צרכנות

איך ניתן לשפר את מהירות עמודי הנחיתה בקמפיין הממומן שלכם?

למרות שבדרך כלל מדברים אתנו על שיפור המהירות בה האתר שלנו עולה וכיצד זמן טעינת האתר משפיע על הדירוגים שלו בגוגל מבחינה אורגנית, מסתבר שגם שיפור המהירות של עמודי הנחיתה שלנו יכול להזניק את ביצועי הקמפיין הממומן.

יש לכך כמה סיבות:

אפקט המכירות

על פי גרג לינדן מענקית המכירות Amazon, הנתונים של החברה מראים שמספיק שינוי לרעה של  עשירית השנייה בזמן הטעינה של העמוד על מנת להקטין את סך כל המכירות באחוז. בהנחה שבמציאות זמני הטעינה יכול להיות איטי יותר בשניות שלמות, סביר להניח שלמהירות יש גם השפעה מרחיקת לכת על הפעולה שהגולש יבצע בדף (לדוגמה, מילוי טופס).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ציון האיכות

אמנם לא ניתן לאמת זאת בוודאות, אבל מכיוון שגוגל נותן לכל מודעה ציון איכות גם על סמך עמוד הנחיתה שאליו היא מובילה, סביר מאוד להניח שלזמן עליית הדף יש גם השפעה מסוימת על ציון האיכות. כזכור, ציון האיכות משפיע בתורו על מיקום המודעה והמחיר אותו ישלם המפרסם על כל לחיצה.

אז איך אפשר לשפר את מהירות עליית דף הנחיתה?

לבחור בחברת אחסון רצינית וכמובן מקומית

במידה וקהל היעד שלכם הינו תושבי ישראל מומלץ שהשרתים של חברת האחסון ישבו בישראל, אחסון בשרתים בישראל טיפה יותר יקרים מאחסון בחו"ל, אבל זמן הטעינה מתקצר באופן משמעותי.

בנוסף, אם האתר שלכם בנוי על פלטפורמה של וורדפרס ישנן חברות אחסון שהשרתים שלהם אופטימליים לאתרי וורדפרס, אנחנו ממליצים לכם לשאול ולהבין מה היתרון שלהם על גבי אחסון אחר.

מכיוון שהמחיר של חבילות אחסון קטנות מסתכם כיום בכמה עשרות שקלים או דולרים בודדים, אין טעם לחסוך ותקציב האחסון בטל בשישים לעומת אל מול תקציב הפרסום עצמו. יש גם אופציה חלופית בשם CDN שיכולה לעזור (ראו בהמשך).

למקסם את הקוד של העמוד ולהקטין את השימוש בקבצים חיצוניים

עמודי נחיתה כיום מעוצבים בצורה מושכת את העין ומשתמשים בטכנולוגיות שלא היו אפשרויות עד לפני מספר שנים, אך יש לכך מחיר : מרבית המעצבים עושים שימוש בספריות חיצוניות של קבצי עיצוב (CSS) או סקריפטים מסוג JavaScript על מנת ליצור אפקטים ואנימציות, וכל קריאה לספריה חיצונית גורמת לדף לעלות לאט יותר. לכן, חייבים להקטין כמה שיותר את הקוד של העמוד ולנפות ממנו אלמנטים מיותרים או להעביר את קבצי העזר הללו לשרת המקומי בשביל לחסוך את הקריאות החיצוניות האלו.

יש תוספים למערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס או שירותים עצמאיים שלוקחים את הניפוי רמה אחת קדימה ומשנים את קבצי העזר עצמם.

עוד אפשרות למקסום הקוד היא לכווץ את הקבצים שהשרת מעביר לדפדפן המקומי בזמן אמת באמצעות אלגוריתם שנקרא gzip, וזאת בלי שהמשתמש צריך להתקין תוכנה נוספת על המכשיר שלו (בניגוד למשל לקבצי zip  רגילים).

תמונות וקטעי וידאו

כל תמונה שאתם מעלים חייבת לעבור אופטימיזציה מתאימה עוד לפני שאתם מעלים אותה לשרת. יש שירותים שיכולים לעשות זאת עבורכם, כמו למשל tinyjpg, compressjpeg  ועוד…

בנוסף, לפעמיים עדיף לטעון פונט מותאם אישית פעם אחת במקום לטעון כמה תמונות שונות שמשתמשות בפונט הזה.

באתרים או דפים רספונסיבים (שמתאימים את עצמם לרזולוציה של המשתמש), יש אפשרות לטעון תמונות בכמה גדלים שונים, כך שאין צורך להוריד את התמונה הגדולה ביותר ולכווץ אותה באופן מקומי. אפשר לעשות זאת דרך הגדרות בקובץ CSS או טכניקה שנקראת srcset  ומציעה מספר חלופות לכל מקור של תמונה.

וידאו

בכל מה שקשור לקטעי וידאו, לא תמיד כדאי להשתמש בהם בעמודי נחיתה מכיוון שהם זוללים הרבה רוחב פס ועשויים אפילו להסיט את תשומת הלב של הגולש מהפעולה שאנחנו רוצים שיבצע כמו למשל מילוי טופס. למרות זאת, לפעמים אין לנו בררה אלא  להשתמש בהם, למשל, כאשר אנחנו מוכרים קורס או הרצאה בהם יש חשיבות עליונה לפרזנטציה.

במקרים כאלו, כדאי שנכווץ את הסרטון בעזרת תוכנות עריכת וידאו כמו פרימייר או Camtasia  של Jing. כמו כן, לא תמיד שווה להשקיע בנגן מותאם אישית מכיוון שרוב הדפדפנים הסלולריים תומכים בנגן של יו-טיוב ו- Vimeo (או מבצעים המרה אוטומטית) והשרתים שלהם הם מאוד מהירים. בכל אופן, רצוי שאורך הווידאו לא יעלה על דקה ואפשר אפילו חצי דקה או פחות.

זיכרון מטמון בדפדפן

לפעמיים דף הנחיתה שלנו הוא חלק מאתר גדול יותר ואנחנו אפילו בונים על זה שהגולש יבקר אותנו עוד פעם או פעמיים עד שיבצע רכישה. במקרים כאלו אפשר לטעון חלק מהאלמנטים שאינם משתנים לזיכרון המטמון של הדפדפן וכך לאחסן אותם במחשב או במכשיר המקומי של הגולש. בפעם הבאה שהוא יבקר אותנו, האלמנטים האלו יוצגו במהירות ולא יורדו שוב מהשרת.

קישורים

עובדה לא מאוד ידועה אבל חשובה היא שכאשר אתם מקשרים ממודעה מסוימת, באנר, קישור ממומן וכך הלאה, יש הבדל אם אתם מקשרים לעמוד עם סלאש (/) בסופו או לא. אם אתם לא כוללים את אותו, השרת ינסה למצוא את קובץ ברירת המחדל בספריה הזו, מה שיכול לקחת עוד קצת זמן, אבל כמו שראינו, גם הבדל קטנטן יכול להיות משמעותי מאוד.

לתת עדיפות לתוכן שלפני הגלילה

כאשר גולש נכנס לדף מסוים, ייתכן שהוא לא יצטרך לגלול את הדף כלל (כמו שקורה בהרבה עמודי נחיתה כאשר גולשים אליהם מן המחשב), אבל לפעמים רוצים דווקא לספק יותר מידע בפורמט של פרוספקט או שמשתמשים בעיצוב למובייל שהוא מאתגר יותר, ואז הדף לא יכול שלא להיגלל.

החלק שאפשר לראות בלי לגלול את הדף מכונה Above The Fold וחשוב שהוא יכלול את כל מה שאנחנו רוצים שהגולש ייראה מיד לאחר שהוא נכנס אליו. מבחינת הקוד הפנימי של הדף, חשוב שהקוד שאחראי לו ימוקם כמה שיותר למעלה על מנת שהדפדפן לא יצטרך "לקפוץ" משורה לשורה בשביל לטעון אותו.

CDN

CDNהיא טכנולוגיה שמשתמשת בענן בשביל לאחזר דפים בצורה מהירה יותר. למעשה היא לוקחת גרסאות סטטיות של העמודים שלכם ומעתיקה אותם לשרתים נוספים ברחבי העולם, כך שכל גולש מקבל את העמוד מהשרת שהכי קרוב אליו בלי קשר למיקום של חברת האחסון. זו יכולה להיות אפשרות טובה למי  שמריץ קמפיינים בינלאומיים.

לפעמים CDN  מגיע מובנה כחלק מהשירותים של חברת האחסון עצמה, אך אפשר גם להשתמש בשירותים חיצונים כדוגמת Cloudflare.

נכתב על ידי BOOSTIT – סוכנות דיגיטל המעניקה שירותי פרסום בגוגל חכמים ואפקטיביים

 

Back to top button