חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

המנהרות מעזה: פצצה מתקתקת – פעילות 24/7 של הצבא

איך חיים תושבי עוטף עזה? איך מצליחים להתמודד מול איום המנהרות? זה פשוט פצצה מתקתקת. הצבא פועל סביב השעון 24/7 לסיכול פעילויות הטרור של המחבלים מעזה. המחבלים ממשיכים לחפור מנהרות והצבא פועל לאיתורם.

במפה שהוצגה בסיום מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, היה אפשר לראות את כל פירי המנהרות של חמאס גם בשטחי הרצועה, גם בצירים השונים וגם בשטח מדינת ישראל. נכון הצבא פועל גם בסמוי וגם בגלוי ומנטרל את מה שצריך לנטרל. הצבא יודע שיש מספר רב של פירים לעבר שטח הארץ. הצבא יודע שיש מלא מנהרות טרור לעבר שטח הארץ.

לא פעם ולא פעמיים התריעו גורמים בכירים בפיקוד דרום על המנהרות שחמאס והג'יהאד האסלאמי חופרים לעבר שטח ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבל איך באמת מצליחים להתמודד התושבים בעוטף עזה מול איום זה? התושבים בעוטף עזה חיים במצב של סכנה ממשית. ללכת לישון בלילה ולהתעורר בבוקר ולשמוע על אירוע כזה או אחר דרך מנהרה זה הסיוט של התושבים.

הצבא אומנם מטפל בדברים האלה, הצבא אומנם דואג לביטחון התושבים, אך מי מבטיח לתושבים חסינות? מי מבטיח שבאחד הימים לא יקומו מספר מחבלים ויצאו מפירים של מנהרות (חוצות גדר) ויכנסו לבצע פיגוע?

המנהרות הם האיום הכי גדול שיש לארגוני הטרור בעזה כעת להציע ובצבא מודעים לכל הנעשה בשטח, הכוונת השב"כ אל המקומות, אל החפירות, ואל הבורות הם אלו שמובילות את חשיפת המנהרות וסיכולם.

לאור המתיחות הקיימת באזור הרצועה, הרס המנהרה וחיסול המחבלים, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את פריסת סוללות כיפת הברזל מאזור הדרום וצפונה.

תמונת ארכיון

בצבא לא לוקחים סיכונים, אך למרות שגורמים בצבא מעריכים שירי רקטי לאזור גוש דן הוא סיכוי קלוש מאוד. מערכת כיפת ברזל הוצבה באזור גוש דן אך ורק במידה והמצב יחמיר ברצועה, נכון לעכשיו המצב מתוח מאוד.

גורם בכיר בצה"ל אמר כבר לאחר סיכול מנהרת הטרור באזור כסופים, שהערכות בצבא הם שהג'יהאד האסלאמי יגיב, אך יגיב באמצעות ירי צלפים וירי נ"ט. אומנם זה פיגוע לכל דבר, אך מבחינתם זה ניסיון לפגוע בצבא.

בישראל כבר העבירו מסר ישיר וגם מסר דרך מצרים, גם לחמאס וגם לג'יהאד האסלאמי שבמידה ותהיה תגובה מצד הרצועה ישראל תגיב בחריפות ואף תחזור למתכונת הסיכולים הממוקדים ותפגע בבכירים ביותר בארגונים הללו.

תמונת ארכיון
Back to top button