חיפה, זאת לצד בתי משפט צבאיים.
פרויקט "נווה הצדק" הינו אחת מאבני הדרך המרכזיות בפרויקט שוה"מ (שיווק והעתקת מחנות) לפינוי היסטורי של בסיסי צה"ל ממרכזי הערים, לטובת הקמת עשרות אלפי יחידות דיור. על הקריה המשפטית החדשה יועתקו יחידות הפרקליטות הצבאית, בתי הדין הצבאיים מכל רחבי הארץ (חיפה, יפו, קסטינה וצריפין) וכמובן את בתי הכלא הצבאיים לחיילים וחיילות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השטח לכלוא במתחם החדש יעמוד על כ-4.5 מ"ר לכלוא, חדרי הכלואים יאובזרו בטלוויזיה, מיטות ושירותים ומקלחת לכל תא. הפרויקט יעמוד בתקן הבנייה הירוקה של כוכב אחד לפחות ויבנה בבניה ירוקה- התכנון הן של המבנים והן של הסביבה יהיו בניצול מקסימלי של אנרגיית השמש, תתבצע גם החזרת מים להשקיית צמחייה ושימוש בחומרי בניה סביבתיים. לראשונה בצה"ל הכלא אף יעבוד בשיטת פינוי אשפה בהטמנה. המתחם, הן הקריה המשפטית והן בתי הכלואים יהיה צמודים זה לזה ותתאפשר הליכה רגלית הן לאזורי התעסוקה בתוך הכלא והן אל הקריה המשפטית וממנה, תוך הפרדה מוחלטת בין הרשויות.

סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן: "נווה- צדק הינו פרויקט הנדסי מורכב, אך לא פחות מכך פרויקט ערכי, ראשון במעלה, להקמת היכל משפט מכובד, המאפשר שמירה על כבוד האדם וכיבוד המשפט ופומביות הדיון. לכן, בתכנון הקריה השקענו מחשבה רבה, כדי שכל חייל שיעבור בה יקבל את התנאים הטובים ביותר, שבסופו של דבר ישפרו את האמון שלו במערכת המשפט הצבאית".

רס"ן סרי מנסור, מנהל הפרויקט מטעם אגף ההנדסה והבינוי: "מדובר בפרויקט מאתגר במיוחד לאור הייחודיות שלו שמצריך תכנון פונקציונאלי שמתאים לצרכים הבסיסיים של הכלואים מצד אחד ולאבטחת סביבת עבודה נאותה ויעילה של הסוהרים ומערכת המשפט הצבאית מצד שני, תוך שמירה על הפרדת רשויות והטמעת בניה בת קיימא באופן מכבד וצנוע".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח